Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















16 Νοε 2016

Το να οδηγείς μεθυσμένος δεν αποτελεί «αμέλεια». Το να σκοτώσεις κάποιον δεν αποτελεί «ατύχημα».

I Love Crete
I Love Crete
Πρόσφατα απευθύνθηκαν στο σύλλογο μας τρεις οικογένειες θυμάτων τροχαίων εγκλημάτων  ζητώντας κάποιες συμβουλές για τις υποθέσεις τους. Σύμπτωση πρώτη και οι τρεις οικογένειες από την Κρήτη. Σύμπτωση δεύτερη  και οι τρεις με θύματα μεθυσμένων οδηγών. (Δεν φταίει μόνο ο ΒΟΑΚ μάλλον γι αυτό που συμβαίνει στην Κρήτη).
Σύμφωνα με τις εξετάσεις αίματος που πραγματοποιήθηκαν μετά την σύλληψη των δραστών:
  • Ο πρώτος οδηγούσε με συγκέντρωση αλκοόλ  στο αίμα 1.5 gr/L. αποτέλεσμα της σύγκρουσης ένας νέος άνθρωπος με μόνιμη σοβαρή αναπηρία.
  • Ο δεύτερος οδηγούσε με συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα 1.9gr/L. απoτέλεσμα της σύγκρουσης δύο νεκροί και μια πολυτραυματίας όλοι μέλη της ίδιας οικογένειας.
  • Ο τρίτος οδηγούσε με συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα 2.20gr/L. απoτέλεσμα της σύγκρουσης: ένας νέος νεκρός και δυο βαριά τραυματίες με μόνιμα στη συνέχεια προβλήματα.
Αλλά υπάρχει και τρίτη σύμπτωση. Και στις τρεις περιπτώσεις ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία (ή απόπειρα ανθρωποκτονίας) από αμέλεια. Φυσικά και οι δράστες  είναι όλοι ελεύθεροι μέχρις ότου εκδικαστούν τα πλημμελήματα για τα οποία κατηγορούνται. Οδηγούν μάλιστα ξανά μια και τους επεστράφη η άδεια οδήγησης (σαυτους που είχαν) μετά την παρέλευση εξάμηνου από το συμβάν, όπως επιβάλει ο ΚΟΚ όταν υπάρχει τόσο μεγάλη στάθμη αλκοόλ στο αίμα.
Για τους ανθρώπους που ταυτίζονται με τον δράστη  (η μεγάλη πλειοψηφία) η αμέλεια είναι αυτονόητη: Δεν έκαμε μωρέ πράμα. Πεντέξε καραφάκια ρακί είχανε πιει και δυο τρεις μπύρες, δεν τονε πιάνει μωρε αυτο το πιοτό..αυτός είναι οδηγός από τσι λίγους… αλλά άμα σου τύχει η κακιά ώρα θα μπλέξεις…
Είναι αυτό που λένε: αυτό μπορεί να συμβεί στον καθένα.  Φυσικά και μπορεί να συμβεί στον καθένα αν θέλει να οδηγεί μεθυσμένος. Αυτό «ξεχνάνε» να το σημειώσουν.
Όμως για τις αρχές, αστυνομικές δικαστικές αλλα ακόμα και για τους δικηγόρους και των ίδιων των θυμάτων που συχνά θεωρούν φυσιολογικό το κατηγορητήριο,  η «αμέλεια» από πού άραγε προκύπτει;
Το να οδηγείς με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα 1.5 ή 1.9 ή 2.20gr/L σημαίνει αντίστοιχα πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαία σύγκρουση 30 ή 50 ή 100 φορές μεγαλύτερη από αυτήν που έχεις όταν δεν έχεις καταναλώσει αλκοόλ. Αλλά και αν ακόμα αυτοί που απαγγέλλουν το κατηγορητήριο δεν γνωρίζουν ως όφειλαν,αυτές τις «λεπτομέρειες», γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι το νόμιμο όριο αλκοολ στο αίμα οδηγου στην Ελλάδα είναι 0.5gr/L. Το να υπερβαίνεις τρεις η τέσσερις φορές αυτό το όριο συνιστά λοιπόν «αμέλεια»; Και πρέπει να το πιστέψουμε αυτό εμείς οι αφελείς;
Για όσους θα ήθελαν να την χρησιμοποιήσουν παραθέτουμε (ΕΔΩ) την μελέτη που πραγματοποιήθηκε to 2005 από ιδιαίτερα σημαντικά ερευνητικά κέντρα στις ΗΠΑ με παραγγελία του NHTSA για το θέμα συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα και κίνδυνος τροχαίας σύγκρουσης  που εκτός του παρακάτω συνοπτικού ενδεικτικού πίνακα περιλαμβάνει και πλήθος άλλων στοιχείων.nhtsa-bac-2005-%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%bf

Δεν υπάρχουν σχόλια: