Η πρώτη απόπειρα κατασκευής μετρό στη Θεσσαλονίκης ξεκίνησε το 1986
επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα. Το σχέδιο περιελάμβανε την χάραξη του
υπόγειου σιδηροδρόμου κάτω από το οδόστρωμα τηςΕγνατίας, στο τμήμα
μεταξύ της Καυταντζόγλου και Πλατείας Δημοκρατίας. Η κατασκευή ξεκίνησε
από το τμήμα μεταξύ Πλατείας Σιντριβανίου και της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων με την μέθοδο της εκσκαφής του εδάφους και της κατασκευής σήραγγας με τοποθέτηση μεταλλικών δοκών και οπλισμένου σκυροδέματος . Τρία χρόνια μετά το έργο σκεπάστηκε και εγκαταλείφθηκε.
Η κατασκευή αυτή που ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς «τρύπα του Κούβελα», κρίθηκε άσκοπη από το νέο σχεδιασμό του μετρο. Λόγω της ύπαρξης της σήραγγας όμως αυξήθηκε η στάθμη των υδάτων στα θεμέλια της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ στα οποία εντοπίστηκε σκουριά. Από τότε ως σήμερα λειτουργούν καθημερινά αντλίες που απομακρύνουν τα νερά.
Αλλά φαίνεται αυτή δεν είναι η μόνη αρνητική επίπτωση. Η μοίρα της τρύπας του Κούβελα φαίνεται ότι ακολουθεί και την δεύτερη απόπειρα δημιουργίας Μετρο στη Θεσσαλονίκη.
Για την κατασκευή της βασική γραμμής του μετρό 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και αμαξοστάσιο στην Πυλαία η δημοπράτηση, έγινε το 2006 με οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA με φορέα κατασκευής την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και προϋπολογισμό 1,052 δισ. €.
Στις 7 Απριλίου 2006 υπεγράφη η σύμβαση και οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου υπολογιζόταν αρχικά στα 6,5 χρόνια με ολοκλήρωση του έργου τον Οκτώβριο του 2012.
Τον Νοέμβριο του 2011 με δελτίο Τύπου του Υπουργείου Υποδομών, μετετέθη η ολοκλήρωση των εργασιών για το 2015.
Τον Ιούνιο του 2012 ανακοινώθηκε η παράταση της παράδοσης του έργου στον συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης του έργου τον Νοέμβριο του 2016.
Τον Απρίλη του 2013 ο Γεν. Γραμματέας Δημοσίων Εργων, Στράτος Σιμόπουλος δήλωσε: «Πιστεύουμε απόλυτα ότι η καθυστέρηση που θα έχουμε στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα είναι μεγάλη σε σχέση με το τέλος του 2016»
«Μετρό στη Θεσσαλονίκη το 2023». Αλλα τρία χρόνια πρόσθεσαν στις προηγούμενες εκτιμήσεις τους για την αποπεράτωση της βασικής γραμμής οι εργαζόμενοι του μετρό, χθες σε συνέντευξη Τύπου στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο.
«Αυτή τη στιγμή, ενώ υπάρχει αρχαιολογικό έργο, έχουν παγώσει παντού οι εργασίες. Είχαμε πει ότι αν όλα γίνουν τέλεια, το μετρό δεν θα τελειώσει πριν από το 2020. Η πραγματική όμως εκτίμηση για μας είναι το 2023. Κι αυτό εάν καταφέρουν και πάρουν κάποιες αποφάσεις και λύσουν προβλήματα για να προχωρήσουμε»
Διαβάστε το ρεπορταζ απο την Εφημερίδα των Συντακτών: ΕΔΩ
Πηγή: www.soste.gr
Η κατασκευή αυτή που ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς «τρύπα του Κούβελα», κρίθηκε άσκοπη από το νέο σχεδιασμό του μετρο. Λόγω της ύπαρξης της σήραγγας όμως αυξήθηκε η στάθμη των υδάτων στα θεμέλια της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ στα οποία εντοπίστηκε σκουριά. Από τότε ως σήμερα λειτουργούν καθημερινά αντλίες που απομακρύνουν τα νερά.
Αλλά φαίνεται αυτή δεν είναι η μόνη αρνητική επίπτωση. Η μοίρα της τρύπας του Κούβελα φαίνεται ότι ακολουθεί και την δεύτερη απόπειρα δημιουργίας Μετρο στη Θεσσαλονίκη.
Για την κατασκευή της βασική γραμμής του μετρό 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και αμαξοστάσιο στην Πυλαία η δημοπράτηση, έγινε το 2006 με οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA με φορέα κατασκευής την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και προϋπολογισμό 1,052 δισ. €.
Στις 7 Απριλίου 2006 υπεγράφη η σύμβαση και οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου υπολογιζόταν αρχικά στα 6,5 χρόνια με ολοκλήρωση του έργου τον Οκτώβριο του 2012.
Τον Νοέμβριο του 2011 με δελτίο Τύπου του Υπουργείου Υποδομών, μετετέθη η ολοκλήρωση των εργασιών για το 2015.
Τον Ιούνιο του 2012 ανακοινώθηκε η παράταση της παράδοσης του έργου στον συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης του έργου τον Νοέμβριο του 2016.
Τον Απρίλη του 2013 ο Γεν. Γραμματέας Δημοσίων Εργων, Στράτος Σιμόπουλος δήλωσε: «Πιστεύουμε απόλυτα ότι η καθυστέρηση που θα έχουμε στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα είναι μεγάλη σε σχέση με το τέλος του 2016»
Μετρό το 2023 και βλέπουμε
«Μετρό στη Θεσσαλονίκη το 2023». Αλλα τρία χρόνια πρόσθεσαν στις προηγούμενες εκτιμήσεις τους για την αποπεράτωση της βασικής γραμμής οι εργαζόμενοι του μετρό, χθες σε συνέντευξη Τύπου στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο.
«Αυτή τη στιγμή, ενώ υπάρχει αρχαιολογικό έργο, έχουν παγώσει παντού οι εργασίες. Είχαμε πει ότι αν όλα γίνουν τέλεια, το μετρό δεν θα τελειώσει πριν από το 2020. Η πραγματική όμως εκτίμηση για μας είναι το 2023. Κι αυτό εάν καταφέρουν και πάρουν κάποιες αποφάσεις και λύσουν προβλήματα για να προχωρήσουμε»
Διαβάστε το ρεπορταζ απο την Εφημερίδα των Συντακτών: ΕΔΩ
Πηγή: www.soste.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου