Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















10 Απρ 2016

Σε ποιές περιοχές της Ελλάδας αυξήθηκαν τα τροχαία

Σε ποιές περιοχές της Ελλάδας αυξήθηκαν τα τροχαία

Σε 320 από 297 που ήταν το 2014, αύξηση 7,7%,ανήλθαν τα άτομα που υπέστησαν κάποιο ατύχημα σε πλοίο η σε θαλάσσια περιοχή ευθύνης των λιμενικών αρχών σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Το 2014 σε σχέση με το 2013 παρατηρήθηκε μείωση 25,6% και από τα 399 άτομα το 2013 ατύχημα υπέστησαν το 2014 297. Από τα 320 ατυχήματα που συνέβησαν σε άτομα το 2015 το µεγαλύτερο ποσοστό 74,4% ήταν θανατηφόρα και τα περισσότερα συνέβησαν σε θαλάσσιες περιοχές και λιγότερο επάνω σε πλοία.
Συγκεκριµένα, από τα 238 θανατηφόρα ατυχήµατα, τα 217 (91,2%) συνέβησαν σε θαλάσσιες περιοχές, δικαιοδοσίας λιµενικών αρχών και τα 21 (8,8%) συνέβησαν επάνω σε πλοία.
Αντίστοιχα, από τα 82 µη θανατηφόρα ατυχήµατα, τα 54 συνέβησαν σε άτοµα που βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές, δικαιοδοσίας λιµενικών αρχών και τα 28 σε άτοµα επάνω σε πλοία. Από το σύνολο των ατόµων που έπαθαν ατύχηµα επάνω σε πλοίο, το µεγαλύτερο ποσοστό (63,3%) συνέβη σε επιβατηγά πλοία.
Αντίστοιχα, το µεγαλύτερο ποσοστό (93,4%) των ατόµων που έπαθαν ατύχηµα σε θαλάσσιες περιοχές, δικαιοδοσίας λιµενικών αρχών, συνέβη σε παράκτιες περιοχές. Αναφορικά µε την ηλικία των ατόµων που έπαθαν ατύχηµα κατά το έτος 2015 σε πλοία ή σε θαλάσσιες περιοχές, το 60,3% των παθόντων (193 άτοµα) ήταν άνω των 65 ετών, το αντίστοιχο ποσοστό για τις ηλικίες αυτές, κατά το έτος 2014, ήταν 56,2% (167 άτοµα) και κατά το έτος 2013, 54,9% (219 άτοµα).
Από τα 49 ατυχήµατα που έπαθαν τα άτοµα επάνω σε πλοίο το έτος 2015, τα 21 ήταν θανατηφόρα (θάνατοι από πνιγµό ή από άλλη αιτία) και τα 27 αφορούσαν σε µικροατυχήµατα (θλάσεις, διαστρέµµατα ή κατάγµατα).
Από τα 271 ατυχήµατα που συνέβησαν σε θαλάσσιες περιοχές, δικαιοδοσίας λιµενικών αρχών την ίδια χρονιά, 217 ήταν θανατηφόρα (θάνατοι από πνιγµό ή από άλλη αιτία), 17 σχετίζονταν µε θλάσεις, διαστρέµµατα ή κατάγµατα και 37 µε διάφορες άλλες αιτίες. Ο συνολικός αριθµός των θανάτων από πνιγµό αυξήθηκε το έτος 2015 σε σχέση µε το 2014 κατά 8,5% (από 177 σε 192), έναντι µείωσης 23,7% (από 232 σε 177) που είχε παρατηρηθεί το έτος 2014 σε σχέση µε το 2013.

ΠΗΓΗ: www.newsit.gr
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: