Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Οκτ 2016

Δράστης τροχαίου εγκλήματος, χωρίς άδεια οδήγησης αλλά … με πρότερο έντιμο βίο.

6 χρόνια και 7 μήνες πρωτόδικα για τον οδηγό μηχανής που τραυμάτισε και εγκατελειψε δύο επτάχρονα παιδιά και τη μητέρα τους.
Σε έξι χρόνια και επτά μήνες φυλάκιση (με ανασταλτικό αποτέλεσμα μεχρι την εκδίκαση της έφεσης) καταδίκασε πρωτόδικα στις 5 Οκτωβρίου 2016, το Ναυτοδικείο Πειραιά τον υπαξιωματικό Άρη Δημητρίου που στις 12 Ιουνίου 2012 στην οδο Πατησίων οδηγώντας μηχανή μεγάλου κυβισμού και τρέχοντας με ιλιγγιώδη ταχύτητα παραβίασε το κόκκινο τραυμάτισε βαρύτατα τα 7χρονα δίδυμα David & Claudia Maciorowski και την μητέρα τους που περπατούσαν πηγαίνοντας για το σχολείο σε διάβαση πεζών.
 Στην συνέχεια ο δράστης – που δεν είχε καν άδεια οδήγησης– εγκατέλειψε τα θύματα του και συνελήφθει αργότερα στο σπίτι του.
Η εκδίκαση της υπόθεσης πραγματοποιήθηκε μετά απο έξι αναβολές.
Το δικαστήριο απέρριψε τους ισχυρισμούς του δράστη (οτι πέρασε με πράσινο και οτι δεν έτρεχε) και τον καταδίκασε σύμφωνα με το κατηγορητήριο.
Αλλά παρά την πρόταση της εισαγγελέως για την απόρριψη όλων των ελαφρυντικών, απέρριψε μεν την ειλικρινή μεταμέλεια αλλά αποδέχθηκε τον “πρότερο έντιμο βίο” γεγονός που είχε σαν συνέπεια την ουσιαστική μείωση της ποινής.
Η τελική πρόταση της εισαγγελέως για 9 χρόνια φυλάκισης μετατράπηκε απο το δικαστήριο σε 6 χρόνια και επτά μήνες.
Το γεγονός ότι ο δράστης οδηγούσε συστηματικά χωρις άδεια οδήγησης, πριν προκαλέσει το τροχαίο, μηχανή μεγάλου κυβισμού δεν εκτιμήθηκε απο το δικαστήριο ως σχετιζόμενο με τον πρότερο βίο του δράστη ενος τροχαίου εγκλήματος… Η συστηματική καλλιέργεια απο την πολιτεία της άποψης πως οι παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. δεν είναι και κάτι το ιδιαίτερα σημαντικό βρήκαν στην συγκεκριμένη απόφαση και την δικαστική αποδοχή και μάλιστα για μια απο τις σημαντικότερες παραβάσεις, του να οδηγάς χωρις άδεια οδήγησης, δηλαδη χωρις καμία εκπαίδευση και χωρις κανένα έλεγχο των γνώσεων σου και των ικανοτήτων σου με μόνο εξοπλισμό το θράσος. .
Αν και η έλλειψη άδειας οδήγησης δεν φαίνεται να κόστισε τίποτα στο δράστη στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο δράστης μετά το συμβάν έσπευσε να βγάλει άδεια οδήγησης μοτοσικλέτας την οποία εμφάνισε στο δικαστήριο. Ισως τώρα να έμαθε ότι υπάρχουν όρια ταχύτητος και σχετικές πινακίδες, ότι υπάρχουν σηματοδότες που δεν τους περνάμε με κόκκινο και μερικές άλλες ασήμαντες λεπτομέρειες.
Το γεγονός βέβαια πώς δεν εγκαταλείπουμε ποτέ ένα τραυματία, αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να διδαχθεί από καμία σχολή.
Παραμένουμε βέβαια να θαυμάζουμε την μακροθυμία του κράτους απέναντι στους δράστες, ενος κράτους που όχι μόνο δεν διανοείται να στερήσει την άδεια οδήγησης από δράστες τροχαίων εγκλημάτων που έχουν σαν συνέπεια των θάνατο ή τον σοβαρό τραυματισμό ανθρώπων αλλά επιτρέπει και σ αυτούς πού το έκαναν χωρίς άδεια να αποκτήσουν στη συνέχεια και να κυκλοφορούν ελεύθεροι και ελεύθερα με τα φονικα τους μέσα στους δρόμους.
Να θυμήσουμε πως αν για τον δράστη μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμιά ουσιαστική επίπτωση απο την άλλη πλευρά τεσσεραμιση χρόνια μετά.υπάρχει ένα παιδι με πιστοποιημένη απο το ΚΕΠΑ αναπηρία 90% και με αλυσίδα χειρουργικών επεμβάσεων να το περιμένει, μια μητέρα και άλλο ένα παιδί που ακόμα δεν έχουν συνελθει απο τα τραύματα και τις χειρουργικες επεμβάσεις που ακολούθησαν και ένας πατέρας μόνος που προσπαθεί, με μόνο σύμμαχο την κοινωνική αλληλεγγύη, να κρατήσει όρθια την οικογένεια που πάνω της πέρασε μια μηχανή μεγάλου κυβισμου με αναβάτη χωρις άδεια οδήγησης αλλά … με πρότερο έντιμο βίο.
Τεσσεράμιση χρόνια μετά αυτή η οικογένεια – που ανήκει στον σύλλογο μας- δεν έχει πάρει ούτε ένα ευρώ για στήριξη μια και άλλο δικαστήριο πριν τρια χρόνια απέρριψε τα ασφαλιστικά μέτρα για την οικονομική της ενίσχυση απο την ασφαλιστική του δράστη και μια και μετα την πρωτόδικη εκδίκαση του αστικού πριν λίγους μήνες η ασφαλιστική ζήτησε απο τα θύματα να συμβιβαστούν με κατώτερο απο το επιδικασθέν απο το δικαστήριο ποσό και η άρνηση τους είχε σαν συνέπει να οδηγηθει η υπόθεση στο Εφετείο. (Περισσότερα για την υπόθεση: ΕΔΩ)


Αθήνα 6 Οκτώβρη 2016                     SOS Τροχαία Εγκλήματα

Δεν υπάρχουν σχόλια: