Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Οκτ 2023

Μη βιώσιμες οι ελληνικές πόλεις

grafity 

 Έκτη χειρότερη επίδοση στην E.E., μετά τη Βουλγαρία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία και την Κροατία

 Η βιωσιμότητα των πόλεων υπολογίζεται με βάση μετρήσιμους δείκτες, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: τον αριθμό των πρόωρων θανάτων εξαιτίας της επιβαρυμένης ατμόσφαιρας μέσω έκθεσης σε μικροσωματίδια, τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων, τα επίπεδα της ακραίας στεγαστικής αποστέρησης, το ποσοστό ανακύκλωσης αστικών απορριμμάτων.

Μπορεί ο χάρτης της Ελλάδας να βάφτηκε μπλε ή μισο-μπλε και στις περιφερειακές εκλογές, όμως σε έναν διαφορετικό χάρτη, αυτόν που κατατάσσει τις πόλεις και τις κοινότητες ανάλογα με το πόσο βιώσιμες και φιλικές είναι για τον πολίτη και το περιβάλλον, η χώρα μας τα έχει βάψει μαύρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Περιφερειών και Πόλεων, οι επιδόσεις της Ελλάδας στην επίτευξη του Στόχου Βιωσιμότητας των Πόλεων και των Κοινοτήτων είναι πολύ κατώτερες από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, σε όλες τις επιμέρους μετρήσεις.

Η βιωσιμότητα των πόλεων είναι ο 11ος από τους 16 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Ατζέντα του ΟΗΕ για το 2030, στην κορυφή της οποίας βρίσκονται η εξάλειψη της πείνας, της φτώχειας, η υγεία και ευημερία των πολιτών, η ποιοτική εκπαίδευση και η ισότητα των φύλων. Σύμφωνα με τον σχετικό ορισμό, ο στόχος για βιώσιμες πόλεις «προωθεί την ανανέωση και τον σχεδιασμό των πόλεων και των κοινοτήτων, ώστε να παρέχουν ίσες ευκαιρίες για όλους, με πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες, ενέργεια, στέγαση, συγκοινωνίες, ελεύθερους χώρους πρασίνου, ενώ παράλληλα βελτιώνει τη χρήση των φυσικών πόρων και μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις».

Πέρα από τα γενικόλογα ευχολόγια, η βιωσιμότητα των πόλεων υπολογίζεται με βάση μετρήσιμους δείκτες που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: τον αριθμό των πρόωρων θανάτων εξαιτίας της επιβαρυμένης ατμόσφαιρας μέσω έκθεσης σε μικροσωματίδια, τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων, τα επίπεδα της ακραίας στεγαστικής αποστέρησης, το ποσοστό ανακύκλωσης αστικών απορριμμάτων.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα συγκεντρωτικά στοιχεία της Εurostat, οι πρόωροι θάνατοι λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης το 2020 ήταν 237.810 σε όλη την Ε.Ε., από 321.112 το 2015, μειωμένοι κατά 25,9%. 

Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης χάνονται κάθε χρόνο 889 προσδόκιμα έτη ζωής ανά 100.000 κατοίκους, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 582 έτη. Πρόκειται για την έκτη χειρότερη επίδοση στην Ε.Ε. μετά τη Βουλγαρία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία και την Κροατία.

Όσον αφορά τα θανατηφόρα τροχαία, οι ελληνικοί δρόμοι παραμένουν από τους πιο φονικούς στην Ευρώπη. Με βάση τον πίνακα της Εurostat βρισκόμαστε στην 7η χειρότερη θέση, με 5,5 θανάτους στην άσφαλτο ανά 100.000 κατοίκους το 2020, έναντι 4,2 στην Ε.Ε. Εκτοτε τα θανατηφόρα τροχαία έχουν αυξηθεί, καθώς το 2020 η κυκλοφορία στους δρόμους ήταν μειωμένη εξαιτίας των λοκντάουν για τον περιορισμό του κορονοϊού. 

Στην Ελλάδα το 2022 υπολογίζεται ότι σημειώθηκαν 5,8 θάνατοι σε τροχαία ανά 100.000 κατοίκους, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ε.Ε. ήταν 4,6.

Η έκθεση της Εurostat δεν περιλαμβάνει επικαιροποιημένα στοιχεία από την Ελλάδα για την ανακύκλωση-επαναχρησιμοποίηση των αστικών απορριμμάτων (στερεά απόβλητα), καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αμφισβητεί τα στοιχεία που παρέχουν οι ελληνικές αρχές και έχει δώσει στη χώρα μας «κίτρινη κάρτα» για μη συμμόρφωση με τους στόχους της ανακύκλωσης. 

Όπως αναφέρεται σε έκθεση της Κομισιόν, η Ελλάδα είχε δηλώσει το 2019 ότι ανακυκλώνει το 21% των αστικών αποβλήτων, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 48,7% και ο στόχος είναι να ανέβει στο 55% ώς το 2025.

Αρνητικές επιδόσεις έχουμε και στους δείκτες ακραίας στεγαστικής αποστέρησης, δηλαδή στα ποσοστά των νοικοκυριών που διαβιούν σε κατοικίες με σοβαρά προβλήματα (π.χ. διαρροή στέγης, υγρασία, ακατάλληλο πάτωμα ή ενεργειακά ανεπαρκή κουφώματα, πολύ σκοτεινό διαμέρισμα κ.ά.). Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, το ποσοστό ακραίας στεγαστικής αποστέρησης στην Ελλάδα ήταν 13,7%, όταν στην Ε.Ε των 27 είναι πέντε ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερο, στο 8,7%.

Αν μάλιστα συμπεριλάβουμε και άλλους δείκτες στεγαστικής επισφάλειας, όπως το υπερβολικό κόστος στέγασης, βρισκόμαστε κυριολεκτικά στον πάτο της Ε.Ε. Σχεδόν το ένα στα τρία νοικοκυριά στις αστικές περιοχές (32,4%) αναγκάζεται να πληρώνει πάνω από 40% του διαθέσιμου εισοδήματος για έξοδα στέγασης όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. είναι 10,4%. Η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη για τα νοικοκυριά που νοικιάζουν σπίτι, καθώς επιβαρύνονται υπερβολικά σε ποσοστό 70%.

Τα αποτελέσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών είναι η άλλη όψη της θλιβερής θέσης της Ελλάδας στους δείκτες βιωσιμότητας των πόλεων. Μπορεί να αναπνέουμε βρόμικο αέρα, να δίνουμε σχεδόν έναν μισθό για νοίκι, να μην έχουμε αντιπλημμυρικά έργα, ασφαλείς δρόμους, ούτε αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά έχουμε «λευκές νύχτες», χριστουγεννιάτικες φωταψίες, περιφράξεις, ιδιωτικοποιήσεις, υπερκοστολογημένους και αποτυχημένους «περιπάτους» και δημάρχους που διοικούν με νοοτροπία, λεξιλόγιο και αισθητική μαφίας.

Πηγή: https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/407389_mi-biosimes-oi-ellinikes-poleis 


Δεν υπάρχουν σχόλια: