Το Παγκόσμιο Σχέδιο για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030 (Παγκόσμιο Σχέδιο) καθορίζει έναν σαφή ρόλο για τις ΜΚΟ: να είναι υπέρμαχοι και ανεξάρτητες φωνές που επηρεάζουν την κοινωνική αλλαγή, ενισχύουν τη βάση αποδεικτικών στοιχείων, φέρνουν τις προοπτικές της κοινότητας στο τραπέζι, διατηρούν την οδική ασφάλεια στην κυβερνητική ατζέντα και θεωρούν τις κυβερνήσεις υπόλογες. Η Συμμαχία εξοπλίζει τις ΜΚΟ για να εκπληρώσουν αυτόν τον ρόλο μέσω των τριών πυλώνων της: ισχυρά δίκτυα, υπεράσπιση και λογοδοσία και ανάπτυξη ικανοτήτων.
Μετά την κυκλοφορία του Παγκόσμιου Σχεδίου τον Οκτώβριο του 2021, η Συμμαχία ενίσχυσε τον κρίσιμο ρόλο των ΜΚΟ στο να κάνουν τους δρόμους ασφαλείς μέσω του εγγράφου μας New Deal in Road Safety: Why We Need ΜΚΟ, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Road Safety.
Υπογραμμίζει τις λειτουργίες που ασκούν οι ΜΚΟ, συμπληρώνοντας εκείνες των κυβερνήσεων, του ιδιωτικού τομέα, των Ηνωμένων Εθνών, των χρηματοδοτών, της ακαδημαϊκής κοινότητας και της νεολαίας. Χωρίς την υπεράσπιση των ΜΚΟ που αμφισβητούν το status quo, οι εθνικές και παγκόσμιες δράσεις κινδυνεύουν να αποσπαστούν από τις πραγματικότητες που αντιμετωπίζουν οι κοινότητες και η κοινωνία χάνει την πρόοδο και τις βελτιώσεις που απαιτούνται για καλύτερες ζωές και τα προς το ζην.
Η Συμμαχία συμπληρώνει τις παγκόσμιες πρωτοβουλίες της με περιφερειακές προσπάθειες που ενισχύουν τα δίκτυα των ΜΚΟ και προωθούν τη συνεργασία. Αυτές οι περιφερειακές προσπάθειες όχι μόνο προσαρμόζουν τα παγκόσμια πλαίσια στα τοπικά πλαίσια, αλλά και διασφαλίζουν ότι οι περιφερειακές προκλήσεις αντικατοπτρίζονται στις παγκόσμιες ατζέντες. Οι περιφερειακές μας εκκλήσεις για δράση το αποτελούν παράδειγμα αυτού. Παρουσιάζουμε επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι ΜΚΟ σε διάφορες περιοχές προωθούν την οδική ασφάλεια παρακολουθώντας την εφαρμογή, κινητοποιώντας τις κοινότητες και διασφαλίζοντας ότι οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου εκπροσωπούνται σε διαλόγους πολιτικής. Για παράδειγμα, στην Ασία, το έργο μας που ενσωματώνει τον ρόλο των ΜΚΟ στη Βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, που δημοσιεύθηκε στο Δελτίο Μεταφορών και Επικοινωνιών για την Ασία και τον Ειρηνικό από το ESCAP, υπογραμμίζει αυτές τις συνεισφορές.
Τον ρόλο των ΜΚΟ απηχούν οι διεθνείς εταίροι μας. Μετά το Περιφερειακό Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας Ασίας-Ειρηνικού, που πραγματοποιήθηκε 9-11 Σεπτεμβρίου στα κεντρικά γραφεία της Ασιατικής Τράπεζας Ανάπτυξης στη Μανίλα και συγκεντρώνοντας πάνω από 250 συμμετέχοντες από κυβερνήσεις, ΜΚΟ, τον ιδιωτικό τομέα και ερευνητικά ιδρύματα, η Britta Lang της Παγκόσμιας Σύμπραξης Οδικής Ασφάλειας (GRSP) επανέλαβε: «Οι ΜΚΟ είναι συχνά οι πρώτες που βλέπουν πού αποτυγχάνουν οι πολιτικές και οι κοινότητες όπου οι κοινότητες μένουν πίσω. Ωστόσο, πολύ συχνά, αγωνίζονται να έχουν πρόσβαση στους φορείς λήψης αποφάσεων ή να εξασφαλίσουν τους πόρους που χρειάζονται για να οδηγήσουν σε αλλαγές. Στο GRSP, βλέπουμε την ανθεκτικότητα και τον αντίκτυπό τους κάθε μέρα, και γι 'αυτό συνεχίζουμε να επενδύουμε στην οικοδόμηση της ικανότητάς τους και στην ενίσχυση της φωνής τους. Οι ιστορίες και οι επιτυχίες τους εμπνέουν τους άλλους και μας υπενθυμίζουν ότι η οδική ασφάλεια δεν αφορά μόνο τα στατιστικά στοιχεία, αλλά και για τις ζωές των ανθρώπων.
Μετά τη σύνοδο για τη διαμόρφωση ασφαλιστικών δρόμων μεταξύ: της κοινωνίας των πολιτών, των επενδύσεων και του δρόμου για το 2030 στο συνέδριο, Mei Ling Tan της Bridgestone Asia Pacific τονίζει: «Η συνεργασία με τις ΜΚΟ είναι πολύτιμη για την επίτευξη παγκόσμιων στόχων οδικής ασφάλειας και βιωσιμότητας. Η συμμετοχή τους είναι ζωτικής σημασίας για τη χάραξη λύσεων στην τοπική πραγματικότητα αξιοποιώντας την εμπιστοσύνη και τη λογοδοσία της κοινότητας. Οι συνεργατικές προσπάθειες με τις ΜΚΟ, αν και συχνά αντιμετωπίζουν προκλήσεις και σκεπτικισμό, μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στις αλλαγές πολιτικής και τις θετικές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια, σώζοντας τελικά ζωές.
Οι ΜΚΟ δεν είναι περιφερειακές παράγοντες· είναι βασικοί παράγοντες του παγκόσμιου κινήματος για την οδική ασφάλεια, εκθέτοντας την απουσία τεκμηριωμένων παρεμβάσεων, υποκινώντας κυβερνητικές ενέργειες που σώζουν ζωές και μειώνουν τους τραυματισμούς, μετατρέποντας τις κυβερνητικές δεσμεύσεις για την εφαρμογή και προωθώντας την επιτυχή εφαρμογή για την εφαρμογή. Η Συμμαχία εξοπλίζει τις ΜΚΟ με πρακτικά εργαλεία όπως το Mobility Snapshots, το Accountability Toolkit, τη λευκή βίβλο για το Makinging Safe Helmets a Reality for All και τα αποτελέσματα των δοκιμών κράνους. Επενδύοντας και ενδυναμώνοντας τις ΜΚΟ, πλησιάζουμε στους στόχους του Παγκόσμιου Σχεδίου και των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου