Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Φεβ 2020

Χαμένες ζωές, πεταμένες στους δρόμους. Αυξάνονται τα τροχαία με εγκατάλειψη!

Το 2020 μπήκε με πολλές υποσχέσεις να εκκρεμούν από τη νέα κυβέρνηση για το θέμα των τροχαίων εγκλημάτων όμως το πρώτο εξάμηνο διακυβέρνησης πέρασε ήδη χωρίς να αγγιχτεί τίποτα σχετικό με το θέμα.
Δίνουμε παρακάτω στοιχεία που συλλέξαμε από το διαδίκτυο για τα τροχαία με εγκατάλειψη που είχαν σαν αποτέλεσμα θάνατο ή τραυματισμό  τον μήνα Ιανουάριο του 2020 στην Ελλάδα.
Προφανώς ο κατάλογος δεν είναι πλήρης.
Τα  συνολικά στοιχεία τα έχει η Τροχαία, αλλά επιλέγει – ή ακριβέστερα έχει εντολή, εδώ και χρόνια, να μη τα δημοσιοποιεί. Να σημειώσουμε ότι συγκριτικά με τα κατά καιρούς επιλεκτικά εμφανιζόμενα στοιχεία (ενδεικτικά ΕΔΩ) η αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία με εγκατάλειψη είναι αλματώδης.
Απ αυτά τα ενδεικτικά στοιχεία καταγράφονται μέσα στο μήνα: δέκα τροχαία με εγκατάλειψη. Στα τέσσερα ο τραυματισμός οδήγησε στο θάνατο, στα άλλα έξι αγνοούμε την εξέλιξη.
Και στις δέκα περιπτώσεις οι δράστες ήταν οδηγοί αυτοκινήτων ενώ τα θύματα ήταν: πεζοί 4οδηγοί μηχανής 4ποδηλάτης 1 και οδηγός αυτοκινήτου 1.
Στη χώρα μας η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου εξακολουθεί πάντα να θεωρείται πλημμέλημα και οι οδηγοί που την διαπράττουν (ολοένα αυξανόμενοι) να επιβραβεύονται: να αφήνονται αμέσως ελεύθεροι, αν εντοπιστούν, και να μη τους στερούν την άδεια οδήγησης τους.
Τυπικά όποιος τραυματίσει άνθρωπο σε τροχαίο έχει την υποχρέωση να παραμείνει στο σημείο, να βοηθήσει το θύμα και να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές (ΕΚΑΒ, Τροχαία). Αλλά αν δεν το πράξει και αφήσει το θύμα του αβοήθητο και δεν ειδοποιήσει κανένα «τιμωρείται» με φυλάκιση έξι μηνών (αναστολή ή εξαγορά) και τρίμηνη αφαίρεση της άδειας οδήγησης (μετά 8ετια –όταν η υπόθεση τελεσιδικήσει).
Μια τροπολογία χρειάζεται για να καταργηθεί αυτό το περίφημο άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ που θεσπίζει την ατιμωρησία και προάγει την αλητεία και τον φιλοτομαρισμό στο δίκτυο της κυκλοφορίας. (ΕΔΩ)
Αλλά ποιος να τι κάνει και γιατί;
Όταν στη χώρα εμφανίζονται και εκκρεμούν τέτοια μείζονος σημασίας ”εθνικά θέματα» όπως η σύγκρουση Μαρινάκη – Σαββίδη, ποιος να νοιαστεί για τη ζωή ενός πεζού στη Λάρισα ή για τον σοβαρό τραυματισμό ενός δικυκλιστή στο Ρίο ή ενός ντελιβερά στο Αγρίνιο;
Χαμένες ζωές, πεταμένες στους δρόμους.
1η Φεβρουαρίου 2020
                               Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα 
                              ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ





ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2020 ΤΡΟΧΑΙΟ & ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ
1 Ιανουαρίου, Τετάρτη : στη Θεσσαλονίκη πέντε λεπτά μετά την αλλαγή του χρόνου έγινε το πρώτο τροχαίο του 2020.  Οδηγός ΙΧ παρέσυρε και τραυμάτισε πεζό τον οποίο και εγκατάλειψε αβοήθητο στη διασταύρωση Τσιμισκή και Αριστοτέλους. Ο δράστης εντοπίστηκε και συνελήφθη λίγο αργότερα (ΕΔΩ)
2 Ιανουαρίου, Πέμπτηστη Λάρισα, πρωί, στον κυκλικό κόμβο του Αλκαζάρ, συγκρούστηκαν Ι.Χ. με μηχανάκι. Ο οδηγός του δικύκλου τραυματίστηκε στο πόδι ενώ ο οδηγός του ΙΧ  εγκατέλειψε  τον τραυματία αβοήθητο. (ΕΔΩ)
5 Ιανουαρίου, Κυριακήστη Θεσσαλονίκη, νωρίς το απόγευμα, οδηγός ΙΧ πέρασε πάνω απο 28χρονο άνδρα που είχε πέσει στο δρόμο – χτυπημένος από χουλιγκανς- με αποτέλεσμα να το σκοτώσει. Η οδηγός εγκατέλειψε το σημείο και το θύμα αβοήθητο. (ΕΔΩ)
12 Ιανουαρίου, Κυριακή: στη Λέρο, απόγευμα, οδηγός Ι.Χ.Ε. που συγκρούστηκε με ποδήλατο εγκατέλειψε αβοήθητο το σοβαρά τραυματισμένο ποδηλάτη. Ο 31χρονος δράστης συνελήφθη δυο ημέρες μετά. (ΕΔΩ)                
20 Ιανουαρίου, Δευτέρα : στο Κιλκίς, βράδυ, στο 2ο χιλιόμετρο Γερακαρίου – Δίβουνου ΙΧ αυτοκίνητο που οδηγούσε 44χρονος συγκρούστηκε με φορτηγό ο 56χρονος οδηγός του οποίου τραυματίστηκε σοβαρά και κατέληξε λίγο αργότερα στο νοσοκομείο. Ο οδηγός του πρώτου οχήματος, εγκατέλειψε πεζός τον χώρο αφήνοντας αβοήθητο το θύμα αλλά εντοπίστηκε και συνελήφθη. (ΕΔΩ)
21 Ιανουαρίου, Τρίτη:  στη Χαλκηδόνα, ξημέρωμα, πεζός  30 ετών, κάτοικος της περιοχής, παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στην παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Βέροιας με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του. Το θύμα εγκαταλείφθηκε αβοήθητο από το δράστη. (ΕΔΩ)
26 Ιανουαρίου, Κυριακή: στα Αη Βασιλιώτικα Αγρινίου, ξημερώματα, ένας 26χρονος δικυκλιστής (ντελιβεράς που εκτελούσε παραγγελία)  τραυματίστηκε μετά από σύγκρουση με ΙΧ. Ο οδηγός του ΙΧ, εγκατέλειψε το σημείο και τον τραυματία αβοήθητο και έσπευσε να εξαφανιστεί.  (ΕΔΩ)
27 Ιανουαρίου, Δευτέρα: στο Ρίο Πατρών, το μεσημέρι, κοντά στο νοσοκομείο, ΙΧ  στο οποίο επέβαιναν δύο άτομα παρέσυρε ένα δίκυκλο με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του αναβάτη του. Μετά την σύγκρουση οι επιβαίνοντες στο ΙΧ εξαφανίστηκαν αφήνοντας το θύμα αβοήθητο. (ΕΔΩ)
 27 Ιανουαρίου, Δευτέρα: στο δρόμο Λάρισας – Καρδίτσας, το βράδυ, αυτοκίνητο, που κινούνταν στο ρεύμα προς Καρδίτσα, παρέσυρε 48χρονο πεζό με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του και στη συνέχεια τον εγκατέλειψε αβοήθητο στην άσφαλτο. (ΕΔΩ)
30 Ιανουαρίου, Πέμπτη: στο Χαϊδάρι, λίγο πριν τα μεσάνυχτα, Λ. Αθηνών & Καραΐσκάκη έξω από το δημαρχείο Χαϊδαρίου, οδηγός ΙΧ Μερσεντές χτύπησε μηχανή μεγάλου κυβισμού και εγκατέλειψε αβοήθητο τον τραυματισμένο οδηγό της που μεταφέρθηκε από το ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο. (ΕΔΩ)
Τροχαίο & Εγκατάλειψη, Χαϊδάρι

Δεν υπάρχουν σχόλια: