Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















6 Σεπ 2022

Περισσότεροι θάνατοι στους δρόμους: Το αποδεκτό σκάνδαλο.

Ως κοινωνία, απλά αποδεχόμαστε την παράνοια των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις χρόνο με το χρόνο. Ωστόσο, θα ήταν τόσο εύκολο να περιοριστεί το πρόβλημα.

Heike Holdinghausen, Συντάκτρια για οικονομικά και περιβαλλοντικά θέματα Tageszeitung 

Τα παιδιά ανάμεσα στους άλλους χρήστες του δρόμου…

 

 

 

 

 

 

 

 

Είναι απίστευτο το τι μπορεί να συνηθίσει ο άνθρωπος. Κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2022, 1.238 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίες συγκρούσεις στη Γερμανία. 1.238! Θα πρέπει να αναφέρουμε την έκθεση της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας; Κάθε χρόνο μερικές χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν σε τροχαίες συγκρούσεις και δεν είναι από τον κορωνοϊό. Έτσι έχουν τα πράγματα.

Οι γονείς δεν αφήνουν τα παιδιά του Δημοτικού να πηγαίνουν μόνα τους στο σχολείο με τα πόδια ή με το ποδήλατο, επειδή είναι πολύ επικίνδυνο. Οι γονείς των μεγαλύτερων παιδιών ανησυχούν για το αν θα φτάσουν με ασφάλεια στο σπίτι τους από τον ποδηλατόδρομο ή τον επαρχιακό δρόμο το βράδυ. Οι πεζοί στις πόλεις, που είναι φιλικές προς τα αυτοκίνητα, αναγκάζονται να κάνουν μεγάλες παρακάμψεις για να μπορέσουν να διασχίσουν τους φαρδείς δρόμους με ασφαλή τρόπο στα φανάρια. Και όσοι οδηγούν ένα μικρό, χαμηλής ιπποδύναμης αυτοκίνητο τρέμουν κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου προς τον προορισμό τους. Και όλα αυτά τα έχουμε συνηθίσει.

Διαβάζουμε με ενδιαφέρον στον 20σέλιδο σχολικό οδηγό της ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), ότι τα παιδιά έχουν συχνά ακόμη μια πολύ εγωκεντρική άποψη για τον κόσμο και δυσκολεύονται να μπουν στη θέση των άλλων χρηστών του δρόμου και γι’ αυτό θα πρέπει να γίνει εντατική εξάσκηση για το πώς κινούνται στο δρόμο προς/από το σχολείο. Αντί να μας προκαλεί κατάπληξη το γεγονός ότι έχουμε κάνει τις πόλεις και τα χωριά μας τόσο μη-ασφαλείς που χρειάζονται σύμβουλοι και μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής!

Έτσι, συζητάμε με ένταση για τον κίνδυνο από τους τρομοκράτες ή τους λύκους και απλώς αποδεχόμαστε τους χιλιάδες θανάτους από τροχαία συμβάντα – επειδή ο κίνδυνος προέρχεται από εμάς τους ίδιους και δεν μπορούμε να δαιμονοποιήσουμε ξένους ή άλλους. Δεν μας αρέσει να είμαστε εμείς οι ίδιοι το πρόβλημα.

Η λύση είναι απλή: 20 χλμ σε κατοικημένες περιοχές, 30 χλμ σε πόλεις και χωριά, 130 χλμ στον αυτοκινητόδρομο. Συνολικά, λιγότερη κυκλοφορία αυτοκινήτων, λιγότεροι χώροι στάθμευσης στις πόλεις, περισσότερες δημόσιες συγκοινωνίες. Το εισιτήριο των 9 ευρώ* είναι το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, και η δυναμική που θα δοθεί από αυτό είναι η ιδανική εισαγωγή για τη στροφή στο θέμα της κυκλοφορίας. Δεν είναι ζήτημα που αφορά μόνο την προστασία του κλίματος. Για τους περισσότερους από χίλιους θανάτους στην άσφαλτο την ευθύνη έχει ο υπουργός Μεταφορών, την αδράνεια του οποίου δεν θέλουμε να συνηθίσουμε.

ΠΗΓΗ:TAZ, 24.8.2022

*Το πανγερμανικό μηνιαίο εισιτήριο 9 ευρώ για τις τοπικές συγκοινωνίες είναι διαθέσιμο από τον Ιούνιο έως τα τέλη Αυγούστου. Η ομοσπονδιακά χρηματοδοτούμενη, τρίμηνη εκστρατεία είχε ως στόχο να υποστηρίξει τους μετακινούμενους που αντιμετωπίζουν υψηλές τιμές ενέργειας και να προωθήσει τη μετάβαση από αυτοκίνητα σε λεωφορεία και τρένα. Η παράταση του είναι υπό συζήτηση.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: