Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Αυγ 2019

Πρώτη θέση σε θανάτους με μοτοσικλέτα

s3_210819_dystyxhmata


Θλιβερή πρωτιά σε δύο τροχούς καταγράφει η χώρα μας, με τα στοιχεία της Eurostat να καταδεικνύουν ότι σε επίπεδο οδικής ασφάλειας υπάρχει απεριόριστος χώρος για βελτίωση και ακόμη περισσότερος για επαγρύπνηση. 
Μπορεί πριν από λίγες ημέρες να ανακοινώθηκε η μείωση του ΦΠΑ στα κράνη, ωστόσο η χώρα μας φαίνεται ότι οφείλει να εργαστεί πολύ σκληρά προς την κατεύθυνση της διαμόρφωσης συνολικής στρατηγικής για την οδική ασφάλεια, με επίκεντρο την Παιδεία και όχι μόνο την εκπαίδευση.

Η χώρα μας βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των 28 εταίρων της Ε.Ε. ως προς τους νεκρούς μοτοσικλετιστές ανά εκατομμύριο κατοίκων. 
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, στην Ελλάδα έχασαν τη ζωή τους 20,1 άτομα ανά εκατομμύριο κατοίκων το 2017 και ακολουθεί η Μάλτα με 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων. Σημαντική διαφορά στα ποσοστά διαπιστώνεται στην τρίτη κατά σειράν χώρα σε θύματα με μοτοσικλέτες, που είναι η Ιταλία και μετράει 12,1 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, ποσοστό που μοιράζεται με τη Σλοβενία. Στη συνέχεια ακολουθεί το Λουξεμβούργο με 11,9 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, η Κύπρος με 11,8, η Πορτογαλία και η Κροατία με 10,3 και 10,1 αντίστοιχα. 

Ο μέσος όρος της Ε.Ε.-«28» διαμορφώνεται στα 7,5 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Καθίσταται σαφές ότι στις πιο νότιες χώρες όπου η χρήση μοτοσικλετών είναι αυξημένη, κυρίως λόγω καιρικών συνθηκών, η επικινδυνότητα αυξάνεται. 
Είναι χαρακτηριστικό ότι στη χώρα μας το 19% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι μοτοσικλέτες, αυξάνοντας σημαντικά την πιθανότητα και τον κίνδυνο εμπλοκής σε τροχαίο, λόγω ακριβώς του αυξημένου αριθμού τους. Τα στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν την εκτίμηση αυτή και θέλουν την Ελλάδα να καταγράφει ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά τροχαίων με μοτοσικλέτες, ως μερίδιο του συνόλου των ατυχημάτων που σημειώνονται. 
Ειδικότερα, στην Ελλάδα το 29,5% των θυμάτων τροχαίων αφορούν μοτοσικλέτες, τοποθετώντας τη χώρα στη δεύτερη θέση. Πρωτιά διατηρεί η Μάλτα, στην οποία το 39,1% των θυμάτων στην άσφαλτο αφορά μοτοσικλέτες.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η χώρα μας ως προς τα θύματα τροχαίων με παπάκια. Συγκεκριμένα, τα στοιχεία της Eurostat θέλουν τρία θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων να οδηγούν παπάκι, με την Πορτογαλία να κατέχει την πρωτιά (4,2 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων) και να ακολουθεί η Λετονία (3,1 θύματα/εκατ. κατοίκων). Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συντάκτης της μελέτης της Eurostat κάνει λόγο για σημαντικές διαφορές μεταξύ των χωρών-μελών της Ε.Ε., αποδίδοντας τις αποκλίσεις σε σειρά παραγόντων. Μεταξύ αυτών, η διαφορετική οικονομική κατάσταση των χωρών, η γεωγραφική τους θέση (σημαντικές διαφορές μεταξύ βόρειων και νότιων χωρών), η ηλικία του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν, η κατάσταση των υποδομών αλλά και η παιδεία του κάθε λαού, η οποία δεν είναι εύκολα μετρήσιμη.

Σημαντικά μικρότερος είναι ο αριθμός των θυμάτων από ποδήλατα, γεγονός που αποδίδεται στην περιορισμένη χρήση ποδηλάτων στη χώρα μας. Ειδικότερα, στις ορθοπεταλιές αποδίδεται το 1,5% των θανάτων από τροχαία στην Ελλάδα, ενώ στην Κύπρο και στο Λουξεμβούργο, για παράδειγμα, δεν καταγράφηκε ούτε ένας θάνατος.

Συνολικά ως προς τους νεκρούς της ασφάλτου, η χώρα μας επίσης διατηρεί ψηλή θέση στην κατάταξη, καθώς καταλαμβάνει την έβδομη θέση με 67,9 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων. 
Η πιο επικίνδυνη χώρα για να κυκλοφορεί κανείς στον δρόμο με οποιοδήποτε μέσο φαίνεται ότι είναι η Ρουμανία, η οποία μετράει 99,3 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων και η Βουλγαρία με 99. Ακολουθεί το Λιχτενστάιν με 80,8, η Κροατία με 79,7 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, η Πολωνία με 74,6 και η Σλοβακία με 68,8 νεκρούς ανά εκατ. κατοίκων. 
Ασφαλέστερες χώρες εμφανίζονται η Νορβηγία με 20,2 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, η Σουηδία με 25,3 και το Ηνωμένο Βασίλειο με 28,2 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Ανησυχία
Σύμφωνα με τα στοιχεία της πρόσφατης έκθεσης ETSC (European Transport Safety Council), συνολικά τα θύματα της ασφάλτου μειώνονται τα τελευταία χρόνια, με τα ποιοτικά στοιχεία όμως να προκαλούν έντονη ανησυχία. 
Οι πιο ευάλωτοι χρήστες στους ελληνικούς δρόμους είναι οι μοτοσικλετιστές, οι οποίοι αποτελούν το 43% των θυμάτων τροχαίων το διάστημα μεταξύ 2015 και 2017. Επόμενη χώρα, με διαφορά όμως, είναι η Κύπρος (31%) και ακολουθεί η Ιταλία (29%), γεγονός που επιβεβαιώνει ότι τα νότια κλίματα ευνοούν τη χρήση δικύκλων. Το αντίστοιχο ποσοστό για την Ε.Ε.-«27» διαμορφώνεται στο 19%. Ως προς τα θύματα της ασφάλτου, ακολουθούν οι πεζοί στην Ελλάδα, με ποσοστό 27%, ενώ ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι υψηλότερος (39%).

Δεν υπάρχουν σχόλια: