Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Ιουν 2015

Καμίνια Πάτρας: ο σύλλογος γονέων του Δημοτικού δείχνει το δρόμο για το σχολείο.

Ο σύλλογος γονέων του δημοτικού σχολείου Καμινίων  Πάτρας με επιστολή του προς το Δήμο αφού τον ευχαριστεί για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων κάνει μια αναλυτική έκθεση των προβλημάτων του σχολείου με έμφαση στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας και της ασφαλούς πρόσβασης στο σχολείο θέτοντας ζητήματα όπως ο περιορισμός των ταχυτήτων των αυτοκινήτων, και η διατήρηση της στάσης του Προαστιακού στο σχολείο.
Είναι ένα υποδειγματικό κείμενο από σύλλογο γονέων που δείχνει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν και οι άλλοι σύλλογοι γονέων όπως και οι σύλλογοι εκπαιδευτικών  αν θέλουμε πραγματικά να συγκροτήσουμε ένα κίνημα που θα οδηγήσει στον δραστικό περιορισμό των θανάτων και τραυματισμών παιδιών από τροχαία εγκλήματα  και θα σπάσει την τρομοκρατία της μηχανοκίνησης.
Από το κείμενο παραθέτουμε τα μέρη που αφορούν το ζήτημα της οδικής ασφάλειας. (Ολόκληρη την επιστολή μπορείτε να την διαβάσετε: ΕΔΩ )      
Αυτά που ΒΙΩΝΟΥΝ και ΒΛΕΠΟΥΝ τα ΠΑΙΔΙΑ στο ΠΑΡΟΝ
(Δημοτικό Σχολείο Καμινίων & Νηπιαγωγεία Καμινίων – Τσουκαλαιίκων).
Την δυσκολία να κυκλοφορήσουν πεζά λόγω επιδείνωσης της οδικής ασφάλειας μπροστά από σχολικές μονάδες, παιδικές χαρές, Ιερούς Ναούς, καταστήματα και κατοικίες που έχουν άμεση «έξοδο» στην Παλαιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) σε Βραχναίικα, Τσουκαλαίικα & Καμίνια. Υπάρχει άμεση ανάγκη υλοποίησης δράσεων περιορισμού της επικινδυνότητας στη Π.Ε.Ο., (π.χ. με επιπλέον σημάνσεις & επιβραδυντικά φανάρια μπροστά από σχολεία)Είναι νωπή ακόμα η μνήμη του τραυματισμού Σχολικής Τροχονόμου (ένα περιστατικό που προσέγγισε η Δημοτική Αρχή με ιδιαίτερη ευαισθησία) σε δρόμο της Πάτρας με ταχύτητες πολύ χαμηλότερες από αυτές της Π.Ε.Ο. (τουλάχιστον 70 χ.α.ω.!).
-Την δυσκολία να μετακινηθούν προς τις γειτονικές κοινότητες (π.χ. για εξωσχολικές δραστηριότητες ή για κοινωνικές συναναστροφές) λόγω της συγκοινωνιακής απομόνωσης του μεγαλύτερου μέρους των οικογενειών που κατοικούν στις κοινότητες της σχολικής μας περιοχής. Οι κοινότητες αυτές αποτελούν την Νοτιοδυτική πύλη του Δήμου Πατρέων προς Ηλεία- ΒΙ.ΠΕ.- Ωλενία και περικλείουν κόμβο 3 περιφερειακών συγκοιν. αξόνων (Ν.Ε.Ο. – Π.Ε.Ο. – ΟΣΕ), οι οποίοι τεμαχίζουν τον οικιστικό ιστό Καμινίων & Τσουκαλαιίκων. Παρ’ όλα αυτά, ΔΕΝ υπάρχουν τοπικές αστικές συγκοινωνίες για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού (πάνω από το 60%). Υπάρχει μόνο η προαστιακού μήκους γραμμή Νο5  που σταματάει στα Τσουκαλαίικα και το πολύ ακριβό Υπεραστικό ΚΤΕΛ (λες και ανήκουμε σε άλλο Νομό) που διέρχεται από την Π.Ε.Ο. και κοστίζει 1,60€ για την διαδρομή Καμίνια – Τσουκαλαίικα – Βραχναίικα (όσο – ακριβά – κοστίζει και για Πάτρα!). Τα χειρότερα, που θα επηρεάσουν τις προοπτικές ανάπτυξης τόσο της κεντρικής σχολικής μονάδας (του Δημ. Σχολείου) όσο και των κοινοτήτων της Σχολικής μας περιοχής, είναι ότι:
α) δεν υπάρχει καν πρόβλεψη για φθηνή τοπική – αστική συγκοινωνία πλησίον του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου Καμινίων και,
β) με απόφαση της Περιφέρειας και της προηγούμενης Δημ. Αρχής ΔΕΝ θα κάνει στάση ο Προαστιακός στα πυκνοκατοικημένα Καμίνια,καταργώντας έτσι οριστικά την σιδηροδρομική στάση που υπάρχει, σε απόσταση μόλις 300μ. από το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο Καμινίων, εδώ και 127 χρόνια! 
Κτήριο σιδηρ. σταθμού στα Καμίνια (στέγαζε το Πολιτιστικό Σπίτι και τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων)
Τα κτήρια των παλαιών σταθμών στα Καμίνια και στα Τσουκαλαίικα . Η κίνηση του Δήμου να προωθήσει την παραχώρηση από τον ΟΣΕ των οικοπέδων και των κτηρίων των σιδηρ. σταθμών στα Καμίνια και στα Τσουκαλαίικα έχει μεγάλη σημασία για τις κοινότητες και τον Σύλλογό μας. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει άλλος διαθέσιμος δημόσιος χώρος για δραστηριότητες στις κοινότητες ή στις ασφυκτικά χρησιμοποιημένες αίθουσες του Δημοτικού (η αδυναμία χρήσης των αιθουσών σε τακτική βάση π.χ. για πολιτιστικές δραστηριότητες, είναι ένας ακόμα λόγος για την κατασκευή ενός Νέου Δημοτικού στην περιοχή μας).
-Παλαιότερα ο σταθμός στα Καμίνια ήταν «Πολιτιστικό Σπίτι» και η βάση του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων για τις, βάσει του καταστατικού του, πολιτιστικές, παραδοσιακές & χορευτικές δραστηριότητες του (Χορευτικό τμήμα με ιδιόκτητο βεστιάριο παιδικών παραδοσιακών στολών!). Οι δραστηριότητες αυτές έχουν ανασταλεί λόγω μεγάλης φθοράς του κτηρίου του σταθμού. Εφόσον επισκευαστεί και διαμορφωθεί ένας ενιαίος εσωτερικός χώρος 4,5Χ7 m, θα μπορούμε, Θεού θέλοντος και Δήμου επιτρέποντος, να ξεκινήσουμε πάλι τα μαθήματα παραδοσιακών χορών καθώς και άλλες δραστηριότητες που τόσο πολύ έχουν ανάγκη τα παιδιά των κοινοτήτων μας, ειδικότερα αυτά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν εξωσχολικές δραστηριότητες! ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ότι και τα δύο κτήρια θα επισκευαστούν και θα αποδοθούν σύντομα στις κοινότητες μας!
Κτήριο σιδήρ. Σταθμού και «παιδική χαρά» στα Τσουκαλαίικα
Αυτά που πρέπει να ΒΛΕΠΟΥΝ & να ΒΙΩΝΟΥΝ τα ΠΑΙΔΙΑ στο ΜΕΛΛΟΝ
β) την κατάθεση προτάσεων για βελτίωση του νέου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, το αργότερο μέχρι τον Οκτώβριο 2015, των κοινοτήτων της σχολικής μας περιοχής (Καμίνια, Τσουκαλαίικα, Θεριανό, Μοιραίικα) στο οποίο χαρακτηρίζονται ως περιοχές Δευτερεύουσας ή /και Παραθεριστικής κατοικίας, δηλαδή πλέον όχι αποκλειστικά μόνιμης – α΄ κατοικίας, με πιθανές αρνητικές συνέπειες για την φορολογία και την υλοποίηση / διατήρηση δημόσιων υποδομών.
γ) την παραλλαγή της χάραξης του νέου αυτοκινητόδρομου,τουλάχιστον για τα 5χλμ. του στενότερου τμήματος σε Τσουκαλαίικα & Καμίνια,
δ) την βελτίωση της χάραξης της, υπό μελέτη, νέας Γραμμής Υπεραστικού, Προαστιακού, Εμπορευματικού Σιδηρόδρομου που μαζί με την Παλαιά Εθνική Οδό κυριολεκτικά θα φράζουν, από Παραλία έως και Καμίνια, οικισμούς, σχολεία, παιδικές χαρές, πλατείες κ.α.
ε) την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής στάσης και στα Καμίνια. Με μέση απόσταση μεταξύ στάσεων μικρότερη ή ίση των 2,5Km, η οριστική κατάργηση της στάσης αυτής ισοδυναμεί με συγκοινωνιακό και αναπτυξιακό κενό ‘πλάτους’ 5kmίσο με το 1/4 του συνολικού μήκους της γραμμής (20Km!) και με το πλάτος της σχολική μας περιοχής!  Εκτός από την οδική ασφάλεια, η οριστική κατάργηση της σιδηροδρομικής στάσης που υπάρχει, εδώ και 127 χρόνια, σε απόσταση μόλις 300μ. από το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο Καμινίων θα επηρεάσει αρνητικά τις προοπτικές ανάπτυξης τόσο της κεντρικής σχολικής μονάδας (Δημ. Σχολείο) όσο και των κοινοτήτων της σχολικής μας περιοχής (Καμίνια, Τσουκαλαίικα, Θεριανό, Μοιραίικα).
στ) την δημιουργία ενός μόνιμου Ενιαίου Μητροπολιτικού Συστήματος Συγκοινωνιών (Προαστιακός – Αστικό & Υπεραστικό ΚΤΕΛ) για τη Πάτρα και τους γειτονικούς Δήμους με Ενδοδημοτικές & Διαδημοτικές λεωφορειακές γραμμές ανταπόκρισης κυκλικής διαδρομής και με κοινά εισιτήρια – κάρτες. Το σύστημα αυτό θα “φέρει” περιβαλλοντικά βιώσιμη και ουσιαστική ανάπτυξη στις κοινότητες μας (οικιστική & οικονομική) αλλά και στη σχολική μας περιοχή. Με χαρά διαπιστώσαμε ότι ο Δήμος προωθεί ήδη μια ανάλογη πρόταση και γι’ αυτό ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ότι σύντομα θα διορθωθούν οι συγκοινωνιακές… στρεβλώσεις και της δικής μας περιοχής!
Η μεγαλύτερη πρόκληση για το ΜΕΛΛΟΝ μας
«Να μην απογοητευτούν τα ΠΑΙΔΙΑ!»
 Είναι λοιπόν αναγκαίο να αγωνιστούμε ακόμη πιο συστηματικά, πρωτίστως, για την αληθινή ανάπτυξη όλων των οικογενειών (και όχι των αριθμών) στο προσεχές μέλλον και σε μια περιοχή που θα αποτελεί την – «ανθρώπινη» – νοτιοδυτική είσοδο της Πάτρας και όχι την – οριστική – «έξοδο» των οικογενειών μας από αυτή!

Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: