Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Νοε 2010

PAULL WENHAM-CLARKE: ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑ ΤΟ " ΟΤΑΝ ΟΙ ΖΩΕΣ ΣΥΝΤΡΙΒΟΝΤΑΙ"




Του ΣΠΥΡΟΥ ΤΣΑΚΙΡΗ
- Τη μια μέρα ήταν εκεί μπροστά μου, μαζί μου. Την άλλη δεν υπήρχε...
Ο Paull Wenham-Clarke ήταν μόλις δεκαεπτά χρόνων όταν ένας φίλος του, οδηγώντας, έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα. Ο γνωστός φωτογράφος τα θυμάται όλα αυτά για άλλη μια φορά. Μου τα λέει το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, λίγο πριν αρχίσει την ομιλία του στο Μουσείο Μπενάκη ως καλεσμένος της Οργάνωσης You Are What U Do - Κώστας Κουβίδης.
«Δεν πήγα στην κηδεία του, γιατί μέσα στην οδύνη της απώλειας κανείς δεν με ειδοποίησε πως ο φίλος μου είχε σκοτωθεί. Ο καιρός περνούσε και είχα αφήσει πίσω μου εκείνα τα χρόνια της εφηβείας και της "τρέλας". Εργαζόμουν ως φωτογράφος, στον τομέα της διαφήμισης, προσπαθώντας να δουλεύω και να μαζεύω χρήματα.
Μάρτυρας
Μια μέρα, πηγαίνοντας στη δουλειά μου, έγινα μάρτυρας ενός σκληρού τροχαίου με έναν μοτοσικλετιστή. Για πολλές νύχτες εκείνες οι εικόνες μπερδεύονταν με τις εικόνες από το τροχαίο του φίλου μου κι ας μην τις είχα δει ποτέ. Τότε ήταν που τα παράτησα όλα και ξεκίνησα να δουλεύω ένα project που θέμα του είχε την απώλεια με αφορμή τους θανάτους από τα τροχαία».
Ο Paull Wenham-Clarke στέκει απέναντί μου και με ήρεμη φωνή προσπαθεί να μου εξηγήσει γιατί ένας καταξιωμένος και με πολλές διακρίσεις φωτογράφος παρατάει τη σίγουρη καριέρα και καταπιάνεται με ένα τόσο επώδυνο θέμα.
Η έντονα βρετανική προφορά του και η ηρεμία στη φωνή του δεν καταφέρνουν να κρύψουν τη συγκίνησή του όσο μιλάει για το project «Οταν οι ζωές συντρίβονται».
* «Αρχισα να πηγαίνω σε συναντήσεις ανθρώπων που είχαν χάσει κάποιο δικό τους σε τροχαίο. Επρεπε πρώτα απ' όλα να μάθω και ο μόνος τρόπος ήταν να προσεγγίσω αυτούς τους ανθρώπους. Στη χώρα μου κανείς δεν θέλει να μιλάει για αυτές τις απώλειες ανθρώπινων ζωών. Ακόμα και η κυβέρνηση τούς αντιμετωπίζει σαν αριθμούς.
Στην αρχή κανείς δεν ήθελε να συμμετάσχει. Η εσωστρέφεια ήταν φοβερή. Εγώ πήγαινα λοιπόν στις συναντήσεις, άκουγα, παρακολουθούσα και στο τέλος έπαιρνα το λόγο και εξηγούσα υπομονετικά τι ήθελα να κάνω και γιατί. Κάποια στιγμή οι πρώτες οικογένειες με δέχτηκαν και μου επέτρεψαν να τις φωτογραφήσω. Από κει και μετά τα πράγματα έγιναν πιο εύκολα.
Εως τη στιγμή που το project έπρεπε να παρουσιαστεί. Για πολύ καιρό καμία γκαλερί δεν δεχόταν να παρουσιάσει αυτή τη δουλειά. Η συνήθης δικαιολογία ήταν πως οι εικόνες που έδειχνα ήταν η δική μου άποψη και όχι η θέση ή η άποψη κάποιου επίσημου φορέα ή κάποιας οργάνωσης.
Πολλές φορές με προβλημάτισε αν θα ενταχθεί στην εικόνα η βία που περιείχε κάθε περιστατικό. Και φυσικά ήταν αδύνατον να φωτογραφίσω τα πραγματικά θύματα του τροχαίου και μετά να πάω στους συγγενείς.
Συνεργάστηκα με κάποιους ανθρώπους σε κέντρα άμεσης επέμβασης (Πυροσβεστική και ασθενοφόρα) και χρησιμοποιώντας τις γνώσεις μου γύρω από τη σκηνοθετημένη φωτογραφία, προσπάθησα να δώσω μια αληθοφάνεια στο υλικό. Σκοπός μου ήταν να μπορέσω να αφυπνίσω τους ανθρώπους. Να δουν πως τα τροχαία μπορούν να μειωθούν, ακόμα και να εξαλειφθούν...
Ο Paull συνέχισε να μιλάει με επισκέπτες της έκθεσης και εγώ πήρα το δρόμο για την Πειραιώς. Μπροστά μου ένας οδηγός κάνει αναστροφή στο κενό της νησίδας, έχοντας το ένα χέρι στο τιμόνι και το άλλο στο κινητό... Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τα λένε τροχαία ατυχήματα και όχι τροχαία εγκλήματα...
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 22-11-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: