Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Ιαν 2018

Άμεση κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ. Όχι προστασία για τους δολοφόνους!

Riding With Death, Jean-Michel Basquiat, 1988
Για ακόμα μια φορά, τώρα στα Χανιά, μετά από ένα θανατηφόρο τροχαίο με εγκατάλειψη του θύματος (ΕΔΩ) επαναλήφθηκε το ίδιο σενάριο. Ο δράστης καταλήφθηκε από «διήμερο πανικό», συμπτωματικά όσο διαρκεί το αυτόφωρο, συμπτωματικά όσο να μη μπορεί να ανιχνευθεί πιθανή ύπαρξη αλκοόλ στα αίμα, πανικό που δεν τον εμπόδισε να φύγει από το σπίτι του και να κρυφτεί αλλού για να μη συλληφθεί, ούτε στο να προσλάβει γνωστό δικηγόρο/πολιτικό.
Παρουσιάστηκε λοιπόν μετά την παρέλευση του πανικού (και του αυτοφώρου) και αφέθηκε αμέσως ελεύθερος αφου του αποδόθηκαν κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος!!!
Το να εγκαταλείπεις έναν άνθρωπο στο δρόμο αφού τον διαμελίσεις είναι φυσικά πλημμέλημα…
Τι κι αν το άρθρο 306 του Ποινικού Κώδικα, ορίζει:
Ποινικός Κώδικας – Άρθρο 306, Έκθεση
  1. Όποιος εκθέτει άλλον και έτσι τον καθιστά αβοήθητο, καθώς και όποιος με πρόθεση αφήνει αβοήθητο ένα πρόσωπο που το έχει στην προστασία του ή που έχει την υποχρέωση να το διατρέφει και να το περιθάλπει ή να το μεταφέρει, ή ένα πρόσωπο που ο ίδιος τραυμάτισε υπαίτια, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών.
  2. Αν η πράξη προκάλεσε στον παθόντα:
α) βαριά βλάβη στην υγεία του, επιβάλλεται κάθειρξη μέχρι δέκα ετών,
β) το θάνατο του, επιβάλλεται κάθειρξη τουλάχιστον έξι ετών. 
Αλλά ο Ποινικός Κώδικας δεν αφορά τους οδηγούς, μόνο τους υπόλοιπους… Για τούς οδηγούς θεσπίστηκε ειδική νομοθεσία που υποβίβασε σε έξι μήνες την προβλεπόμενη ποινή για το ίδιο αδίκημα…
Κ. Ο. Κ. (Ν. 2696/23.03.1999 & 3542/02.03.2007)
Άρθρο 43 – Συμπεριφορά σε περίπτωση ατυχήματος
………………………………………………………….
  1. Αν από το οδικό τροχαίο επήλθε θάνατος ή σωματική βλάβη, κάθε οδηγός ή άλλος που χρησιμοποιεί την οδό, ο οποίος ενεπλάκη με οποιονδήποτε τρόπο στο ατύχημα, υποχρεούται επιπλέον:
α) Να δώσει την αναγκαία βοή8εια και συμπαράσταση στους παθόντες.
β) Να ειδοποιήσει την πλησιέστερη Αστυνομική Αρχή και να παραμείνει στον τόπο του ατυχήματος μέχρι την άφιξή της, εκτός αν είναι αναγκαία η απομάκρυνσή του για την ειδοποίηση της Αστυνομίας ή για την περίθαλψή των τραυματιών ή του ίδιου. Και στην περίπτωση αυτήν ο οδηγός υποχρεούται να αναγγείλει το ατύχημα στην Αστυνομική Αρχή το ταχύτερο δυνατόν.
………………………………………………………………………….
  1. Αυτός, που παραβαίνει τις διατάξεις της παραγράφου 2 περίπτωση α’ και β’ του άρθρου αυτού, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών. Αν από τη συμπεριφορά του ο παθών περιήλθε σε κίνδυνο ζωής ή επήλθε θάνατος ή βαριά σωματική βλάβη αυτού, ο υπαίτιος τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών εφόσον η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη στις δύο πιο πάνω περιπτώσεις και με αφαίρεση της άδείας ικανότητας οδηγού για χρονικό διάστημα τριών (3) έως έξι (6) μηνών, η οποία επιβάλλεται υποχρεωτικά από το δικαστήριο.
Η ιδιαίτερα ευνοική μεταχείριση που θέσπισε ο νομοθέτης μέσω του Κ.Ο.Κ. προς τους οδηγούς – θύτες που εγκαταλείπουν τα θύματα τους αποτελεί ένα από τα βασικά αίτια της έξαρσης αυτού του φαινομένου στους ελληνικούς δρόμους.
Αποτελεί βέβαια πρόκληση προς τις οικογένειες των θυμάτων και την μεγαλύτερη Ύβρη προς τα ίδια τα θύματα. Αλλά αυτούς ποιός τους λογαριάζει.
Την αμέσως προσεχή περίοδο θα δημοσιοποιήσουμε ένα μεγάλο αριθμό περιστατικών θανατηφόρων τροχαίων με εγκατάλειψη, πλήρως τεκμηριωμένων που αποδεικνύουν πως ποτέ και πουθενά οι δράστες δεν διώχθηκαν ούτε δικάστηκαν με βάση τον Ποινικό Κώδικα, αλλά σε όλες τις περιπτώσεις (ακόμα και υπότροποι δράστες) θεωρήθηκαν δράστες πλημμελημάτων με ότι αυτό συνεπάγεται.
Δεν αποσκοπούμε στο να προκαλέσουμε ούτε τη συγκίνηση, ούτε την οργή κανενός.
Στοχεύουμε στο να προκαλέσουμε μια κινητοποίηση που στο όνομα της ισονομίας και της ισοπολιτείας θα οδηγήσει στην κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ.
Σε μια χώρα που δεινοπάθησε από έκτακτους/αναγκαστικούς νόμους στις πιο σκληρές περιόδους της ιστορίας της (εμφύλιος, δικτατορία) κάποιος θα πρέπει να έχει το θάρρος ή να υπερασπιστεί δημόσια την έκτακτη υπέρ των οδηγών δολοφόνων νομοθεσία ή να την καταργήσει.
 Αθήνα 3 Ιανουαρίου 2017
Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα
                                                 Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: