Η οδική ασφάλεια στις πόλεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: , Του ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ppitsinis@dolnet.gr
Βιώνουμε µία από τις δυσκολότερες περιόδους στην ιστορία του νεοελληνικού κράτους. Η οικονοµική ύφεση προκαλεί τριγµούς στα θεµέλια της ελληνικής κοινωνίας και η απαισιοδοξία είναι διάχυτη σχεδόν παντού. Και τονίζω τη λέξη σχεδόν, καθώς δεν είναι παντού τα πράγµατα µαύρα και άραχλα. Για παράδειγµα, στην οδική ασφάλεια φαίνεται ότι κάτι αρχίζει να κινείται έπειτα από µία δεκαετία εγκληµατικής αδιαφορίας και στασιµότητας.
Το 2010 θρηνήσαµε στους ελληνικούς δρόµους 166 λιγότερους νεκρούς σε σχέση µε το 2009, ενώ το πρώτο τρίµηνο του 2011 συνεχίστηκε αυτή η θετική τάση µε 68 λιγότερα θύµατα! Η χώρα µας είχε µείνει πολύ πίσω από τους ευρωπαίους εταίρους της όσον αφορά την οδική ασφάλεια, ας ελπίσουµε λοιπόν ότι έφτασε επιτέλους η ώρα να καλύψει το χαµένο έδαφος και µάλιστα σε έναν τοµέα που έχει άµεση σχέση µε τη ζωή µας.
Το αρμοδιο υπουργειο Υποδοµών, Μεταφορών και ∆ικτύων υπογραµµίζει ότι η σηµαντικότερη µείωση των τροχαίων ατυχηµάτων σηµειώνεται στο υπεραστικό δίκτυο, ενώ χρειάζεται να γίνει πολλή δουλειά στις πόλεις και γενικότερα στις αστικές περιοχές. Ενδεικτικό είναι το παράδειγµα της Αττικής, όπου πάνω από 80% των σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχηµάτων καταγράφονται σε κατοικηµένες περιοχές.
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για ένα τριτοκοσµικό φαινόµενο, το οποίο αποκαλύπτει την αναισθησία της ελληνικής κοινωνίας απέναντι σε ευάλωτες οµάδες, όπως είναι οι πεζοί, οι ποδηλάτες, τα παιδιά, οι πολίτες τρίτης ηλικίας κ.λπ. Ευτυχώς οι αρµόδιες Αρχές σκέφτονται να ενεργοποιήσουν για πρώτη φορά τους δήµους, οι οποίοι µπορούν – και πρέπει – να αναλάβουν συντονισµένες πρωτοβουλίες για ασφαλέστερες µετακινήσεις στα όριά τους. Εστω και αργά κατανοήσαµε ότι όσα ξέρει ο νοικοκύρης, δηλαδή ο δήµος, δεν τα ξέρει ο κόσµος όλος, δηλαδή η κεντρική εξουσία.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: , Του ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ppitsinis@dolnet.gr
Βιώνουμε µία από τις δυσκολότερες περιόδους στην ιστορία του νεοελληνικού κράτους. Η οικονοµική ύφεση προκαλεί τριγµούς στα θεµέλια της ελληνικής κοινωνίας και η απαισιοδοξία είναι διάχυτη σχεδόν παντού. Και τονίζω τη λέξη σχεδόν, καθώς δεν είναι παντού τα πράγµατα µαύρα και άραχλα. Για παράδειγµα, στην οδική ασφάλεια φαίνεται ότι κάτι αρχίζει να κινείται έπειτα από µία δεκαετία εγκληµατικής αδιαφορίας και στασιµότητας.
Το 2010 θρηνήσαµε στους ελληνικούς δρόµους 166 λιγότερους νεκρούς σε σχέση µε το 2009, ενώ το πρώτο τρίµηνο του 2011 συνεχίστηκε αυτή η θετική τάση µε 68 λιγότερα θύµατα! Η χώρα µας είχε µείνει πολύ πίσω από τους ευρωπαίους εταίρους της όσον αφορά την οδική ασφάλεια, ας ελπίσουµε λοιπόν ότι έφτασε επιτέλους η ώρα να καλύψει το χαµένο έδαφος και µάλιστα σε έναν τοµέα που έχει άµεση σχέση µε τη ζωή µας.
Το αρμοδιο υπουργειο Υποδοµών, Μεταφορών και ∆ικτύων υπογραµµίζει ότι η σηµαντικότερη µείωση των τροχαίων ατυχηµάτων σηµειώνεται στο υπεραστικό δίκτυο, ενώ χρειάζεται να γίνει πολλή δουλειά στις πόλεις και γενικότερα στις αστικές περιοχές. Ενδεικτικό είναι το παράδειγµα της Αττικής, όπου πάνω από 80% των σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχηµάτων καταγράφονται σε κατοικηµένες περιοχές.
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για ένα τριτοκοσµικό φαινόµενο, το οποίο αποκαλύπτει την αναισθησία της ελληνικής κοινωνίας απέναντι σε ευάλωτες οµάδες, όπως είναι οι πεζοί, οι ποδηλάτες, τα παιδιά, οι πολίτες τρίτης ηλικίας κ.λπ. Ευτυχώς οι αρµόδιες Αρχές σκέφτονται να ενεργοποιήσουν για πρώτη φορά τους δήµους, οι οποίοι µπορούν – και πρέπει – να αναλάβουν συντονισµένες πρωτοβουλίες για ασφαλέστερες µετακινήσεις στα όριά τους. Εστω και αργά κατανοήσαµε ότι όσα ξέρει ο νοικοκύρης, δηλαδή ο δήµος, δεν τα ξέρει ο κόσµος όλος, δηλαδή η κεντρική εξουσία.
ΠΗΓΗ: ΑUTO NEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου