Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Ιουν 2024

Στη Φινλανδία απονέμεται το Βραβείο Οδικής Ασφάλειας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών για το 2024

 

Νέα ανάλυση δείχνει ότι οι θάνατοι από τροχαίες συγκρούσεις στην ΕΕ συνολικά μειώθηκαν μόλις κατά 1% πέρυσι, θέτοντας σε κίνδυνο τους στόχους του 2030   

Η Φινλανδία είναι ο αποδέκτης του φετινού Βραβείου Οδικής Ασφάλειας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC),  για την εξαιρετική της πρόοδο στην Οδική Ασφάλεια.   

Η χώρα μείωσε τους θανάτους από τροχαία συμβάντα κατά 29% στη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2023, ενώ η μέση μείωση στην ΕΕ ήταν μόλις 16%. Η διάκριση, γνωστή ως Δείκτης Οδικής Ασφάλειας (PIN), αναγνωρίζει την πρόοδο της Φινλανδίας στην Οδική Ασφάλεια και αποτελεί απόδειξη των μακροπρόθεσμων στόχων και της συνολικής στρατηγικής της χώρας για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας όλων των χρηστών του δρόμου.

Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών δήλωσε: «Στη Φινλανδία λένε «vahinko ei tule kello kaulassa» που σε ελεύθερη απόδοση μεταφράζεται ως «τα ατυχήματα δεν έρχονται με ένα κουδούνι στο λαιμό τους».  Αυτό εξηγεί γιατί οι Φινλανδοί υιοθετούν μια τόσο ολοκληρωμένη και στρατηγική προσέγγιση που επιδιώκει να καλύψει πολλές διαφορετικές πτυχές των κινδύνων του οδικού δικτύου. Οι προσπάθειες όμως δεν σταματούν αφότου συμβεί η τροχαία σύγκρουση× 

Η Φινλανδία είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που διερευνά σε βάθος κάθε θανατηφόρα σύγκρουση. Συγχαίρουμε τη Φινλανδία για την πρόοδό της τα τελευταία δέκα χρόνια και ελπίζουμε ότι το βραβείο θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης, ώστε να διπλασιάσει τις προσπάθειές της για την επίτευξη των μελλοντικών φιλόδοξων στόχων της».   Η πρόοδος της ΕΕ στον περιορισμό των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις παρέμεινε στάσιμη το 2023.

   Η ανακοίνωση συμπίπτει με τη νέα ανάλυση που δημοσιεύθηκε σήμερα από το ETSC, η οποία δείχνει ότι υπήρχαν 20.418 θάνατοι στους δρόμους της ΕΕ πέρυσι. Αυτό καταδεικνύει μείωση μόλις 1% σε σύγκριση με το 2022, σημειώνοντας πολλή μικρότερη πτώση από την ετήσια μείωση 6,1% που απαιτείται για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μείωση 50% έως το 2030. 

Μετά τις Ευρωπαϊκές εκλογές την περασμένη εβδομάδα, το ETSC ζητά την ίδρυση μιας Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας, με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, όπως τη διαχείριση της διάθεσης αυτόνομων οχημάτων και τη διενέργεια ερευνών σε τροχαία συμβάντα. Ενώ για τους υπόλοιπους από τους βασικούς τρόπους μεταφοράς στην Ευρώπη (αεροπορικώς, δια θαλάσσης και σιδηροδρομικώς) υπάρχουν ειδικές υπηρεσίες της ΕΕ αρμόδιες για την ασφάλεια, δεν υπάρχει αντίστοιχη υπηρεσία για τις οδικές μεταφορές. 

Το ETSC προτρέπει επίσης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ξεκινήσει τις εργασίες για  αναθεώρηση των κανονισμών ασφαλείας των οχημάτων ώστε να συμπεριληφθούν οι ταχέως εξελισσόμενες τεχνολογίες για την ασφάλεια και να προωθηθούν οι περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι των οχημάτων για να διασφαλιστεί ότι αυτές οι τεχνολογίες λειτουργούν σωστά καθ’ όλη τη  διάρκεια ζωής του οχήματος. 

Σχολιάζοντας την επόμενη πενταετή θητεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Επιτροπής, ο κύριος Avenoso σχολίασε: «Η Οδική Ασφάλεια πρέπει να είναι για ακόμα μια φορά προτεραιότητα. 100.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ τα τελευταία πέντε χρόνια, και άλλοι 100.000 θα χάσουν τη ζωή τους στα επόμενα πέντε αν τίποτα δεν αλλάξει. Οι νεοεκλεγέντες Ευρωβουλευτές και οι διορισμένοι Επίτροποι πρέπει να πιάσουν αμέσως δουλειά».   

Οδική Ασφάλεια στη Φινλανδία   

Η τρέχουσα στρατηγική της Φινλανδίας σχετικά με την ασφαλή κυκλοφορία ορίζεται από το Vision Zero, κανένας νεκρός ή σοβαρά τραυματίας στο δρόμο, ανεξάρτητα από τον τρόπο μετακίνησης, με χρονικό ορίζοντα το 2050. Από το 2000, η ​​Φινλανδία έχει εφαρμόσει αρκετά σημαντικά μέτρα για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας στις περισσότερες αστικές περιοχές, την κατασκευή πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων, την κατασκευή 400 χλμ αυτοκινητοδρόμων, την εγκατάσταση αυτόματων καμερών ελέγχου ταχύτητας σε σχεδόν 3.000 χλμ. κύριων δρόμων. 

Η Εθνική Στρατηγική Οδικής Ασφάλειας για το 2022–2026 της Φινλανδίας στοχεύει στη βελτίωση των κυκλοφοριακών δεξιοτήτων διαφορετικών χρηστών του δρόμου και διαφορετικών ηλικιακών ομάδων. Η στρατηγική περιλαμβάνει δύο δείκτες που στοχεύουν στην Οδική Ασφάλεια των παιδιών: το ποσοστό των σχολείων που έχουν κυκλοφοριακή αγωγή ως μέρος του σχολικού προγράμματος× και τον αριθμό των συγκρούσεων με εμπλοκή παιδιού ή νεαρού ατόμου. 

Η Εθνική Στρατηγική για την Ψυχική Υγεία και το Πρόγραμμα για την Πρόληψη των Αυτοκτονιών 2020–2030 της Φινλανδίας θα συμβάλλουν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας των χρηστών του δρόμου, όλων των ηλικιών, καθώς στη Φινλανδία δίνεται προτεραιότητα στην ψυχική υγεία. Η ψυχική υγεία είναι ένα ακόμα στοιχείο που συνδέεται στενά με την Οδική Ασφάλεια. Η Φινλανδία είναι η μία από τις μόνο δύο χώρες της ΕΕ που συμπεριλαμβάνει τις αυτοκτονίες στο δρόμο στα στατιστικά στοιχεία των θανάτων από τροχαία (η άλλη είναι η Εσθονία). 

Συνεπώς, τα Φινλανδικά στατιστικά στοιχεία που αφορούν θανάτους στο δρόμο είναι υψηλότερα από ό,τι θα ήταν εάν αυτοί οι θάνατοι αποκλείονταν των στατιστικών όπως σε άλλες χώρες. Η Φινλανδία αναφέρει ποσοστά χρήσης κράνους σε μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα μεταξύ 99-100%. Η αστυνομία επιτρέπεται να κάνει απροειδοποίητα αλκοτέστ και έλεγχο κατανάλωσης ναρκωτικών στους οδηγούς. 

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, κατά δήλωση των οδηγών, είναι πολύ χαμηλότερη από τον μέσο όρο της ΕΕ και η οδήγηση γενικά υπό την επήρεια αλκοόλ έχει πολύ χαμηλό ποσοστό αποδοχής. Στη Φινλανδία, σε όλα τα σχολικά λεωφορεία και τα σχολικά ταξί πρέπει να τοποθετούνται ειδικές συσκευές παρεμπόδισης οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ (Alcohol interlocks).  

Οι συσκευές είναι επίσης εγκατεστημένες στα οχήματα των παραβατών που οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ ως μέρος ενός προγράμματος επανένταξης μακράς διάρκειας που χρησιμοποιείται ως εναλλακτική λύση στην απαγόρευση οδήγησης.   

Κατεβάστε την Έκθεση εδώ: www.etsc.eu/pin18   

Ακολουθήστε το ETSC στο twitter @etsc_eu και στο LinkedIn.  #PIN2024   

Βίντεο: promo clip (00:32 / 1080p)  Η Φινλανδία είναι ο αποδέκτης του φετινού Βραβείου Οδικής Ασφάλειας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών(ETSC) https://www.youtube.com/watch?v=4wlJOtOgRQg   

Βίντεο: γράφημα (00:31 / 720p) που αποτυπώνει τη μείωση θνησιμότητας από τροχαίες συγκρούσεις στην Ευρώπη μεταξύ 2001 και  2023. 

https://www.youtube.com/watch?v=eaEkgr0sNTY 2024_06_


PIN_award_PR_GR_f (419 KB)


Δεν υπάρχουν σχόλια: