Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















7 Αυγ 2008

Οδική Ασφάλεια-Παιδικά καθίσματα

Παιδικά καθίσματα

Ποιο κάθισμα είναι κατάλληλο για το παιδί ;

Η επιλογή ενός καθίσματος πρέπει να βασίζεται κυρίως στο βάρος του παιδιού.
Οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί έχουν κατηγοριοποιήσει το βάρος των παιδιών σε ομάδες όπως φαίνεται στον πίνακα παρακάτω:

Ομάδα 0: 0-10 κιλά, 0-12 μηνών
Ομάδα 0+: 0-13 κιλά, 0-15 μηνών
Ομάδα 1: 9-18 κιλά, 9 μηνών-4 ετών
Ομάδα 2: 15-25 κιλά, 4-8 ετών
Ομάδα 3: 22-36 κιλά, 8 ετών -12 ετών

Όταν το παιδί είναι ακόμη μωρό ( μέχρι 10 κιλά) το καθισματάκι του αυτοκινήτου πρέπει να είναι στραμμένο προς τα πίσω. Ιδανικά τοποθετείται στο πίσω κάθισμα. Απαγορευτικό το μπροστινό κάθισμα σε συνδυασμό με αερόσακο. Υπάρχουν επίσης συνδυασμοί των διαφόρων ομάδων των καθισμάτων, όπως στραμμένα, μετατρέψιμα κλπ.
Αλλαγή καθίσματος
Όταν το παιδί είναι από 9-18 κιλά πρέπει να χρησιμοποιήσετε το μεγαλύτερο καθισματάκι που είναι στραμμένο προς τα εμπρός. Για μεγαλύτερη ασφάλεια έχει συνήθως ζώνη 5 σημείων. Μπορείτε ακόμη να αγοράσετε από την αρχή ένα καθισματάκι που είναι συνδυασμός των δύο προηγουμένων τύπων και είναι κατάλληλο για παιδιά μέχρι 18 κιλά.
Έτσι παρέχεται ασφάλεια και άνεση στο παιδί για μεγάλο χρονικό διάστημα, αποφεύγοντας τα έξοδα της αγοράς δύο διαφορετικών καθισμάτων.
Επομένως όταν το παιδί φθάσει στα 15 κιλά, πρέπει να χρησιμοποιείτε το ανυψωτικό κάθισμα για " μεγάλα παιδιά " ώστε να δένεται με τη ζώνη του αυτοκινήτου και να ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια.
Βάρος και ηλικία παιδιού
Για να είναι το παιδικό κάθισμα αποτελεσματικό και άνετο για το παιδί πρέπει να ανταποκρίνεται στην ηλικία του και κυρίως στο βάρος του.
Υπάρχουν προδιαγραφές για την κατασκευή των παιδικών καθισμάτων
Σύμφωνα με τον κανονισμό 44 του ελέγχου ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα περισσότερα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου περνούν από ειδικές δοκιμασίες αντοχής, ασφάλειας και άνεσης, καθώς και ποιότητας υλικών και φέρουν μια ετικέτα με:
  • το γράμμα Ε,
  • Ένα αριθμό που συνοδεύει το γράμμα Ε και δηλώνει τη χώρα παραγωγής του παιδικού καθίσματος
  • το ανώτερο και κατώτερο βάρος του παιδιού που μπορεί να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο κάθισμα και
  • τη λέξη UNIVERSAL που σημαίνει ότι το κάθισμα μπορεί να τοποθετηθεί στους περισότερους τύπους αυτοκινήτων.
  • Θα τα βρείτε σε καταστήματα με παιδικά είδη, μεγάλα καταστήματα παιχνιδιών και σε καταστήματα ανταλλακτικών/εξαρτημάτων αυτοκινήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: