Ως κοινωνία, απλά αποδεχόμαστε την παράνοια των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις χρόνο με το χρόνο. Ωστόσο, θα ήταν τόσο εύκολο να περιοριστεί το πρόβλημα.
Heike Holdinghausen, Συντάκτρια για οικονομικά και περιβαλλοντικά θέματα Tageszeitung
Είναι απίστευτο το τι μπορεί να συνηθίσει ο άνθρωπος. Κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2022, 1.238 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίες συγκρούσεις στη Γερμανία. 1.238! Θα πρέπει να αναφέρουμε την έκθεση της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας; Κάθε χρόνο μερικές χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν σε τροχαίες συγκρούσεις και δεν είναι από τον κορωνοϊό. Έτσι έχουν τα πράγματα.
Οι γονείς δεν αφήνουν τα παιδιά του Δημοτικού να πηγαίνουν μόνα τους στο σχολείο με τα πόδια ή με το ποδήλατο, επειδή είναι πολύ επικίνδυνο. Οι γονείς των μεγαλύτερων παιδιών ανησυχούν για το αν θα φτάσουν με ασφάλεια στο σπίτι τους από τον ποδηλατόδρομο ή τον επαρχιακό δρόμο το βράδυ. Οι πεζοί στις πόλεις, που είναι φιλικές προς τα αυτοκίνητα, αναγκάζονται να κάνουν μεγάλες παρακάμψεις για να μπορέσουν να διασχίσουν τους φαρδείς δρόμους με ασφαλή τρόπο στα φανάρια. Και όσοι οδηγούν ένα μικρό, χαμηλής ιπποδύναμης αυτοκίνητο τρέμουν κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου προς τον προορισμό τους. Και όλα αυτά τα έχουμε συνηθίσει.
Διαβάζουμε με ενδιαφέρον στον 20σέλιδο σχολικό οδηγό της ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), ότι τα παιδιά έχουν συχνά ακόμη μια πολύ εγωκεντρική άποψη για τον κόσμο και δυσκολεύονται να μπουν στη θέση των άλλων χρηστών του δρόμου και γι’ αυτό θα πρέπει να γίνει εντατική εξάσκηση για το πώς κινούνται στο δρόμο προς/από το σχολείο. Αντί να μας προκαλεί κατάπληξη το γεγονός ότι έχουμε κάνει τις πόλεις και τα χωριά μας τόσο μη-ασφαλείς που χρειάζονται σύμβουλοι και μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής!
Έτσι, συζητάμε με ένταση για τον κίνδυνο από τους τρομοκράτες ή τους λύκους και απλώς αποδεχόμαστε τους χιλιάδες θανάτους από τροχαία συμβάντα – επειδή ο κίνδυνος προέρχεται από εμάς τους ίδιους και δεν μπορούμε να δαιμονοποιήσουμε ξένους ή άλλους. Δεν μας αρέσει να είμαστε εμείς οι ίδιοι το πρόβλημα.
Η λύση είναι απλή: 20 χλμ σε κατοικημένες περιοχές, 30 χλμ σε πόλεις και χωριά, 130 χλμ στον αυτοκινητόδρομο. Συνολικά, λιγότερη κυκλοφορία αυτοκινήτων, λιγότεροι χώροι στάθμευσης στις πόλεις, περισσότερες δημόσιες συγκοινωνίες. Το εισιτήριο των 9 ευρώ* είναι το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, και η δυναμική που θα δοθεί από αυτό είναι η ιδανική εισαγωγή για τη στροφή στο θέμα της κυκλοφορίας. Δεν είναι ζήτημα που αφορά μόνο την προστασία του κλίματος. Για τους περισσότερους από χίλιους θανάτους στην άσφαλτο την ευθύνη έχει ο υπουργός Μεταφορών, την αδράνεια του οποίου δεν θέλουμε να συνηθίσουμε.
ΠΗΓΗ:TAZ, 24.8.2022
*Το πανγερμανικό μηνιαίο εισιτήριο 9 ευρώ για τις τοπικές συγκοινωνίες είναι διαθέσιμο από τον Ιούνιο έως τα τέλη Αυγούστου. Η ομοσπονδιακά χρηματοδοτούμενη, τρίμηνη εκστρατεία είχε ως στόχο να υποστηρίξει τους μετακινούμενους που αντιμετωπίζουν υψηλές τιμές ενέργειας και να προωθήσει τη μετάβαση από αυτοκίνητα σε λεωφορεία και τρένα. Η παράταση του είναι υπό συζήτηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου