«Τη “γουρούνα” την οδηγείς με δίπλωμα αυτοκινήτου, κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο,κινείται απολύτως νόμιμα στις λεωφορειολωρίδες και παρκάρει εξίσου νόμιμα σε θέσεις που προορίζονται για μοτοσικλέτες και μηχανάκια» τονίζει ο εικονολήπτης και ερασιτέχνης οδηγός αγώνων με «γουρούνες» κ. Δημήτρης Αλατσατιανός
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ Πόσο επικίνδυνη είναι η οδήγηση
Ο οδηγός κάνει το όχημα και όχι το όχημα τον οδηγό. Αυτό υποστηρίζουν οι «βετεράνοι» της οδήγησης πάνω στους τέσσερις τροχούς της «γουρούνας». «Το κύριο για κάθε οδηγό είναι να μάθει το όχημά του, τον τρόπο κίνησης. Στη “γουρούνα”, για παράδειγμα, είναι υπόθεση εξοικείωσης και συστηματικής εξάσκησης να πάρεις σωστά μια στροφή, ακολουθώντας την κίνηση του τιμονιού,να κάνεις έναν απότομο και κρίσιμο ελιγμό ή να χειριστείς το όχημα με συνεπιβάτη, που αλλάζει τη γεωμετρία και το στήσιμο του οχήματος στον δρόμο, Και βέβαια να αγοράσει τον προσωπικό του εξοπλισμό, κράνος,μπουφάν,μπότες,όπως θα έκανε οδηγώντας και μηχανή» επισημαίνει ο κ. Αλατσατιανός. Προτείνει την οδήγηση σε ελεύθερους χώρους, προκειμένου «να αποκτήσει κανείς την αίσθηση της “γουρούνας” και σε δύσκολο έδαφος. Μερικές εκδρομές σε αγροτικούς ή δασικούς δρόμους,θα ήταν ιδανική προετοιμασία προτού βγει κανείς στον δρόμο». Στα Μάλια απαγορεύτηκε η ενοικίαση Στο... βασίλειο των τετράτροχων αυτών οχημάτων δεν διαμορφώνονται όλα ειδυλλιακά. Η αυξημένη και χωρίς τήρηση των στοιχειωδών κανόνων κυκλοφορίας κίνηση «γουρούνας» οδήγησε τις τοπικές αρχές στα Μάλια και στη Χερσόνησο Ηρακλείου να λάβουν δραστικά, προληπτικά μέτρα. Επειτα από σύσκεψη με την πρωτοβουλία του εισαγγελέα Πρωτοδικών, αποφασίστηκε η απαγόρευση εκμίσθωσής τους και, όπως συνεπάγεται η κίνησή τους, πάνω από 50 κυβικά εκατοστά για όλους τους μήνες της τουριστικής περιόδου που έχει ξεκινήσει.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ Πόσο επικίνδυνη είναι η οδήγηση
Ο οδηγός κάνει το όχημα και όχι το όχημα τον οδηγό. Αυτό υποστηρίζουν οι «βετεράνοι» της οδήγησης πάνω στους τέσσερις τροχούς της «γουρούνας». «Το κύριο για κάθε οδηγό είναι να μάθει το όχημά του, τον τρόπο κίνησης. Στη “γουρούνα”, για παράδειγμα, είναι υπόθεση εξοικείωσης και συστηματικής εξάσκησης να πάρεις σωστά μια στροφή, ακολουθώντας την κίνηση του τιμονιού,να κάνεις έναν απότομο και κρίσιμο ελιγμό ή να χειριστείς το όχημα με συνεπιβάτη, που αλλάζει τη γεωμετρία και το στήσιμο του οχήματος στον δρόμο, Και βέβαια να αγοράσει τον προσωπικό του εξοπλισμό, κράνος,μπουφάν,μπότες,όπως θα έκανε οδηγώντας και μηχανή» επισημαίνει ο κ. Αλατσατιανός. Προτείνει την οδήγηση σε ελεύθερους χώρους, προκειμένου «να αποκτήσει κανείς την αίσθηση της “γουρούνας” και σε δύσκολο έδαφος. Μερικές εκδρομές σε αγροτικούς ή δασικούς δρόμους,θα ήταν ιδανική προετοιμασία προτού βγει κανείς στον δρόμο». Στα Μάλια απαγορεύτηκε η ενοικίαση Στο... βασίλειο των τετράτροχων αυτών οχημάτων δεν διαμορφώνονται όλα ειδυλλιακά. Η αυξημένη και χωρίς τήρηση των στοιχειωδών κανόνων κυκλοφορίας κίνηση «γουρούνας» οδήγησε τις τοπικές αρχές στα Μάλια και στη Χερσόνησο Ηρακλείου να λάβουν δραστικά, προληπτικά μέτρα. Επειτα από σύσκεψη με την πρωτοβουλία του εισαγγελέα Πρωτοδικών, αποφασίστηκε η απαγόρευση εκμίσθωσής τους και, όπως συνεπάγεται η κίνησή τους, πάνω από 50 κυβικά εκατοστά για όλους τους μήνες της τουριστικής περιόδου που έχει ξεκινήσει.
Οπως εξηγεί προς «Το Βήμα» ο δήμαρχος Μαλίων κ. Κώστας Λαγουδάκης, «η απόφαση αυτή υπαγορεύθηκε από τη δραματική κατάσταση που επικρατούσε πέρυσι το καλοκαίριστα Μάλια και στη Χερσόνησο.Εκατοντάδες Βρετανοί, κυρίως νεαρής ηλικίας, ανέβαιναν, χωρίς καν δίπλωμα,στις “γουρούνες” και κυκλοφορούσαν ανεξέλεγκτα και παράνομα,με αποτέλεσμα να προκληθούν πολλά ατυχήματα». Ο κ. Λαγουδάκης αποδίδει και τα του Καίσαρος τω Καίσαρι: «Η ευθύνη δεν ανήκει μόνο στους τουρίστες.Βρίσκουν και τα κάνουν.Το τοπικό αστυνομικό τμήμα είναι αποδεκατισμένο, οι επιχειρηματίες εκμίσθωσης οχημάτων προσπαθούν να βγάλουν με εύκολο τρόπο τα χρήματα μιας χρονιάς σε δύο μήνες και η Πολιτεία ακόμη δεν έχει εξειδικεύσει το ρυθμιστικό πλαίσιο εκμίσθωσης αυτών των οχημάτων».
Πάντως όσοι κατέχουν νόμιμα τέτοιου είδους οχήματα δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν πρόβλημα στα Μάλια. «Σε αυτούς που τηρούν τις προϋποθέσεις κατοχής και κυκλοφορίας “γουρούνας” δεν έχουμε να προσάψουμε κάτι» σημειώνει ο κ. Λαγουδάκης.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΤΟ ΒΗΜΑ Τετάρτη 28.04.2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου