Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Σεπ 2014

Περπατώ, ποδηλατείς, οδηγεί…ε και;

 Όλοι έχουμε δικαίωμα στη χρήση των δρόμων
Απ’ αυτό εδώ τον ιστότοπο συχνά έχουμε αναφερθεί στα δικαιώματα των χρηστών ποδηλάτου, και ειδικά στους αστικούς ποδηλάτες. Η υποστήριξη αυτή δεν είναι τυχαία. Όλες οι σύγχρονες μελέτες για τα αστικά περιβάλλοντα αναφέρονται στην ανάγκη ανακατανομής του δημόσιου χώρου στις πόλεις προκειμένου να υπάρξει δικαιότερη κατανομή στους χρήστες.
Για κάποιους – κάποιοι μας λεν και γραφικούς- χρήστες των δρόμων δεν είναι μόνο οι οδηγοί τετράτροχων, αλλά και οι δικυκλιστές, οι ποδηλάτες και φυσικά οι πεζοί. Οι δυο τελευταίες κατηγορίες θεωρούνται μάλιστα και ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου με ιδιαίτερη έμφαση στους ηλικιωμένους και φυσικά τα παιδιά. Διάφορες ενώσεις τέτοιων πολιτών από την ECF, έως και συλλόγους συγγενών θυμάτων τροχαίων, αλλά και σύγχρονοι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές πόλεων μιλούν για την ανάγκη “ανακατανομής του δημόσιου χώρου”.
logo_1Ένα θέμα που προκύπτει από μια πρόσφατη έρευνα του “Οργανισμού για έξυπνες πόλεις” (Agentur für clevere Städte) από το Βερολίνο είναι το δικαίωμα χρήσης των δρόμων όλων των χρηστών. Ακόμα και οι πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Βερολίνο, είναι ακόμα σχεδιαστικά προσκολλημένες στο σχεδιαστικό μοντέλο που θέτει κυρίαρχο το αυτοκίνητο στην πόλη.
Ο προβληματισμός ξεκίνησε από το εξής: το 58% των δρόμων στο Βερολίνο είναι αφιερωμένοι στους αυτοκινητιστές και μόνο το 3% στους ποδηλάτες. Οι ποδηλάτες έχουν αυξηθεί τον τελευταίο καιρό κατά 50% και η τάση χρήσης ποδηλάτου δείχνει αυξητική, ενώ οι χρήστες ΙΧ έχουν μειωθεί κατά 16%. Με το δεδομένο αυτό οι ποδηλατόδρομοι θα έπρεπε ν’ αυξηθούν σ’ ένα ποσοστό 600% προκειμένου να υπάρχει μια δίκαιη αντιμετώπιση των χρηστών του οδικού δικτύου. Δε θα έπρεπε οι ποδηλάτες να έχουν στη διάθεσή τους τις κατάλληλες υποδομές, ιδιαίτερα μάλιστα αφού ο τρόπος μετακίνησης που επιλέγουν είναι φιλικός προς το περιβάλλον, δε συμβάλλει ούτε σε ρύπανση ούτε σε ηχορύπανση, είναι ασφαλής τόσο για τους ίδιους όσο και για τους συμπολίτες τους και σαφώς βελτιώνει τις συνθήκες διαβίωσης σε μια πόλη, αντί να τις υποβαθμίζει; Κάτι τέτοιο εξάλλου θα ήταν αρμονικό με τις διακηρύξεις των τοπικών αρχών που προτάσσουν τ’ όραμα μιας οικολογικότερης,  πράσινης και ασφαλέστερης πόλης.
title
Φυσικά η δημιουργία και μόνο ποδηλατόδρομων δεν καθιστά μια πόλη φιλική στους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου. Για να μπορεί να θεωρηθεί μια πόλη σύγχρονη και να υπάρξει στην πράξη ανακατανομή του οδικού δικτύου υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που πάντα ξεκινούν από κεντρικό σχεδιασμό και πολιτική βούληση. Συγκεκριμένα παραδείγματα τέτοιων μέτρων είναι:
  • Ποδηλατικό πλάνο: σχεδιασμός δικτύου ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων που ενώνουν σχολεία, πάρκα, το εμπορικό κέντρο και τους χώρους εργασίας.
  • Πληροφόρηση, καμπάνιες και events: καμπάνιες για την οδική ασφάλεια, τη χρήση ποδηλάτου στις μετακινήσεις, προσανατολισμένες στα παιδιά, αλλά και ενημέρωση για το κοινωνικό κόστος της χρήσης του αυτοκινήτου.
  • Περιορισμοί στη χρήση ΙΧ: σταδιακή μείωση των θέσεων στάθμευσης στο δρόμο, μείωση ορίων ταχύτητας, παρκόμετρα και κλήσεις σ’ όσους παρκάρουν παράνομα ή σε ποδηλατόδρομους.
  • Οδική ασφάλεια: σχεδιασμός και υλοποίηση σχεδίου για την οδική ασφάλεια, συνεχής καταγραφή στοιχείων και μελέτης των δρόμων και των σημείων που συμβαίνουν συχνά τροχαία, παρεμβάσεις και συνεχείς βελτιώσεις.
  • Σύνδεση ποδηλάτου και ΜΜΜ: Θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων σε σταθμούς μετρό και λεωφορείων, αλλά και ελεύθερη πρόσβαση ποδηλάτων στα ΜΜΜ.
  • Συντήρηση οδικού δικτύου: Καλά φροντισμένο οδόστρωμα, χωρίς λακούβες, φρεάτια, σκουπίδια ή άλλες εκπλήξεις έτσι ώστε ο ποδηλάτης να έχει το νου του στην γύρω  κίνηση κι όχι στο οδόστρωμα
  • Οικονομικά κίνητρα:  Φοροαπαλλαγές στους ποδηλάτες, αλλά και στους εργασιακούς χώρους με υποδομές για ποδηλάτες.
Αυτά είναι μερικά παραδείγματα που στην Ελλάδα δεν τα έχουμε δει ούτε καν ακούσει να συζητιούνται επισήμως.
fireworks
Με αφορμή λοιπόν την εβδομάδα ευρωπαϊκής κινητικότητας που έρχεται και τις δράσεις φωτοβολίδες που πιθανόν για άλλη μια φορά θα δούμε από διάφορες δημοτικές αρχές, ας αναλογιστούμε όλοι τα παραπάνω και περισσότερο αυτοί που ανέλαβαν προσφάτως τα ηνία των δήμων. Και πριν προτρέξει κάποιος νέος δήμαρχος να αρχίσει τα ευχολόγια για αύξηση της χρήσης ποδηλάτου στο δήμο του ή την πεζοδρόμηση δρόμων που έτσι κι αλλιώς θα καταπατούνται από δικυκλιστές και αυτοκινητιστές κλπ  που πολλάκις έχουν ακουστεί ας λάβει υπόψη τα λόγια του σχεδιαστή πόλεων Søren Pind :
“ Πρέπει να το κάνεις άνετο, πρέπει να το κάνεις ασφαλές, πρέπει να δημιουργήσεις ένα περιβάλλον που οι άνθρωποι να θέλουν να ποδηλατήσουν. Και χρειάζεται πολιτική θέληση γι’ αυτό.”
Περισσότερα για τις βιώσιμες πόλεις που κάποιοι ονειρευόμαστε μπορείτε να δείτε εδώ.
Και φυσικά τα παράδειγμα  της Νέας Υόρκης, αλλά και της Σουηδίας.
Πηγή: soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: