Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Απρ 2013

ΠοδηλατοΔΡαΜα στο Βόλο

Βολος

Αυτή είναι η εικόνα ενός σύγχρονου ποδηλατόδρομου. Είμαστε περήφανοι ως Έλληνες πολίτες, καθώς αυτή η ιδέα-πρόταση και υλοποίηση προήλθε και  υλοποιήθηκε από κατεξοχήν εγχώρια μυαλά.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες οι γνωστές ποδηλατικές χώρες του Βορρά ζήτησαν μετέγγραφή του Έλληνα δημάρχου και των συνεργατών του που είχαν την έμπνευση και την ευθύνη υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου. Δυστυχώς πρακτικοί λόγοι  δεν καθιστούν δυνατή αυτή την πρόταση.
Και καθώς “ουδείς προφήτης στον τόπο του”…
…Ποινική δίωξη άσκησε μετά από τρία χρόνια προκαταρκτικής έρευνας η
Εισαγγελία Πρωτοδικών Βόλου, εις βάρος πολιτικών προσώπων, επί δημαρχίας Αλέκου Βούλγαρη, μεταξύ των οποίων οι αντιδήμαρχοι Γ. Στάμος, Γ. Δανηλόπουλος και ο πρόεδρος της Επιτροπής Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού Χ. Σκυργιάννης.
Δίωξη ασκήθηκε εις βάρος υπηρεσιακών παραγόντων, του κατασκευαστή, καθώς και εις βάρος των μελών της Επιτροπής Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού. Στο εδώλιο θα κληθούν 15 συνολικά άτομα, που κατηγορούνται για την κατασκευή ενός έργου, χωρίς προδιαγραφές ασφαλείας.
Η ποινική δίωξη βασίστηκε σε πραγματογνωμοσύνη του συγκοινωνιολόγου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ν. Ηλιού, προέδρου του “Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας” του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.  Τόσο ο τέως δήμαρχος όσο και οι συνεργάτες του είχαν γνώση της γνώμης του κ. Ηλιού καθώς ήδη από το 2009 υπήρχαν σχόλιά του στον τοπικό τύπο και τα τοπικά blogs για την ποιότητα των ποδηλατόδρομων.
Όμως το όραμα του δημάρχου για την πόλη κανείς δεν  το κατάλαβε.
Οι προδιαγραφές για τους ποδηλατόδρομους απαιτούν ελάχιστο πλάτος τα 2 μέτρα, όμως οι Βολιώτες υπέυθυνοι κατάφεραν να τους περιορίσουν στο 1,7μ. Η επιλογή αυτή δεν ήταν τυχαία…γνώριζαν οι ιθύνοντες πως η ποδηλατική ικανότητα των συμπατριωτών τους είναι τέτοια ώστε μπορούν με τους κατάλληλους ελιγμούς να κινούνται δυο ποδήλατα σε αντίθετες κατευθύνσεις στο χώρο που τους διέθεσαν. Τι ξέρουν αυτοί που θέτουν τις προδιαγραφές;;;
βολοςπαππους
Εξάλλου είχαν φροντίσει ακόμα και για την πιθανότητα απώλειας ελέγχου του ποδηλάτη…. φρόντισαν να φτιάξουν διαχωριστική κατασκευή από σκυρόδεμα (κοινώς τσιμέντο να γίνει..) και πακτωμένα σ’ αυτό μεταλλικά κολωνάκια..
Εδώ θα παραθέσουμε απλά μια μαρτυρία:
“Προχθές το απόγευμα καθόμουνα στο περίπτερο και περνούσαν τρεις ποδηλάτες που πρέπει να ήταν αθλητές, είχαν επαγγελματικά ποδήλατα», θυμάται η κ. Άννα και μας λέει πως σε κλάσματα δευτερολέπτου είδε τον έναν από τους τρεις να γυρίζει το τιμόνι και να πέφτει με το λαιμό πάνω στο τσιμεντένιο πεζούλι. «Πήγα να δω τι έπαθε, γιατί το παιδί είχε πάθει σοκ. Είχε μια χαρακιά, έτρεχε αίμα πολύ και όλος ο λαιμός του ήταν κόκκινος. Είχε πόση ώρα το παιδί να συνέλθει να μπορέσει να σηκωθεί”.
καθώς και μια -απ’ τις πολλές-δημοσιογραφική καταγραφή:
“Ακόμα ένα ατύχημα έγινε χθες στον ποδηλατόδρομο του Βόλου. Οδηγός μικρού κυβισμού μηχανής έχασε την ισορροπία του και έπεσε πάνω στο τσιμέντο του ποδηλατόδρομου με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά. Το περιστατικό συνέβη στην διασταύρωση των οδών Μακρυγιάννη και Μακρινίτσης. Ο δικυκλιστής μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο Βόλου όπου και χειρουργήθηκε.”
Τι κι αν διαμαρτύρονταν λοιπόν ποδηλάτες, δημοτικοί σύμβουλοι, πολίτες και λοιποί γραφικοί που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια! Ο δήμαρχος είχε την ατάκα έτοιμη:
“Κάνε μου μήνυση”.
Ο Νίκος Παπαδόπουλος είναι κάτοικος του Βόλου και πρόσφατα είχε ένα ατύχημα στους ποδηλατόδρομους. «Είχα ατύχημα με το αυτοκίνητό μου στον ποδηλατόδρομο», μας εξιστορεί. «Πήγα να στρίψω και έπεσα πάνω στο κολωνάκι, γιατί έτσι όπως ήταν παρκαρισμένα  τα αμάξια φυσικά και δεν χωρούσα και έπεσα πάνω τους». Ο κ. Παπαδόπουλος έκανε παρέμβαση ο ίδιος στο δήμαρχο Βόλου Αλέκο Βούλγαρη. «Πήγα στον κ. Δήμαρχο και του είπα ότι έχετε κάνει ένα Βόλο ολόκληρο να σας μισήσει με τους ποδηλατοδρόμους που έχετε φτιάξει. Ξέρετε τι μου είπε επί λέξει; Μη με ξαναψηφίζεις», λέει αγανακτισμένος ο κ. Παπαδόπουλος, ο οποίος είπε στο δήμαρχο ότι θα διεκδικήσει τα νόμιμα, για να του απαντήσει ο κ. Βούλγαρης «κάνε μου μήνυση».
Ε, λοιπόν η μήνυση μπορεί να μην ήρθε από πολίτη…ήρθε όμως η ποινική του δίωξη από την εισαγγελία Βόλου τόσο του ιδίου  όσο και των λοιπών συνεργατών του. Η υπόθεση θα εξεταστεί στις 17 Μαΐου 2013.
Πηγή: soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: