Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Φεβ 2013

Οι φωνές των ποδηλατών ακούστηκαν!!!

 


 Την εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF) πήρε πιο πριν τα δώρα της από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όταν η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού ψήφισε μια συμβιβαστική τροπολογία στις οδηγίες για το Δια Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) που περιλαμβάνουν συγκεκριμένες αναφορές για την ποδηλασία, τον τουρισμό και το EuroVelo.

Η συμβιβαστική τροπολογία κάνει αναφορά στην ενσωμάτωση των υποδομών για την ποδηλασία, τον τουρισμό και το EuroVelo ως συμπληρωματικά μέτρα για το εγκεκριμένο δίκτυο ΔΕΔ-Μ. Αν και αυτό απείχε πολύ από το στόχο της (ECF), που ήταν η επίσημη αναγνώριση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ποδηλατοδρόμων ως μέρος του δικτύου ΔΕΔ-Μ, αποτελεί ωστόσο ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση - δεν υπήρξε καμία αναφορά για την ποδηλασία είτε στην αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ή στην αρχική έκθεση που εκπονήθηκε από τους εισηγητές (οι ευρωβουλευτές που επιλέχθηκαν να οδηγήσουν την προετοιμασία της απάντησης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου).

Το θετικό αποτέλεσμα μπορεί να αποδοθεί εν μέρει σε μια επιτυχή εκστρατεία άσκησης πιέσεων που ανέλαβαν η ECF και τα μέλη της, τα Εθνικά Κέντρα Συντονισμού και οι συντονιστές EuroVelo (NECC /C). Η ECF έχει εργαστεί σε αυτό το έργο για σχεδόν 2 χρόνια και κατά τη διάρκεια του 2012, όλο και περισσότερο άρχισε να περιλαμβάνει τα NECC / C στις συζητήσεις. Κατά την εβδομάδα που προηγήθηκε της ψηφοφορίας έγινε σαφές ότι οι εισηγητές δεν ανταποκρίνονται στα μηνύματα και ως εκ τούτου μια εκστρατεία των πολιτών ξεκίνησε, σε συνεργασία με τα κοινωνικά δίκτυα, δίκτυα μελών και προσωπικές επαφές, σύμφωνα με την οποία τα άτομα σε όλη την Ευρώπη ενθαρρύνθηκαν να επικοινωνήσουν με τους αντιπροσώπους τους στην Επιτροπή. Ήταν η πρώτη φορά που η ECF ξεκίνησε μια τέτοια εκστρατεία και είχε σίγουρα τις επιπτώσεις της. Ορισμένοι βουλευτές δήλωσαν ότι θα καταψηφίσουν το κόμμα τους για να υποστηρίξουν την πρόταση.

Η φωνή μας ακούστηκε. Αν ο κόσμος της ποδηλασίας δεν είχε κινητοποιηθεί, τότε η ποδηλασία και το EuroVelo θα είχαν παραγκωνιστεί από άλλα μέσα μεταφοράς. Ακόμα χειρότερα, τα μεγάλα έργα υποδομής των μεταφορών θα είχαν αγνοήσει τις ανάγκες των ποδηλατών, "εξηγεί ο Bernhard Ensink, ο Γενικός Γραμματέας της ECF.

"Η ψηφοφορία αυτή αντιπροσωπεύει μια σημαντική αλλαγή στη στάση και ένα πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έδειξαν ότι μπορούν να βελτιώσουν τις συνθήκες ποδηλασίας σε όλη την ήπειρο, δίνοντας στο ποδήλατο τις επενδύσεις που του αξίζει. Οι πύλες για περισσότερες επενδύσεις στην ποδηλασία είναι πλέον ανοιχτές. "


Το επόμενο σημαντικό βήμα για την έκθεση, συμπεριλαμβάνοντας τώρα την συμβιβαστική τροπολογία, είναι να θεωρηθεί από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αν και η ημερομηνία δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί. Υπάρχει μια ευκαιρία να συμπεριληφθεί το σύνολο του δικτύου EuroVelo στο ΔΕΔ-Μ. Η ECF επί του παρόντος εξετάζει εάν υπάρχει αρκετή υποστήριξη για να πιέσει για αυτό και θα αναπτύξει μια εκστρατεία άσκησης πιέσεων αναλόγως. Αφού εγκριθεί από την Ολομέλεια, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα θέσει σε συζήτηση με το Συμβούλιο την έγκριση του τελικού κειμένου για τους κανονισμούς για το ΔΕΔ-Μ , έτσι υπάρχει ακόμα αρκετός δρόμος να διανύσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: