Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Απρ 2022

Προσοχή: παράταση της κυνηγετικής περιόδου στη Βασιλίσσης Σοφίας.

Αν και η κυνηγετική περίοδος έληξε επίσημα στη χώρα μας στις 28 Φεβρουαρίου, στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας προφανώς έχει δοθεί παράταση. Αυτό μαρτυρούν αλλεπάλληλες καταγγελίες με φωτό και βίντεο για τα όσα συμβαίνουν μπροστά στο ναό της Δημοκρατίας.

Το πρωί της 6ης Απριλίου 2022 για μια ακόμα φορά, επιβατηγό αυτοκίνητο κινείται παράνομα, κατερχόμενο ανάποδα για δεκάδες μέτρα μέσα στο ρεύμα ανόδου της Βασιλίσσης Σοφίας και μάλιστα στη δεξιά του λωρίδα, στρίβει για να μπει στη Βουλή, και μετά από συζήτηση με τον τροχονόμο, που βρίσκεται στην είσοδο, συνεχίζει την πορεία του πάντα ανάποδα στο αντίθετο ρεύμα.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=W4OUdIDrU_Q 

Είναι η πολλοστή φορά που στον ίδιο τόπο επαναλαμβάνεται η παράνομη οδηγική συμπεριφορά που στοίχησε τη ζωή του 23χρονου Ιάσονα Λαλαούνη τον Μάρτη του 2021.

Φυσικά πρόκειται για σαφή παραβίαση του άρθρου 290Α για την «επικίνδυνη οδήγηση», ωστόσο φαίνεται πως ο οδηγός του (ή οι επιβάτες του;) απολάμβανε κάποιας «ασυλίας» γιατί η εγκληματική συμπεριφορά του ουδόλως απασχόλησε τον τροχονόμο

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα:

« Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:

  • β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης …………. τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:
  • αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
  • ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
  • γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
  • δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη».

Το γεγονός πως για τον φόνο του Ιάσονα, που σε βίντεο παρακολούθησε τι συνέβη όλη η χώρα, ασκήθηκε από τον εισαγγελέα Απόστολο Ανδρέου δίωξη για «ανθρωποκτονία από αμέλεια», στον οδηγό του αυτοκινήτου που τον προκάλεσε, φαίνεται πως ενθάρρυνε τους επίδοξους μιμητές του πως ότι και να κάνουν όποιον/όποιους κι αν σκοτώσουν για «αμέλεια» (πλημμέλημα) θα κατηγορηθούν.

Επειδή προφανώς και η κατάσταση δεν πρόκειται ν αλλάξει, ούτε κανείς θα νιώσει την ανάγκη να απολογηθεί, ούτε να μας ενημερώσει τίνος είναι αυτό το αυτοκίνητο, ποιος επέβαινε και ποιος του έδωσε την δυνατότητα να παραβιάζει τον ΚΟΚ και τον Ποινικό Κώδικα πιστεύουμε πως η μόνη ρεαλιστική λύση για την πρόληψη τροχαίων συγκρούσεων είναι να απαγορευτεί η κίνηση πάσης φύσεως οχημάτων με οδηγούς κοινούς θνητούς στους πέριξ της Βουλής δρόμους και να αποδοθούν αυτοί αποκλειστικά στα μέλη του κοινοβουλίου, τους συνεργάτες και τους σωματοφύλακες τους.

Μεγάλη Πέμπτη 2022,

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: