Οδηγός «σχολικού» δίνει το τιμόνι σε ανήλικο μαθητή
Σύμφωνα με δημοσιεύματα της 10ης Απριλίου 2014, οδηγός μισθωμένου λεωφορείου για τη μεταφορά μαθητών διαπληκτίστηκε με μαθητή, ο οποίος φέρεται ότι του έκανε παρατηρήσεις για τον τρόπο που οδηγούσε. Στη συνέχεια, ο οδηγός φέρεται να κάλεσε τον μαθητή να οδηγήσει το λεωφορείο. Ο 16χρονος μαθητής φέρεται ότι οδήγησε το λεωφορείο σε απόσταση περίπου 10 χιλιομέτρων, σε ορεινό επαρχιακό δίκτυο της Αχαΐας, από Δάφνη προς Ψωφίδα, παρά τις διαμαρτυρίες μαθητών που επέβαιναν στο λεωφορείο. Το όχημα μετέφερε 40 μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου Δάφνης Καλαβρύτων. Την υπόθεση διερευνά ο εισαγγελέας. (Περισσότερα: ΕΔΩ)
Αγνώστου ταυτότητας σχολικά λεωφορεία
Μια άλλη υπόθεση «ασφαλούς μεταφοράς μαθητών» που διερευνα ο εισαγγελέας είναι αυτή που αποκάλυψε η εφημερίδα Ελευθεροτυπία την 1η Απριλίου 2014. «Δύο μήνες πριν από τη λήξη του σχολικού έτους, σε πολλά σχολεία της Ανατολικής Αττικής δεν έχουν υπογραφεί συμβάσεις μεταξύ των λεωφορειούχων και της Περιφέρειας Αττικής, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών που μεταφέρονται από και προς το σχολείο» .
«Βροχή καταφθάνουν στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, «Αλέξανδρος Δελμούζος», οι καταγγελίες από γονείς και διευθυντές, για μη τήρηση των ωρών άφιξης και αναχώρησης, για ανύπαρκτες συμβάσεις, για συγχωνευμένα δρομολόγια, για ανάθεση του δρομολογίου από την ανάδοχο εταιρεία σε άλλο λεωφορειούχο. «Ακόμη μια χρονιά επικρατεί ζούγκλα στις μεταφορές των μαθητών», τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου, Σάββας Σεχίδης. «Ενημερώσαμε τα αρμόδια τμήματα της Περιφέρειας Αττικής, γνωρίζουν το πρόβλημα αλλά σιωπούν» τονίζει ο ίδιος. Γεγονός είναι ότι όποιο πρακτορείο δεν έχει υπογράψει τη σύμβαση, δεν γλιτώνει μόνο τη χρηματική εγγύηση που απαιτείται σύμφωνα με το νόμο, αλλά και τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από αυτήν.»
«Το βασικότερο πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρουμε ποιο όχημα παραλαμβάνει τα παιδιά. Η σύμβαση ορίζει ένα συγκεκριμένο όχημα, πιστοποιημένο και ελεγμένο, και ένα αναπληρωματικό και δύο οδηγούς. Σε κάποια σχολεία εμφανίζονται μέχρι και 8 διαφορετικά λεωφορεία το μήνα, με διαφορετικούς οδηγούς» αναφέρει ο κ. Σεχίδης. «Ποιος θα κόψει πρόστιμο; Αφού δεν υπάρχει σύμβαση» απαντά, όταν τον ρωτάμε για τις κυρώσεις. Υπενθυμίζεται ότι πριν από δύο χρόνια, έπειτα από καταγγελία γονέα, διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές του 6ου Δημοτικού Σχολείου Παλλήνης διακομίστηκαν στο σπίτι τους με λεωφορείο το οποίο έφερε ρουμάνικες πινακίδες. ( Ολόκληρο το ρεπορτάζ: ΕΔΩ)
Ανθρώπινη Ζωή, ένα δευτερεύον ζήτημα
Τον Μάρτιο του 2012 η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων (FEVR) με αφορμή το τραγικό συμβάν στην Ελβετία(προσκρουση λεωφορείου μεσα σε τουνελ), με τραγικό απολογισμό το θάνατο 28 ανθρώπων, από τους οποίους 22 παιδιά, και τον τραυματισμό πολλών άλλων, σημείωνε:
«Αλλά η FEVR θέλει να εφιστήσει την προσοχή όλων στο γεγονός ότι κάθε χρόνο πάνω από 1.100 παιδιά κάτω των 15 ετών σκοτώνονται στους Ευρωπαϊκούς δρόμους και 100.000 τραυματίζονται. Παγκοσμίως, τα παιδιά που πεθαίνουν από τροχαία αποτελούν το ένα πέμπτο (1/5) των 1.3 εκατομμυρίων ανθρώπων που χάνονται στην άσφαλτο. Κάθε μια περίπτωση είναι και μια ξεχωριστή τραγωδία για κάθε οικογένεια που χάνει το παιδί της !
Κυρίως, ας γίνει αφορμή αυτή η τραγωδία, που συνέβη σε μια περιοχή σαν την Ευρώπη -που θεωρείται η ασφαλέστερη από άποψη δρόμων και οχημάτων- να μας κάνει να αναλογιστούμε περισσότερο δραστικές αλλαγές στις κυκλοφοριακή πολιτική κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια – αλλαγές που θα οδηγήσουν σε μετακινήσεις που δε θα προκαλούν συστηματικά το θάνατο 1.3 εκατομμυρίων ανθρώπων παγκόσμια κάθε χρόνο (3.500 ημερησίως), ούτε θα έχουν σαν αποτέλεσμα τον τραυματισμό και την μόνιμη αναπηρία επίσης εκατομμυρίων ανθρώπων.» (Ολόκληρη η ανακοίνωση: ΕΔΩ)
Λίγες μόνον ημέρες μετά στις 6 Απριλίου 2012λίγο πριν από την διάλυση της βουλής, με τροπολογία που κατέθεσε ο τότε υπουργός Μεταφορών κ. Βορίδης σε νομοσχεδιο που υπερψηφίστηκε από 192 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑΟΣ (Νόμος 4070/2012, Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημόσιων Έργων και άλλες διατάξεις ΦΕΚ: 82 Α’/10.04.2012). αποφασίστηκε:
-η αύξηση του χρόνου κυκλοφορίας των ιδιωτικών σχολικών λεωφορείων από τα 23 έτη που ισχυε μέχρι τότε (Άρθρο 17 Νόμος 3534/2007) στα 27 έτη! Με την επίκληση του απίστευτου σκεπτικου πως: « Η μη εξομοίωση των ετων κυκλοφορίας με τα άλλα είδη των λεωφορείων θα ήταν άδικη αν υπολογιστεί ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός ιδιωτικών σχολείων χρησιμοποιεί τουριστικά λεωφορεία για την μεταφορά των μαθητών τους αλλά και στην επαρχία μεγάλος αριθμός μαθητών μεταφέρεται με αστικά ή υπεραστικά λεωφορεία.» (αιτιολογική έκθεση). (Αναλυτικά: ΕΔΩ)
Αν και στις αναλύσεις των αιτίων που έχουν εκτινάξει στα ύψη των αριθμό θανάτων και τραυματισμών από τροχαία οι συνθήκες μεταφοράς των παιδιών αποτελούν ένα από τα πέντε σημαντικότερα αίτια αυτό βέβαια δεν ενδιαφέρει κανένα εδώ. Η ελλληνική πολιτική για την Οδική Αφάλεια (χα!) δεν συμφωνεί με τέτοιες σαχλαμάρες.
Τόσο τα «συναρμόδια» Υπουργεία όσο και η τοπική αυτοδιοίκηση (εν προκειμένω η Περιφερειακή) αρνούνται σταθερά να θέσουν την Οδική Ασφάλεια στις δράσεις τους σαν ζήτημα προτεραιότητας και παραβιάζουν τους ιδιους τους νόμους που συνήθως οι ιδιοι εφτιαξαν συμπτωματικά πάντα εις βάρος των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.Το γεγονός ότι αυτή η κατάσταση εκθέτει σε σοβαρούς κινδύνους μεγάλες ομάδες του πληθυσμού ουδόλως τους απασχολεί. Αν συμβεί το κακό θα πρόκειται σίγουρα για «ατύχημα» και οι ίδιοι θα είναι οι πρώτοι που θα σπεύσουν για συλλυπητήρια.
ΥΓ. Αντίστροφα βέβαια το ενδιαφέρον των αρχόντων για την ικανοποίηση των πάσης φυσεως αιτημάτων των χρηστων ΙΧ τους οδηγεί στην χωρις κανενα προβλημα υπέρβαση των αρμοδιοτήτων τους, όπως στην περίτωση της επιστροφής των αδειών οδήγησης σε πλήθος παραβατών του ΚΟΚ κάθε Πάσχα, Χριστούγεννα και εκλογές. (Σχετικά: ΕΔΩ)
Για τους ενδιαφερόμενους παραθέτουμε μερικά σημαντικές αναρτήσεις για την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών που έχουμε κάνει παλιότερα. Αν θέλετε να διαβαστε το κειμενο πατήστε πάνω στον τίτλο:
Τα σχολεία άνοιξαν. Οι ευχές δεν αρκούν… (από την ΕΥΘΥΤΑ –Ρόδου)
Φοράω κράνος όταν κάνω ποδήλατο… Αναγκαιότητα ή Υπερβολή;
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: 10 Θέσεις για την Νεολαία και την Οδική Ασφάλεια.
Υπουργική Απόφαση 24001/2013: ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
Πηγή: www.soste.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου