Την Πέμπτη 11 Ιουνίου, στο Βόλο στις 14:10 το μεσημέρι ένας 45χρονος που οδηγούσε Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο συγκρούστηκε με παιδικό πατίνι που οδηγούσε ένα 5χρονο αγοράκι. Μετά το τροχαίο, ο 45χρονος εγκατέλειψε τον τόπο του συμβάντος. Το παιδί, που τραυματίστηκε, μεταφέρθηκε από τους γονείς του στο Νοσοκομείο του Βόλου και όπως έγινε γνωστό υπέστη κάταγμα στο πόδι. Ο οδηγός αναζητήθηκε από αστυνομικούς της Τροχαίας Βόλου και συνελήφθη λίγα λεπτά αργότερα μιας και μάρτυρες είχαν σημειώσει την πινακίδα του αυτοκινήτου. Όπως διαπιστώθηκε ο οδηγός δεν είχε καν άδεια οδήγησης.
Οι παρασύρσεις και οι θάνατοι παιδιών σε τροχαία συνεχίζονται ακάθεκτα. Επτά θανάτους παιδιών και άλλα επτά διασωληνoμένα στις ΜΕΘ μετά από πολλαπλά χειρουργεία, με άγνωστη έκβαση, μετρήσαμε μέσω διαδικτύου μέχρι τα μέσα Μαΐου 2021 –σε μια χρονική περίοδο δηλαδή που υπήρχαν ισχυρά μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Η άρση των περιοριστικών μέτρων δεν συνοδεύτηκε από κανένα μέτρο πρόληψης γι αυτό που αναμενόμενα θα επικρατήσει στο οδικό δίκτυο την εκτόνωση μεγάλου βαθμού της πίεσης που όλοι οι πολίτες ένιωσαν και νιώθουν μετά τη έλευση της Πανδημίας.
Ένα ακόμα κύμα αύξησης των τροχαίων (το ποιο; Γιατί εδώ έχουμε χάσει τον αριθμό…) αναμένεται την ερχόμενη περίοδο.
Αλλά ας επανέλθουμε στο συμβάν με τον 5χρονο στο Βόλο που εγκαταλείφθηκε, μ ένα κάταγμα στο πόδι. Να πούμε κατ αρχάς πως σ αντίθεση με τις γνωματεύσεις των ΜΜΕ ένα κάταγμα στο πόδι μετά από παράσυρση από ΙΧ και μάλιστα στο πόδι 5χρονου παιδιού δεν είναι πάντα «ένας ελαφρύς τραυματισμός». Ευχόμαστε ολόψυχα να είναι ελαφρύς.
«Δευτερευόντως» να σημειώσουμε πως:
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΔΩ) το 2020 σ ολόκληρη τη χώρα 50499 οδηγοί συνελήφθησαν να οδηγούν χωρίς άδεια οδήγησης. Πρόκειται για την τρίτη δημοφιλέστερη τροχαία παράβαση στην Ελλάδα μετά την Παράνομη στάθμευση και την Υπερβολική Ταχύτητα.
Ποια είναι η ποινή: πρόστιμο 200 ευρώ και φυλάκιση από έναν (1) έως δώδεκα (12) μήνες. (Κ.Ο.Κ. άρθρο 94).
Το επίπεδο της ποινής προφανώς δεν λειτουργεί αποτρεπτικά αλλά μάλλον ενθαρρυντικά για να μη βγάλεις άδεια οδήγησης. Το κόστος της άδειας ξεπερνάει κατά πολύ το τίμημα που θα πληρώσεις σε μια πιθανή σύλληψη (δεν συλλαμβάνονται φυσικά όλοι όσοι οδηγούν χωρίς άδεια). Άρα η σχέση κόστους/οφέλους για την τσέπη του δράστη τάσσεται υπέρ της παραβατικότητας… Κατά τα άλλα αρεσκόμαστε στους αφορισμούς περί «ασυνείδητων οδηγών» που ζουν σ ένα …ευσυνείδητο κράτος.
Αν θέλουμε πράγματι να σταματήσει αυτή η παθολογία της οδήγησης χωρίς άδεια, δηλαδή χωρίς υποτυπώδη έστω εκπαίδευση θα πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα. Όχι μόνο αύξηση των προστίμων. Αλλά και απαγόρευση έκδοσης αδείας για μια μεγάλη χρονική περίοδο αλλά και προσωρινή ή μόνιμη, ανάλογα και με άλλες παραβάσεις, κατάσχεση του οχήματος.
Να σημειώσουμε πως μεγάλος αριθμός θανάτων και σοβαρών τραυματισμών νέων, ιδίως εφήβων παρατηρείται σε οδηγούς χωρίς άδεια ή με άδεια για μοτοποδήλατα που οδηγούν παράνομα μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτες.
Ας πάμε ένα βήμα παρακάτω: τι είδους δίωξη θα ασκηθεί στον οδηγό πέρα από το ζήτημα της άδειας; Μα φυσικά για «σωματική βλάβη από αμέλεια» και για εγκατάλειψη θύματος (άρθρο 43 του ΚΟΚ). Για δύο πλημμελήματα δηλαδή.
Αν δεν ήταν τραγικό θα ταν ευτράπελο: πως μπορεί να θεωρηθεί αμελής κατά την οδήγηση ένας άνθρωπος ο οποίος απαξιοί να διδαχτεί τους στοιχειώδεις κανόνες της και πολύ περισσότερο να εξεταστεί για το αν τους γνωρίζει και μπορεί να τους εφαρμόζει;
Αλλά αλλοίμονο στο τροχαίο έγκλημα δεν χωράνε λεπτομέρειες η Αμέλεια είναι το Α και η Αναστολή το Ωμέγα του Δικαίου του.
Τέλος αλλά όχι τελευταίο, συγκλονισμένος ο δράστης θα ενημερωθεί πως για την εγκατάλειψη, …αν η σωματική βλάβη που προκάλεσε στο παιδάκι θεωρηθεί βαριά, κάποτε (όταν η υπόθεση τελεσιδικήσει) θα τιμωρηθεί «με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών … και με αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για χρονικό διάστημα τριών (3) έως έξι (6) μηνών.» Επαναλαμβάνουμε αν η βλάβη θεωρηθεί βαριά (το ίδιο ισχύει και αν είναι θανατηφόρα).
Αναρωτιέται κανείς αν θα έδιναν στον ίδιο το δράστη τη δυνατότητα να προτείνει ο ίδιος κάποια ποινή γι αυτό πού έκανε αν αυτή θα ήταν διαφορετική απ αυτά που ισχύουν σήμερα και που υπηρετούν με απόλυτο σεβασμό, απέραντη κατανόηση και επιείκεια Πολιτεία και Δικαιοσύνη.
ΥΓ1. Ένα μήνα πριν στο Βόλο και πάλι:
Ελεύθερος αφέθηκε με εντολή εισαγγελέα ο 44χρονος οδηγός αυτοκινήτου, που το πρωί του Σαββάτου παρέσυρε και σκότωσε τον 50χρονο, Δημήτρη Παπαχρήστο, ο οποίος έκανε ποδηλασία στον παράδρομο του αυτοκινητόδρομου Βόλου – Λάρισας λίγο πριν τον κόμβο του περιφερειακού δρόμου. Ο οδηγός, που κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και εγκατάλειψη θύματος τροχαίου, αφέθηκε ελεύθερος και θα δικαστεί σε ρητή δικάσιμο, ενώ ο θάνατος του 50χρονου, που ήταν παντρεμένος και πατέρας ενός ανήλικου κοριτσιού, σκόρπισε θλίψη, στους συγγενείς του και στους συναδέλφους του, στον Οινοποιητικό Συνεταιρισμό Νέας Αγχιάλου «Η Δήμητρα», όπου εργαζόταν ως λογιστής εδώ και 15χρονια. (ΕΔΩ)
ΥΓ2. Να θυμίσουμε εδώ πως το 2019 η ευνομούμενη πολιτεία μας με μία απλή κίνηση παρέγραψε εκατοντάδες ίσως και χιλιάδες υποθέσεις για «σωματικές βλάβες από αμέλεια», που τελέστηκαν προ της 31.3.2016. (ΕΔΩ)
Τι απίστευτη σύμπτωση όλες οι νομοθετικές ρυθμίσεις να είναι πάντοτε προς όφελος των θυτών…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου