Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Ιουν 2019

το 70% των νεκρών από τροχαία συμβάντα στους δρόμους των Ευρωπαϊκών πόλεων είναι πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσυκλετιστές.




ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ: Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC)

Η Οδική Ασφάλεια στις αστικές περιοχές πρέπει να είναι η βασική προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), ενεργό Μέλος του οποίου αποτελεί η F.E.V.R (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων) της οποίας ενεργό μέλος είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α –ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ. 
Το ETSC έδωσε στη δημοσιότητα μία νέα έκθεση, σύμφωνα με τα στοιχεία της οποίας οι χρήστες της οδού που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους εντός κατοικημένων περιοχών μειώθηκαν κατά το ήμισυ (σε ποσοστό) από ό,τι μειώθηκαν στις υπόλοιπες περιοχές, την περίοδο 2010-2017.  
Οι πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές (οι 3 πιο ευάλωτες ομάδες της οδού) αποτελούν το 70% όσων έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν σοβαρά στις αστικές οδούς.

Η κυρία Dovilė Adminaitė-Fodor, η βασική συγγραφέας της Έκθεσης, σχολίασε τα εξής: 

«Όσο οι άνθρωποι δεν αισθάνονται ασφαλείς όταν περπατούν ή ποδηλατούν στις πόλεις, δεν θα επιλέγουν τα βιώσιμα μέσα μεταφοράς. Συνεπώς, δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος, καθώς οι άνθρωποι που επιλέγουν το επιβατικό ΙΧ εκθέτουν όλους τους ευάλωτους χρήστες γύρω τους σε μεγαλύτερο κίνδυνο. 
Την επόμενη δεκαετία, θέλουμε να δούμε την Ε.Ε και τα Ευρωπαϊκά κράτη να επενδύουν στις αστικές μεταφορές με προτεραιότητα στους ευάλωτους χρήστες. Αυτό δεν αφορά μόνο σε ασφαλέστερες υποδομές και καθορισμό ασφαλών ορίων ταχύτητας αλλά και καλύτερη αστυνόμευση όσον αφορά στις παραβιάσεις ορίων ταχύτητας, περιορισμό της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ και οδήγησης με απόσπαση προσοχής. Πολλές πόλεις βαδίζουν προς τη σωστή κατεύθυνση καθώς επικεντρώνονται στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και σε ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον στις πόλεις, με την αποτροπή χρήσης των επιβατικών ΙΧ οχημάτων. Οι δράσεις αυτές όμως θα πρέπει να συμβαδίζουν και με προσπάθειες για ένα ασφαλέστερο περιβάλλον για όσους μετακινούνται πεζή ή με ποδήλατο.»   
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πόλεις είναι η επιβολή ορίων ταχύτητας που να είναι ασφαλή. Στις χώρες που παρακολουθούν τα επίπεδα συμμόρφωσης των ορίων ταχύτητας στις αστικές περιοχές, μεταξύ 35% και 75% της ταχύτητας των οχημάτων σε συνθήκες ομαλής κυκλοφορίας είναι άνω του ορίου ταχύτητας 50 χλμ/ώρα. 
Η έκθεση επισημαίνει τις μεγάλες διαφορές στα επίπεδα οδικής ασφάλειας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
Η θνησιμότητα στους δρόμους είναι μεγαλύτερη στη Ρουμανία με 105 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους αστικών περιοχών, τετραπλάσια από το μέσο όρο της Ε.Ε. Υπάρχουν όμως και αρκετές χώρες που είναι πρωτοπόρες. 
Περίπου 9 άνθρωποι ανά εκατομμύριο κατοίκων αστικών περιοχών στη Σουηδία έχασαν τη ζωή τους σε αστικές οδούς, 11 στο Ηνωμένο Βασίλειο, 13 στην Ολλανδία και 14 στην Ιρλανδία και Ισπανία.   
Σε σχέση με τις πρόσφατες εξελίξεις, Λετονία, Ελλάδα, Πορτογαλία και Πολωνία είναι οι χώρες της Ε.Ε που είχαν τη μεγαλύτερη βελτίωση στη μείωση των νεκρών σε αστικές οδούς μεταξύ το 2010 και το 2017.  
Οι συγγραφείς της Έκθεσης επίσης αναφέρουν ότι οι αλλαγές στις συνήθειες κινητικότητας μπορεί να επιφέρουν σημαντικές βελτιώσεις στην αστική κινητικότητα και την οδική ασφάλεια στις αστικές περιοχές στο μέλλον. Ο περιορισμένος χώρος στις αστικές περιοχές πρέπει να αξιοποιείται όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά ώστε να διευκολύνεται η αυξημένη κινητικότητα χωρίς όμως να εκτίθεται ο χρήστης σε κίνδυνο.   
Η υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πατινιών (e-scooters) και άλλων μορφών κινητικότητας ενδεχομένως να απαιτεί νέο εθνικό νομοθετικό πλαίσιο ή νέους κανονισμούς σε επίπεδο Δημοτικής Αρχής, τροποποιήσεις στην υπάρχουσα υποδομή και εκπαιδευτικές και ενημερωτικές δράσεις, αντίστοιχες με τις προσαρμογές και τις δράσεις που ήταν αναγκαίες για την οδική ασφάλεια όταν παρουσιάστηκε αύξηση στις μετακινήσεις με ποδήλατο. Σύμφωνα με την Έκθεση, η έλλειψη στοιχείων και προδιαγραφών εμποδίζει σήμερα την πρόοδο σε αυτόν τον τομέα.   
Η Έκθεση περιέχει πάνω από 20 σημαντικές προτάσεις για δράσεις σε επίπεδο πόλης, χώρας και Ε.Ε, και μπορούν να αναζητηθούν στον ιστότοπο: www.etsc.eu/pinflash37..

1.Ο αριθμός των νεκρών από τροχαία συμβάντα σε αστικές οδούς παρουσίασε μέση ετήσια μείωση 2,2%, μεταξύ των ετών 2010 και 2017, συγκρινόμενη με 3,9% στις οδούς εκτός πόλεων, δηλαδή μία διαφορά 1,7 εκατοστιαίες μονάδες κατά μέσο όρο.

2. Ποσοστό χρηστών της οδού που έχασαν τη ζωή τους σε αστικές οδούς: πεζοί = 39%,  μοτοσυκλετιστές = 19%, ποδηλατιστές = 12%.  Σοβαρά τραυματίες σε αστικές οδούς: πεζοί = 25%, μοτοσυκλετιστές = 22%. ποδηλατιστές = 23%


ΠΗΓΗ: www. fevr.org/etscpin2019-6/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: