Την εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF) πήρε πιο πριν τα δώρα της από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όταν η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού ψήφισε μια συμβιβαστική τροπολογία στις οδηγίες για το Δια Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) που περιλαμβάνουν συγκεκριμένες αναφορές για την ποδηλασία, τον τουρισμό και το EuroVelo.
Η συμβιβαστική τροπολογία κάνει αναφορά στην ενσωμάτωση των υποδομών για την ποδηλασία, τον τουρισμό και το EuroVelo ως συμπληρωματικά μέτρα για το εγκεκριμένο δίκτυο ΔΕΔ-Μ. Αν και αυτό απείχε πολύ από το στόχο της (ECF), που ήταν η επίσημη αναγνώριση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ποδηλατοδρόμων ως μέρος του δικτύου ΔΕΔ-Μ, αποτελεί ωστόσο ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση - δεν υπήρξε καμία αναφορά για την ποδηλασία είτε στην αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ή στην αρχική έκθεση που εκπονήθηκε από τους εισηγητές (οι ευρωβουλευτές που επιλέχθηκαν να οδηγήσουν την προετοιμασία της απάντησης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου).
Το θετικό αποτέλεσμα μπορεί να αποδοθεί εν μέρει σε μια επιτυχή εκστρατεία άσκησης πιέσεων που ανέλαβαν η ECF και τα μέλη της, τα Εθνικά Κέντρα Συντονισμού και οι συντονιστές EuroVelo (NECC /C). Η ECF έχει εργαστεί σε αυτό το έργο για σχεδόν 2 χρόνια και κατά τη διάρκεια του 2012, όλο και περισσότερο άρχισε να περιλαμβάνει τα NECC / C στις συζητήσεις. Κατά την εβδομάδα που προηγήθηκε της ψηφοφορίας έγινε σαφές ότι οι εισηγητές δεν ανταποκρίνονται στα μηνύματα και ως εκ τούτου μια εκστρατεία των πολιτών ξεκίνησε, σε συνεργασία με τα κοινωνικά δίκτυα, δίκτυα μελών και προσωπικές επαφές, σύμφωνα με την οποία τα άτομα σε όλη την Ευρώπη ενθαρρύνθηκαν να επικοινωνήσουν με τους αντιπροσώπους τους στην Επιτροπή. Ήταν η πρώτη φορά που η ECF ξεκίνησε μια τέτοια εκστρατεία και είχε σίγουρα τις επιπτώσεις της. Ορισμένοι βουλευτές δήλωσαν ότι θα καταψηφίσουν το κόμμα τους για να υποστηρίξουν την πρόταση.
Η φωνή μας ακούστηκε. Αν ο κόσμος της ποδηλασίας δεν είχε κινητοποιηθεί, τότε η ποδηλασία και το EuroVelo θα είχαν παραγκωνιστεί από άλλα μέσα μεταφοράς. Ακόμα χειρότερα, τα μεγάλα έργα υποδομής των μεταφορών θα είχαν αγνοήσει τις ανάγκες των ποδηλατών, "εξηγεί ο Bernhard Ensink, ο Γενικός Γραμματέας της ECF.
"Η ψηφοφορία αυτή αντιπροσωπεύει μια σημαντική αλλαγή στη στάση και ένα πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έδειξαν ότι μπορούν να βελτιώσουν τις συνθήκες ποδηλασίας σε όλη την ήπειρο, δίνοντας στο ποδήλατο τις επενδύσεις που του αξίζει. Οι πύλες για περισσότερες επενδύσεις στην ποδηλασία είναι πλέον ανοιχτές. "
Το επόμενο σημαντικό βήμα για την έκθεση, συμπεριλαμβάνοντας τώρα την συμβιβαστική τροπολογία, είναι να θεωρηθεί από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αν και η ημερομηνία δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί. Υπάρχει μια ευκαιρία να συμπεριληφθεί το σύνολο του δικτύου EuroVelo στο ΔΕΔ-Μ. Η ECF επί του παρόντος εξετάζει εάν υπάρχει αρκετή υποστήριξη για να πιέσει για αυτό και θα αναπτύξει μια εκστρατεία άσκησης πιέσεων αναλόγως. Αφού εγκριθεί από την Ολομέλεια, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα θέσει σε συζήτηση με το Συμβούλιο την έγκριση του τελικού κειμένου για τους κανονισμούς για το ΔΕΔ-Μ , έτσι υπάρχει ακόμα αρκετός δρόμος να διανύσουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου