ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
Περιφέρεια Νότιου Αιγαίου Ενδ. Διαχ. Αρχή
Περιφέρεια Νότιου Αιγαίου Δ. Έργων
Περιφέρεια Νότιου Αιγαίου Δ.Ε.Σ.Ε.
Περιφέρεια Νότιου Αιγαίου Τ.Υ.Δ.Κ.
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδ/σου Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδ/σου Δ/νση Πολεοδομίας
Δήμο Ροδίων Τεχνικές Υπηρεσίες
Δήμο Ροδίων Πολεοδομική Υπηρεσία
Δήμο Αφάντου
Δήμο Αρχαγγέλου
Δήμο Ατταβύρου
Δήμο Ιαλυσού
Δήμο Καλλιθέας
Δήμο Καμείρου
Δήμο Λίνδου
Δήμο Νότιας Ρόδου
Δήμο Πεταλούδων
Αξιότιμοι κύριοι,
Στα πλαίσια της προσπάθειάς μας για την ευαισθητοποίηση των πολιτών αλλά και των αρμοδίων αρχών, για την ασφάλεια των δρόμων, σας γνωστοποιούμε τις παρακάτω απόψεις μας και σας παρακαλούμε να τις λάβετε σοβαρά υπόψη σας, γιατί κάποτε θα πρέπει, με ουσιαστικά μέτρα, να σταματήσουμε τον λουτρό του αίματος στην άσφαλτο.
Εμείς πιστεύουμε πως, ένα από τα βασικότερα αίτια για τον σοβαρό τραυματισμό των οδηγών, αυτοκινήτων και μοτοποδηλάτων, είναι η κακή κατάσταση των ρείθρων των οδοστρωμάτων. Επειδή το να βρεθεί ένα όχημα λίγα εκατοστά δεξιότερα από το οδόστρωμα, η για διάφορους λόγους, που αναφέρονται ως «απροσεξία», να παρεκκλίνει από την πορεία του, είναι σύνηθες γεγονός, ο δρόμος πρέπει να είναι σε θέση να αμβλύνει αυτό το «λάθος» και να μην το τιμωρεί. Ο δρόμος λοιπόν δεν πρέπει να τελειώνει λίγο μετά την λωρίδα κυκλοφορίας, αλλά πρέπει να συμπεριλαμβάνει και μια κατασκευή πέρα από αυτήν, που θα προλαβαίνει την σύγκρουση του οχήματος με εμπόδια ή δένδρα, στην περίπτωση που παρεκκλίνει από την πορεία του το όχημα.
Στατιστικά έχει αποδειχθεί πως, από τα οχήματα που παρεκκλίνουν της πορείας τους, το 80% απομακρύνεται από την άκρη του δρόμου το πολύ κατά 1,80 μέτρα και το 60 % κατά 1 περίπου μέτρο. Άρα λοιπόν μια λωρίδα ασφαλείας δίπλα στο δρόμο πλάτους 2,00 μέτρων θα έσωζε πολλές ζωές. Στους αυτοκινητοδρόμους που επιβάλλεται αυτή η λωρίδα, έχει πλάτος 2,50 μέτρα για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως λωρίδα ανάγκης για την πρόσβαση σε σημεία που έγινε ατύχημα.
Είναι βέβαια πολλές φορές δύσκολο, ίσως τις περισσότερες, να καταφέρουμε να αυξήσουμε το φάρδος ενός δρόμου κατά 4,00 μέτρα. Σε αυτές τις περιπτώσεις αντί της λωρίδας ασφαλείας επιβάλλεται η κατασκευή ενός φράγματος ασφαλείας. Τα φράγματα είναι δύο ειδών, τα ελαστικά φράγματα τύπου guardrails, όπως φαίνονται στην διπλανή φωτογραφία, τα οποία βέβαια τοποθετούνται με προδιαγραφές ανάλογα με τον δρόμο και την ποιότητα των οχημάτων που κυκλοφορούν. Δεν είναι παντού τα ίδια, ούτε μπορούν να διακοπούν όποτε κάποιος ενδιαφερόμενος θέλει να έχει πρόσβαση στο χωράφι του. Στο δίκτυο του νησιού μας, λείπουν από πολλά μέρη που θα ήταν αναγκαία και σε πολλά άλλα έχουν καταστραφεί ή κατασκευαστεί λάθος. Επίσης πρέπει να σας επισημάνουμε ότι χρειάζονται και συντήρηση.
Ένας άλλος τύπος είναι αυτά που ονομάζονται άκαμπτα και ιδιαίτερα εκείνα που επαναφέρουν το όχημα στο οδόστρωμα. Ο πιο γνωστός και αποτελεσματικός τύπος είναι τα φράγματα ασφαλείας τύπου New Jersey, όπως φαίνονται στην διπλανή φωτογραφία.
Ο τύπος αυτός φράγματος είναι πολύ αποτελεσματικός για την ασφάλεια, αλλά έχει και μειονεκτήματα, αφού το ύψος του και η κατασκευή του απαγορεύουν την επικοινωνία με τους παρόδιους. Επιπλέον η κατασκευή του είναι πολύπλοκη, γιατί πρέπει να διατηρεί σε όλο του το μήκος, τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά σε επίπεδο εκατοστού και την επιφάνεια από σκυρόδεμα λεία και ομοιογενή. Επίσης πρέπει να δημιουργηθεί και πλήρες σύστημα ομαλής απορροής των ομβρίων. Η κατασκευή του φράγματος αυτού, από την Ρόδο μέχρι το Φαληράκι, είναι παράδειγμα προς αποφυγή. Ευελπιστούμε ότι στο τμήμα από Φαληράκι μέχρι Κολύμπια, η εμπειρία να έδειξε πως πρέπει να κατασκευάζεται αυτό το φράγμα. Είμαστε πεπεισμένοι ότι, δεν πρέπει να κατασπαταλιούνται πόροι, με κακότεχνες και επικίνδυνες κατασκευές.
Υπάρχουν βέβαια και πολλές περιπτώσεις, που χρειάζεται πεζοδρόμιο στην άκρη του δρόμου. Στις περιπτώσεις αυτές το ρείθρο του πεζοδρομίου πρέπει να ακολουθεί συγκεκριμένες προδιαγραφές, όπως αυτές που φαίνονται στο συνημμένο σχέδιο. Τα ρείθρα με μεγάλα ύψη, της τάξης των 20 εκ. και περισσότερο, είναι επικίνδυνα για τα παιδιά, τους γέροντες και τους ανάπηρους. Επίσης είναι επικίνδυνα και για τα οχήματα, αφού ξεπερνούν το ελεύθερο ύψος του τροχού και καταστρέφουν τα οχήματα, ακόμη και όταν προσπαθούν να σταθμεύσουν.
Στο συνημμένο σχέδιο έχουμε συμπεριλάβει και τις προδιαγραφές, για νησίδες όταν βρίσκονται στο μέσο της οδού και δεν έχουν κάποιο φράγμα επάνω τους. Αυτές πρέπει να είναι χαμηλότερες και χωρίς εμπόδια, ή ιστούς σήμανσης ή και ιστούς φωτισμού. Γιατί όλα αυτά στη μέση του δρόμου, είναι παγίδες για τα οχήματα. Η νησίδες αυτές χρησιμεύουν στους πεζούς να περνούν απέναντι, ή και για την ασφαλή διοχέτευση των οχημάτων, όταν κινούνται με μικρές ταχύτητες. Πρέπει λοιπόν τα οχήματα να έχουν την δυνατότητα να ανεβαίνουν επάνω τους χωρίς πρόβλημα, άλλωστε και αυτός είναι ο ρόλος τους.
Τέλος στο άλλο συνημμένο σχέδιο δείξαμε τις αποστάσεις που πρέπει να έχει ένας ιστός φωτισμού ή ένα δένδρο από την άκρη του δρόμου, όπως επίσης το πώς θα έπρεπε να είναι ένα πεζοδρόμιο.
Όπως είναι εύκολο να συμπεράνει κανείς, εμείς πιστεύουμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των δρόμων της πόλης και του νησιού μας, δεν έχει καμιά σχέση με αυτές τις προδιαγραφές. Επίσης, θα είναι εύκολο να δει κανείς μετά από κάθε ατύχημα που συμβαίνει, πως θα μπορούσε να ήταν το αποτέλεσμα αν είχαν εφαρμοστεί αυτές και μόνο οι προδιαγραφές στις άκρες των δρόμων. Ευελπιστούμε πως στο μέλλον οι Υπηρεσίες σας, θα σκύψουν με μεγαλύτερη προσοχή στα ζητήματα αυτά, αφού η μέχρι τώρα συμπεριφορά όλων μας, είναι και το αίτιο πολλών θανάτων στην άσφαλτο.
1 σχόλιο:
Ότι πιο μπαχαλο μπορεί να φαντασθεί κανείς είναι η κατασκευή του δρόμου μέ το new jersey μέχρι το φαληράκι. Αλλά και από το Φαληράκι και μετά δεν διαφέρει σε πολύ αφού σε κάθε διασταύρωση και σε κάθε σουπερ μάρκετ έχουν τοποθετηθεί φανοστάτες για την ασφαλή κυκλοφορία εποχουμένων και πεζών. Όχι 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση αλλά 22 να βάλουν δεν πρόκειτε με τέτοιο σχεδιασμό να γίνει σωστός δρόμος, αφού όποιος θέλει να στρίψει αριστερά καταλαμβάνει την αριστερή λωρίδα, που είναι λωρίδα υπέρβασης και πηγαίνει με 40 χιλ. και πηγαίνει μέχρι το σημείο που θέλει να στρίψει για να βγεί από τον δρόμο. Και αυτό απλούστατα γιατί ενώ έγινε το new jersey δεν έγιναν οι απαιτούμενες αερογέφυρες ούτως ώστε όποιος θέλει να βγεί έξω από το δρόμο να είναι αναγκασμένος να πηγαίνει δεξιά και όχι αριστερά. Ασε που για να τοποθετηθούν οι φανοστάτες στις διασταυρώσεις σκοτώθηκε ένας πολύ μεγάλος αριθμός συνανθρώπων μας. Πριν να σκοτωθούν δεν υπήρχε ούτε ίχνος φανοστάτου, και περνούσες την διασταύρωση ως καμικάζι και όχι ως οδηγός αυτοκινήτου. Α για να μην πω και για τα 50 χιλιόμετρα που έβαλε η Τροχαία σ΄ όλο το δρόμο για να εισπράτει λεφτά. Τώρα θα μου πεις στην Ελλάδα μας τι γίνεται σωστό για να γίνει και ο δρόμος αυτός. τίποτα. Πράγματι ένα μεγάλο ΤΙΠΟΤΑ. Αυτά τα λίγα προς το παρόν.
Δημοσίευση σχολίου