Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Δεκ 2010

ΤΙ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ







Σηµαντικές αλλαγές προµηνύονται για τους αυτοκινητιστές, οι οποίοι καλούνται σε αρκετές περιπτώσεις να βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη
Η αλλαγή του χρόνου σηµατοδοτεί αρκετές εξελίξεις στο... µέτωπο της αυτοκίνησης στην Ελλάδα. Το 2011 θα ολοκληρωθούν, για παράδειγµα, ορισµένα τµήµατα αυτοκινητόδροµων και θα πληθύνουν οι σταθµοί διοδίων, θα αναπτυχθεί το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου, θα αναθεωρηθεί ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας καιθα αυξηθεί το Ειδικό Τέλος Ταξινόµησης για τα µοντέλα προδιαγραφών Euro 4. Επίσης θα ξεκινήσει να εφαρµόζεται το µέτρο της απόσυρσης, θα ισχύσουν τα νέα Πράσινα Τέλη Κυκλοφορίας, ενώ θα κυκλοφορήσουν στουςελληνικούς δρόµους τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα µαζικής παραγωγής.
Ας τα δούµε όλα αυτά αναλυτικότερα.

1 Αυτοκινητόδροµοι, διόδια. Το δίκτυο των ελληνικών αυτοκινητόδροµων συνεχίζει και ολοκληρώνεται, έστω και µε ρυθµούς χελώνας εξαιτίας των οικονοµικών δυσκολιών. Υπολογίζεται ότι µέσα στο 2011 θα παραδοθείένα τµήµα 45,5 χιλιοµέτρων του αυτοκινητόδροµου Μεγαλόπολης - Καλαµάτας, από τα οποία τα 12,5 χλµ. αφορούν δηµόσια έργα, ενώ θα εγκατασταθούν και νέοι σταθµοί διοδίων. Πέντε νέοι σταθµοί διοδίων θα λειτουργήσουν τον Απρίλιο στην Εγνατία Οδό και ένας παράπλευρος στη Λεπτοκαρυά περί τα τέλη Ιανουαρίου. Υπάρχει επίσης πιθανότητα να παραδοθεί η παράκαµψη της Αρτας µήκους έξιχιλιοµέτρων, όπως επίσης ένα τµήµα τριών χιλιοµέτρων στην Υλίκη, ενώ το δεύτερο εξάµηνο του 2011 θα τεθούν σε λειτουργία τα διόδια στην περιοχή της Ρίγανης, στην παράκαµψη του Αγρινίου.

2 Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Το καλοκαίρι του 2011 αναµένεται ένα «λίφτινγκ» στον ελληνικό Κώδικα ΟδικήςΚυκλοφορίας. Σε αντίθεση µε ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, όπου µε κάθε αναθεώρηση του ΚΟΚ γίνονταν ακόµη αυστηρότερες οι ποινές και τα πρόστιµα, αυτή τη φορά θα υπάρξουνµειώσεις για παραβάσεις δευτερεύουσας σηµασίας, οι οποίες τιµωρούνται αυτή τη στιγµή πολύ αυστηρά. Η συγκεκριµένη πολιτική αποδείχθηκε ατελέσφορη και έτσι θα αλλάξει µε τον αναθεωρηµένο ΚΟΚ.

3Πρατήρια φυσικού αερίου. Το φυσικό αέριο θεωρείται φιλικότερο προς το περιβάλλον από το υγραέριο, όµως η έλλειψη σηµείων ανεφοδιασµού έµπαινε τροχοπέδη στη διάδοσή του. Μέσα στο 2011προβλέπεται η δηµιουργία ενός κορµού πρατηρίων φυσικούαερίου κατά µήκος της Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης, όπωςεπίσης και στηνπόλητηςΘεσσαλονίκης. Εξάλλου οι δύοσταθµοί ανεφοδιασµού φυσικού αερίουτης ΔΕΠΑ, που λειτουργούν στην Ανθούσα και στα Ανω Λιόσια, θα επιτρέπεται να εφοδιάζουν πλέον, εκτός από λεωφορεία, και Ι.Χ. για να καλύψουν τη ζήτηση. Η ανάπτυξη του δικτύου θα έχει ως αποτέλεσµα τις εισαγωγές εργοστασιακών µοντέλων µεκαύσιµο το φυσικό αέριο, κάτι που δεν είχε νόηµα µέχρι σήµερα.

4 Ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα υβριδικάµοντέλα αυξάνονται και πληθύνονται, όµως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν µέχρι σήµερα άγνωστη εικόνα στους ελληνικούς – και όχι µόνο – δρόµους. Το επόµενο έτος θα αποδειχθεί κοµβικό για τη συγκεκριµένη τεχνολογία, καθώς θακυκλοφορήσουνεκτός απροόπτου στη χώρα µαςτουλάχιστον δύο ηλεκτρικά µοντέλα µαζικής παραγωγής. Το Nissan Leaf αποτελεί µια µεσαία οικογενειακή µπερλίνα µετιµές εκκίνησης στο εξωτερικό µεταξύ 25.000 και 28.000 ευρώ καιτο Mitsubishi iMiEV είναι ένα τετραθέσιο µοντέλο πόλης µε αρκετάτσουχτερές τιµές, από 30.000 ευρώ. Τιµές οι οποίες ενδέχεται να διορθωθούν προςτα κάτω, εφόσον υπάρξουν κρατικές επιδοτήσεις.

5 Υπολογισµός ασφαλίστρων .Ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτων θεωρείται ιδιαίτερα ζηµιογόνος, γι’ αυτό και έχουν βαρέσει κανόνι αρκετές εταιρείες, ενώ το 2011 είναι πιθανόν να υπάρξει και συνέχεια. Το ύψος των ασφαλίστρων προβλέπεται να πάρει την... ανηφόρα, καθώς οι εταιρείες συνυπολογίζουν πλέον πολλές παραµέτρους για τον καθορισµό του. Ετσι παίζουν ρόλο η ηλικία, το επάγγελµα και το φύλοτου κατόχου του αυτοκινήτου, το χρώµα του αµαξώµατος, το µοντέλο αυτό καθαυτό κ.λπ..

6 Απόσυρση παλαιών Ι.Χ. Η κατάρρευση της αγοράς του αυτοκινήτου επανέφερε στο προσκήνιο τοµέτρο της απόσυρσης, το οποίο υπολογίζεται ότι θα τεθεί σε εφαρµογήστην αρχή του 2011 και θα ισχύσει έως τα τέλη της χρονιάς. Σύµφωνα µε το νέο µέτρο, µπορούν να αποσυρθούν µοντέλα ηλικίας έως 31.12.1998 και παλαιότερα και ωςµπόνους προβλέπεται µείωση του Ειδικού Τέλους Ταξινόµησης για µοντέλα µε κινητήρες χωρητικότητας έως δύο λίτρων. Μάλιστα, στις µικρέςκατηγορίες έως 1.400 κ.εκ. συνδυάζεται η απόσυρση µε πλήρη απαλλαγή από το Ειδικό ΤέλοςΤαξινόµησης, έχουν τεθεί όµως όρια στις φορολογητέες αξίες των µοντέλων. Το όφελος για τον υποψήφιο αγοραστή κυµαίνεται από 300 ευρώ έως 2.800 ευρώ, όµως µπορείνα γίνει αισθητά µεγαλύτερο και να ξεπεράσει τα 5.000 ευρώ για τα µοντέλα µε εργοστασιακή αξία µεταξύ 15.000 και 20.000 ευρώ, όπου καταργήθηκε πλέον ο Φόρος Πολυτελείας.

7 Πράσινα Τέλη Κυκλοφορίας .Για τα καινούργια αυτοκίνητα, που ταξινοµούνται στην Ελλάδα, ισχύουν πλέον νέα Τέλη Κυκλοφορίας, τα οποία διαµορφώνονται αποκλειστικά από τις εκποµπές διοξειδίου του άνθρακακάθε µοντέλου. Για παράδειγµα, όσα µοντέλα εκπέµπουν από 0 έως 100 γρ. CO2 ανά χιλιόµετρο δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας,σε όσα βρίσκονται οι εκποµπές διοξειδίου του άνθρακα µεταξύ 101 και 120 γρ./χλµ. υπολογίζονται τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας µε 0,80 ευρώ ανά γραµµάριοεκποµπών κ.λπ.. Είναι χαρακτηριστικόότι στα αυτοκίνητα µε εκποµπέςCO2 άνω των 251 γρ./χλµ. πολλαπλασιάζεται οαριθµόςτων γραµµαρίων επί τρία! Για µοντέλα ταξινοµηµένα πριν από 1.11.2010 υπολογίζονται τα Τέλη Κυκλοφορίας µεβάση τηχωρητικότητα του κινητήρα και έχει ενσωµατωθεί σε αυτά ο ΦόροςΜεγάλουΚυβισµούτων προηγούµενων ετών.

8 Προδιαγραφές Euro 4. Οσα µοντέλα προδιαγραφών Euro 4 µπήκαν στη χώρα µαςµετά τις 8 Δεκεµβρίου 2010 θα υπάγονται πλέον στους συντελεστές τέλους ταξινόµησης, οι οποίοι ίσχυαν για τα παλαιότερα µοντέλα Euro 3. Αυτό ισοδυναµεί µε αύξηση των λιανικών τιµών τους, ανάλογα µε τον κυβισµό του κινητήρα τους. Για παράδειγµα, στα µοντέλα έως 900 κ.εκ. αυξάνει ο συντελεστής του ΕΤΤ από 5%σε 14%, στα Ι.Χ. 901 έως 1.400 κ.εκ. µεγαλώνει ο συντελεστής από 12% σε 27%, ενώ για αυτοκίνητα άνωτων 2.001 κ.εκ. εκτοξεύεται από το 50% στο 142%. Για τα µοντέλα Euro 4, που µπήκαν αποδεδειγµένα στη χώρα µας έως τις 8.12.2010, δόθηκε ένα εξάµηνο παράταση, µέσα στο οποίο µπορούν να εκτελωνιστούν µεβάση το προηγούµενο και ευνοϊκότερο καθεστώς.

9 Δεκαετία οδικής ασφάλειας .Το έτος 2011 αποτελεί την απαρχή µίας νέας δεκαετίας, για την οποία τέθηκε ως στόχος από την Ε.Ε. η µείωση των θυµάτων σε τροχαία δυστυχήµατα κατά 50%. Ο ίδιος στόχος είχε τεθεί και την προηγούµενη δεκαετία, όµως δεν επετεύχθη ούτε συνολικά από την Ε.Ε. (καταγράφηκε µέση µείωση 36%), αλλά ούτε και από τη χώρα µας (-23%). Ορισµένα από τα µέτρα, που θα εφαρµοστούν στην Ελλάδα, θα αφορούν την εντατικοποίηση της αστυνόµευσης των δρόµων και την ευαισθητοποίηση των οδηγών µέσα από εξειδικευµένες καµπάνιες.
ΠΗΓΗ: Ρεπορταζ: Πέτρος Πιτσίνης. Αuto NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: