Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Αυγ 2020

Outdoor διαφήμιση. Μία μάστιγα;






Με την ευκαιρία της δημοσίευσης της πρόσφατης κοινής υπουργικής απόφασης (ΚΥΑ 46526- 22.7.20) για την υπαίθρια διαφήμιση, καταγράφω τις εμπειρίες του παρελθόντος που θα έπρεπε να μας τρομάζουν και να είμαστε προσεκτικοί, σίγουροι για τις διαδικασίες και την επάρκεια ελεγκτικών μηχανισμών και να προσέχουμε γιατί φοβάμαι “ανοίγουμε τους ασκούς του Αιόλου”.
Πολλά έχουν αλλάξει από το 2010 αλλά το “περιβάλλον” στον χώρο της υπαίθριας διαφήμισης -το τότε με το τώρα- είναι πολύ συγγενικό και πραγματικά ελπίζω να διαψευστούν τα κακά σενάρια που έρχονται στο μυαλό μου.
Για να φτάσω στο σήμερα είναι χρήσιμο πιστεύω να πάω πίσω. Όσο πίσω δηλαδή θυμάμαι και έχω αναμειχθεί εγώ η ίδια: Οι πρώτες προσπάθειες αποξήλωσης διαφημιστικών πινακίδων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, αποξήλωσης δηλαδή αυτών που “έβγαζαν μάτι”, ή και των εμφανώς επικίνδυνων, ξεκίνησαν από την ΕΑΧΑ ΑΕ (Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας) και ήδη το 2001-οπότε και πήγα στην Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων- είχε “καθαρίσει” το Σύνταγμα όπου στις ταράτσες των περισσότερων κτιρίων δέσποζαν φωτισμένες τεράστιες και κακόγουστες διαφημίσεις, αλλά και αρκετά πεζοδρόμια. Η ΕΑΧΑ μάλιστα είχε προωθήσει ένα νομοθετικό σχέδιο το οποίο απαγόρευε οποιαδήποτε διαφήμιση σε εξωτερικό χώρο (εξαιρούνταν οι στάσεις λεωφορείων) μέσα στο κέντρο της πόλης, εκτός και εάν έδινε η ίδια άδεια.Αποτέλεσμα αυτής της νομοθεσίας ήταν η “δυσκολία” να προωθηθούν οι χορηγοί των Αγώνων οι οποίοι είχαν συνηθίσει σε όλες τις διοργανώσεις να έχουν παρουσία στην πόλη που διοργανώνει τους Ολυμπιακούς. Με τους χορηγούς υπήρχε η συμφωνία να εμφανίζονται σε διαφημίσεις μόνο αυτοί με αποτέλεσμα,  να αποξηλωθούν πολλά διαφημιστικά πλαίσια ενώ με συγκεκριμένες προδιαγραφές αναρτήθηκαν πανό κλπ χορηγών μόνο για την χρονική περίοδο των Αγώνων.

Η είσοδος στην Αθήνα από την οδό Αχιλλέως (2011)
Μετά τους Ολυμπιακούς και πριν το 2010 η ΕΑΧΑ λίγο αναιμικά κάπου κάπου έκανε και κάποια αποξήλωση. Εν τω μεταξύ υπήρχε εκείνη την εποχή κίνηση πολιτών “κατά των φονικών διαφημιστικών πινακίδων”. Στο λεκανοπέδιο, ρακέτες, πίζες και σε διάφορα μεγέθη και σχήματα διαφημιστικές πινακίδες, ξεφύτρωναν παντού σαν μανιτάρια, έκλειναν φανάρια, ήταν πάνω σε διαχωριστικές λωρίδες, παντού και πυκνά με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η ορατότητα με αποτέλεσμα συμπολίτες μας να πέφτουν με μηχανές ή αυτοκίνητα πάνω στις κατασκευές και να χάνουν την ζωή τους. Ο Μανώλης Ανδριωτάκης, τότε – στα πρώτα του δημοσιογραφικά βήματα – αποτύπωσε την κατάσταση σε ένα βίντεο.
Τότε λοιπόν, τον Ιανουάριο του 2010 το γραφείο του Πρωθυπουργού (Γ.Α.Παπανδρέου) πήρε υπό την Αιγίδα του την δράση για την απομάκρυνση των επικίνδυνων και παράνομων διαφημιστικών πινακίδων από τον δημόσιο χώρο. Με την εμπειρία μου στο θέμα, κλήθηκα να αναλάβω τον συντονισμό της διυπουργικής επιτροπής “Οδικής Ασφάλειας” αλλά και όποιων δράσεων θα πλαισίωναν την προσπάθεια.Τις αντιστάσεις/αντιδράσεις που είχαμε από όλα τα μέτωπα δεν θα ήθελα να θυμηθώ ή να περιγράψω εδώ γιατί δεν έχουν καμία αξία. Θυμάμαι έντονα όμως και τους φίλους που βοήθησαν με τις νομικές τους γνώσεις ανιδιοτελώς, πιστεύοντας σε αυτή την προσπάθεια. Τότε επίσης μια μικρή ομάδα ανθρώπων με κέφι αποφασίσαμε και υλοποιήσαμε την πρώτη εφαρμογή για κινητό, στην Ελλάδα, όπου οι πολίτες ανεβάζοντας μια φωτογραφία μπορούσαν να “καταγγείλουν” μια παράνομη διαφημιστική πινακίδα! Ταυτόχρονα το σημείο έμπαινε σε διαδραστικό χάρτη και έτσι έβλεπες πότε αποξηλωνόταν η πινακίδα την οποία είχες “καταγγείλει”!. Tο 2012 το project Illegal Signs, όπως το ονομάσαμε ήταν shortlisted στο World Summit Award. Τα μηνύματα ενθάρρυνσης και συμμετοχής που είχαμε τότε από πολίτες ήταν πρωτόγνωρα.

Το landing page της εφαρμογής
Μέσω αυτής της δράσης και με την σημαντική συμμετοχή πολιτών,  καταφέραμε και αποξηλώσαμε πάνω από 1100 πινακίδες και τότε κινητοποιήθηκε όπως περιγράφει και το άρθρο στην Καθημερινή (δεν ήταν τότε συχνό το φαινόμενο χορηγιών) και η Παπαστράτος που με την χορηγία της συνεχίστηκαν οι αποξηλώσεις!
Ερχόμενοι στα σημερινά, η ΚΥΑ πιστεύω ανοίγει ορέξεις και βεβαίως απαγορεύει διαφημιστικές πινακίδες σε ράμπες ΑΜΕΑ (αλίμονο), και “οπουδήποτε, εφόσον μπορεί να επηρεάσει τους χρήστες της οδού και την κυκλοφορία” …και άντε τώρα να ελεγχθεί αυτό το τελευταίο… Δεν έχουν δείξει οι ελεγκτικοί μηχανισμοί ότι είναι αποτελεσματικοί, πράγμα το οποίο εκμεταλλεύονται κάποιοι προς ίδιον όφελος σε βάρος των πολλών. Πάλι ο δημόσιος χώρος και όλοι εμείς θα χάσουμε.

Αναδημοσίευση: http://entopia.org/urbanimagineering/?p=77&fbclid=IwAR18y_8nJVIRPTF5p3Z6F-_nK_jMOn-VyzylZSZTup6FK4lzuuatSNvyflQ

Δεν υπάρχουν σχόλια: