Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Οκτ 2020

Μπακογιάννης διαψεύδει Λιβάνιο και ΣτΕ: νόμιμες όλες οι διαφημιστικές πινακίδες…

 

Στις 22 Ιουλίου 2020  δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ 46526   που σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών «θα έβαζε τάξη στην υπαίθρια διαφήμιση». Οι ενστάσεις του SOS Τροχαία Εγκλήματα που θεωρεί ότι η ΚΥΑ  μέσα από αμφιλεγόμενες διατάξεις «παρακάμπτει» την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας  που έχει ρυθμίσει το θέμα, νομιμοποιεί την υπαίθρια διαφήμιση ιδιαίτερα στις στάσεις των  λεωφορείων και μάλιστα στην επιφάνεια που είναι κάθετη στο δρόμο και με μέτωπο στην κατεύθυνση της κυκλοφορίας, διαφημίσεις δηλαδή που απευθύνονται στους οδηγούς των οποίων επιδιώκουν ν αποσπάσουν την προσοχή (Ενδεικτικά: ΕΔΩ) έγιναν ευρύτερα γνωστές με αποτέλεσμα, εκ μέρους της κυβέρνησης, ο υφυπουργός Εσωτερικών κος Λιβάνιος να δηλώσει επανειλημμένα πως δεν υπάρχει τέτοιο θέμα και ότι απεναντίας η ΚΥΑ απαγορεύει ρητά  την τοποθέτηση διαφημίσεων σ αυτές τις επιφάνειες.

Την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020 ο κος Λιβάνιος ήταν προσκεκλημένος στη συνεδρίαση της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής για να αναλύσει την ΚΥΑ. Τόσο ο ίδιος όσο και ο Πρόεδρος της Επιτροπής βουλευτής κος Κέλλας επανήλθαν πολλές φορές στο επίμαχο σημείο, ιδιαίτερα μετά από τις κριτικές παρατηρήσεις των μελών της επιτροπής βουλευτών κας Βαγενά και κυρίων Λογιάδη και Γκόκα που βασίστηκαν στα ενημερωτικά δελτία του συλλόγου μας, δηλώνοντας ξανά και ξανά πως η διαφήμιση απαγορεύεται ρητά από την ΚΥΑ στις επίμαχες επιφάνειες. Παραθέτουμε το σχετικό βίντεο από την συνεδρίαση της επιτροπής:

Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο
00:00
01:31:38

 

Μια βδομάδα μετά, την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου, στην 25η έκτακτη συνεδρίαση (με τηλεδιάσκεψη) του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων που είχε σα μοναδικό θέμα την έγκριση ψηφίσματος σχετικού με την δίκη της Χρυσής Αυγής, προστέθηκε αιφνιδιαστικά και 2ο (κατεπείγον) θέμα με τίτλο: « Έγκριση για τον επανακαθορισμό των πεντακοσίων σαράντα (540) ήδη τοποθετημένων διαφημιστικών ρακετών σε στέγαστρα στάσεων αφετηριών και στάσεων αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών σε κοινόχρηστους χώρους, καθώς και των ήδη τοποθετημένων τριάντα (30) θέσεων διαφημιστικών Πύργων, προκειμένου να διενεργείται απρόσκοπτα για το χρονικό διάστημα από 1/1/2021 μέχρι 31/12/2023, η υπαίθρια διαφήμιση».

Η εισήγηση του Δημάρχου έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία.

Προκειμένου να διενεργείται απρόσκοπτα η υπαίθρια διαφήμιση…

Μέσα από την παράθεση μιας δέσμη κειμένων διαφόρων φορέων που συνοδεύουν την απόφαση, νόμων , Κοινών Υπουργικών αποφάσεων διαφόρων εποχών, παλαιών αποφάσεων Διευθύνσεων του Δήμου και Διευθύνσεων της  Περιφέρειας και της  αποκεντρωμένης Διοίκησης όπως και της ΚΥΑ 46526/2020 αυτός που τα διαβάζει προσεκτικά διαπιστώνει πως η απόφαση προβλέπει ρητά επικαλούμενη άλλη ΚΥΑ, την 61818/04 πως: «…   Επιτρέπεται η διαφήμιση και στις δύο όψεις του διαφημιστικού πλαισίου που τοποθετείται στα στέγαστρα αφετηριών και στάσεων αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών.» (η σχετική αναφορά στη σελίδα 19 του εισηγητικού κειμένου)

 

 

 

 

Μια βδομάδα λοιπόν μετά τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου υφυπουργού προς το κοινοβούλιο,  η πλειοψηφία του Δήμου Αθηναίων τον διαψεύδει με απόφαση της και προετοιμάζει το έδαφος για να συνάψει συμφωνίες εκχώρησης της εκμετάλλευσης για τρία χρόνια 540 στεγάστρων που όλα διαθέτουν μια παράνομη επιφάνεια κάθετη και με μέτωπο στην κατεύθυνση οδήγησης ιδιαίτερα επικίνδυνη για την απόσπαση προσοχής και την πρόκληση εκτροπής ή σύγκρουσης με απροσδιόριστες συνέπειες.

Ο δήμος Αθηναίων αντιμετωπίζει με προκλητική «αδιαφορία» το θέμα της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης, με χαρακτηριστική την ιστορία της παραμονής «ορφανών διαφημιστικών πλαισίων στο πεζοδρόμιο της Πανεπιστημίου μετά την μετακίνηση των στάσεων πάνω στο οδόστρωμα στο πλαίσιο του «Μεγάλου Περιπάτου» (ΕΔΩ)

Ωστόσο αυτή η προσπάθεια εν τάχει υιοθέτησης μιας απόφασης για τα τρία επόμενα χρόνια, απόφασης σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπουργού σαφώς παράνομης δημιουργεί μια σειρά ερωτήματα:

Α) Τι έσοδα έχει ο Δήμος Αθηναίων από την υπαίθρια διαφήμιση; Τι τύπου συμβάσεις κάνει για την εκxώρηση των διαφημιστικών πλαισίων και με ποιες διαδικασίες;

  1. B) Αν αύριο όπως υποσχέθηκε πολλές φορές ο κ. Λιβάνιος εκδώσει τις αποφάσεις που θα επιβάλλουν στους Δήμους να ξηλώσουν τις αφίσες αυτές που θεωρούνται παράνομες ο Δήμος Αθηναίων θα τις ξηλώσει; Και αν ναι τι θα κάνει μ αυτόν που θα έχει συνάψει σύμβαση για την χρήση και των παράνομων πλαισίων; Μήπως θα τον αποζημιώσει;

Γ) Οι φωτιζόμενες πινακίδες από πού ηλεκτροδοτούνται; Παρέχει ο Δήμος το ρεύμα;

Δ) Εκεί το Δήμο τα Αθήνας δεν έχουν ακούσει τον κο Λιβάνιο. Για τα παιδιά που έχουν χάσει τη ζωή τους σε παράνομες διαφημιστικές πινακίδες  μήπως άκουσαν κάτι; Η έστω για δημάρχους που καταδικάστηκαν γι αυτό;

……………………………………..

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Δήμαρχος Αθηναίων κος Μπακογιάννης είναι ουσιαστικά ο εισηγητής αυτής της προφανέστατα με  βάση της αποφάσης του ΣτΕ παράνομης απόφασης μια και ο ίδιος είναι και Πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου την εισήγηση της οποίας υιοθέτησε το Δημοτικό Συμβούλιο. (ολόκληρο το εισηγητικό κείμενο: ΕΔΩ –όποιος έχει το κουράγιο να διαβάσει και τις 64 σελίδες θα καταλάβει πολλά).

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα     και 

ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ                 
                                                                                                                     27/10/2020

«Σηκώνουμε ανάστημα» προεκλογικό σύνθημα του κου Μπακογιάννη

Δεν υπάρχουν σχόλια: