Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Απρ 2009

Νοοτροπία Οδηγών

Πέρα από την κατάσταση των οδών και των οχημάτων, ιδιαίτερη σημασία που επιρεάζει το κυκλοφοριακό είναι ο άνθρωπος, κύρια ως οδηγός και πεζός και λίγο ως επιβάτης.

Το να κυκλοφορεί κάποιος στους δρόμους αποτελεί δικαίωμα το οποίο παραχωρεί ο νόμος.
Το δικαίωμα αυτό πρέπει να το σεβαστεί και να το μοιραστεί με τους άλλους, να συμβάλει
" εθελοντικά" στην εφαρμογή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
Αντιθέτως, όμως, ένας οδηγός παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ από έλλειψη ενημέρωσης.
Πιστεύει ότι ο Κ.Ο.Κ δεν είναι ορθός και οδηγεί το όχημα του εφαρμόζοντας δικές του αντιλήψεις και εκτιμήσεις όπως π.χ για μη χρήση ζώνης και κράνους ή για το όριο ταχύτητας.
Ένας άλλος οδηγός παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ γιατί ( και ) πιστεύει ότι δε θα του συμβεί τροχαίο ατύχημα.
Κάποιος άλλος έχει βαθιά συνείδηση ταξικής διαφοράς μεταξύ των οδηγών.
Έχει μια αναπόδραστη εκδήλωση επιθετικότητας που έχει ως στόχο τους " άλλους".
Ένας άλλος αισθάνεται ισχυρός -παράγοντας.
Κάποιος άλλος ζητάει ειδική μεταχείρηση, ζητάει εξαίρεση.
Άλλος αναγνωρίζει στον εαυτό του μόνο δικαιώματα, όχι υποχρεώσεις.
Άλλος διαπράττει παράβαση από ερειστική συμπεριφορά και περιφρόνηση νόμων.
Κάποιος άλλος αδυμονεί στο STOP.
Όλοι θέλουν να ονομάζονται καλοί οδηγοί.
Όμως το πρόβλημα επεκτείνεται και στην ελληνική κοινωνία.
Είναι βαθιά ριζωμένη η " αρνητική νοοτροπία " περί την κίνηση και το κυκλοφοριακό, όχι μόνο στους οδηγούς, αλλά και στην κοινωνία μας, σε κάποιο τμήμα της οριζόντιας και κάθετης διασταύρωσης.
Το θέμα της οδικής ασφάλειας είναι θέμα αυτονόητο.
Είναι θέμα αδιαπραγμάτευτο και εκτός συναλλαγής.
Είναι θέμα εκτός των κακώς ευννοούμενων δημοσίων σχέσεων και θέμα
" μηδενικής ανοχής"
Θεόδωρος Παυλίδης: Η Συμβολή του Ανθρώπου στην Οδική Ασφάλεια

Δεν υπάρχουν σχόλια: