Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Ιουλ 2015

Προτάσεις Γ. Πανούση για μείωση εώς 50% σε πρόστιμα του ΚΟΚ

 
 
   
 
Προτάσεις Γ. Πανούση για μείωση εώς 50% σε πρόστιμα του ΚΟΚ



Μειώσεις έως και 50% στο κόστος ορισμένων παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και εξόφληση προστίμων με δόσεις περιλαμβάνονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στις εισηγήσεις του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Γιάννη Πανούση προς τα αρμόδια υπουργεία.

Επιπλέον ετοιμάζει και μια δεύτερη εισήγηση - βρίσκεται στη φάση της επεξεργασίας -  σχετικά με την αντικατάσταση της «ποινής» της αφαίρεσης πινακίδων κυκλοφορίας με παροχή κοινωφελούς εργασίας. Το σκεπτικό του υπουργού είναι, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, ότι ο παραβάτης μπορεί το αυτοκίνητο να το έχει ως «εργαλείο δουλειάς ή για να πηγαίνει καθημερινά στο νοσοκομείο» οπότε με τον τρόπο αυτό και θα συνετιστεί ο παραβάτης και δεν θα στερηθεί το όχημα του.

Ωστόσο στελέχη του υπουργείου σημείωναν πως το θέμα των δόσεων είναι μια πρόταση η οποία θα πρέπει να εξεταστεί μαζί και με άλλους παράγοντες όπως η Εφορία ενώ προς συζήτηση θα τεθεί η σχετική πρόταση για την κοινωφελή εργασία. Σημειώνεται πως αρμόδιο για τη σύνταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι το υπουργείο Μεταφορών.

Το σκεπτικό του υπουργείου είναι η σημαντική μείωση του κόστους του προστίμου στις λεγόμενες «απλές» παραβάσεις όπως η στάθμευση (που αποτελούν ουσιαστικά και την πλειοψηφία των παραβάσεων που βεβαιώνονται κάθε χρόνο), ενώ δεν θα αλλάξει τίποτα στις επικίνδυνες παραβάσεις, κυρίως αυτές που αποτελούν βασικές αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων όπως η παραβίαση ταχύτητας, ερυθρού σηματοδότη, μέθη κ.α.

Υπενθυμίζεται ότι ο στόχος του υπουργείου είναι διπλός: Να υπάρξει μείωση σε υψηλά πρόστιμα και να γίνει προσαρμογή με βάση την οικονομική κρίση και να μπορεί να πληρώνει την κλήση ο πολίτης καθώς ένας σημαντικός αριθμός οδηγών λόγω έλλειψης χρημάτων αδυνατεί.

Επιπλέον στο παρελθόν έχει γίνει συζήτηση για το κατά πόσο ένα μέρος των χρημάτων θα μπορούσε να δίνεται για τις ανάγκες της Τροχαίας. Κάτι τέτοιο δεν συζητείται σήμερα, όπως τονίζουν στελέχη του υπουργείου.

Το μεγαλύτερο μέρος των ποσών που δίνονται για τις κλήσεις για παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας πηγαίνει στα ταμεία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εκείνοι στη συνέχεια καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. «Δεν είναι σαν τα ανταποδοτικά τέλη που πηγαίνουν για την καθαριότητα», λένε χαρακτηριστικά στελέχη των δήμων.

Επίσης σύμφωνα με νόμο του 2014 πέντε ευρώ από κάθε κλήση των 100 ευρώ για τροχαία παράβαση που πληρώνουν οι πολίτες  πηγαίνουν στα επικουρικά ταμεία για τις συντάξεις των ένστολων.

Ακόμη εάν η κλήση πληρώνεται στα υποκαταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων ένα ποσό της τάξης των 3,5 ευρώ ανά εισπραχθήσα κλήση το κρατούν τα ΕΛ.ΤΑ.

Επιπλέον εάν λήξει η ημερομηνία εξόφλησης του ποσού της κλήσης τότε αναγκαστικά ο πολίτης θα πρέπει να απευθυνθεί στην Εφορία η οποία κρατάει ένα ποσοστό της τάξης του 5% ανά βεβαίωση είσπραξης.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. κατά το 1ο εξάμηνο του 2015, από τις Υπηρεσίες Τροχαίας, βεβαιώθηκαν συνολικά 163.550 επικίνδυνες παραβάσεις σε όλη την επικράτεια, σε σχέση με 196.649 το αντίστοιχο διάστημα, πέρυσι. Οι παραβάσεις, που βεβαιώθηκαν, αφορούν:

- 74.901 Παραβάσεις ταχύτητας
- 19.486 Μη χρήση κράνους       
- 13.432 Μη χρήση ζώνης ασφαλείας       
- 12.693 Μέθη      
- 11.923 Παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)
- 8.690 Παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου      
- 5.708 Παραβίαση ερυθρού Σηματοδότη       
- 5.057 Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα       
- 3.582 Αντικανονικό Προσπέρασμα       
- 2.679 Αντικανονικοί ελιγμοί
- 1.299 παραβάσεις διαφημιστικών πινακίδων
- 2.251 Φθαρμένα ελαστικά       
- 1.552 Παραβίαση προτεραιότητας       
- 210 Μη χρήση παιδικών καθισμάτων      
- 87 Κίνηση στην αριστερή λωρίδα/ Μη κίνηση στο άκρο δεξιό της  οδού   
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: