Αερόσακοι στις ζώνες!
Οι ζώνες ασφαλείας πρωτοεμφανίστηκαν πριν από κάποια χρόνια στα αυτοκίνητά μας και, δίχως αμφιβολία, στα πρώτα τους βήματα θεωρούνταν και ήταν ένα ακριβό –έξτρα- αξεσουάρ…
Αρχικά, οι κατασκευαστές τους τοποθετούσαν στο τιμόνι, με την πάροδο του χρόνου προστάτευαν και το συνοδηγό, ενώ, όσο περνούσε ο καιρός, τους συναντάμε στη οροφή, στα πλευρά του αυτοκινήτου, ακόμα και στα γόνατα των επιβατών. Που αλλού θα μπορούσαν να τοποθετηθούν, προκειμένου να προστατεύσουν κι άλλο το πλήρωμα του αυτοκινήτου; Η ford έχει την απάντηση…. Στις ζώνες ασφαλείας.
Στην παραγωγή του 2010
Μη νομίζετε ότι μιλάμε για τεχνολογία του μέλλοντος. Η ford είναι έτοιμη από τις αρχές μάλιστα του 2010, να ρίξει στην αγορά την εν λόγω καινοτόμα τεχνολογία. Το πρώτο αυτοκίνητο που θα εφοδιαστεί με αυτήν θα είναι το νέο explorer, ενώ σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, σε ορίζοντα διετίας θα περάσει σε όλα τα μοντέλα παραγωγής της. Οι αερόσακοι στις ζώνες θα προστατεύουν τους πίσω επιβάτες ( οι μπροστινοί άλλωστε έχουν πληθώρα αερόσακων ) και, σε περίπτωση μετωπικής ή πλευρικής σύγκρουσης, θα απελευθερώνονται σε χρόνο 40 millisecond, προστατεύοντας ολόκληρη την περιοχή του θώρακα των επιβατών. Σε μια τέτοια περίπτωση, η ζώνη με τον ενσωματωμένο αερόσακο καλύπτει πέντε φορές μεγαλύτερη επιφάνεια σώματος από μια κανονική ζωή ασφαλείας, ενώ, συν τοις άλλοις, βοηθά στην καλύτερη κατανομή των δυνάμεων της σύγκρουσης.
Η ford χρησιμοποιεί συμπιεσμένο φυσικό αέριο για τη « διόγκωση » των αερόσακων, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως οι αερόσακοι αυτοί «φουσκώνουν » πιο αργά και με χαμηλότερη πίεση από τους υπολοίπους, επειδή δεν έχουν να καλύψουν τόσο μεγάλη απόσταση μεταξύ του επιβάτη και του αντικειμένου
Εκτός όμως από την ford, υπάρχουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν ασχοληθεί «ζεστά » με το συγκεκριμένο θέμα. Όπως και να έχει, όποιος τελικά και αν είναι ο πρώτος που θα ρίξει στην αγορά τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ένα είναι σίγουρο: η ασφάλεια των επιβατών αυξάνεται και ο κίνδυνος θανατηφόρου τροχαίου μειώνεται σημαντικά.
Οι αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας, βάσει ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί, θα σώσουν περισσότερες από 500 ζωές .
Ενεργά προσκέφαλα
Προσκέφαλα που είναι τοποθετημένα στα εμπρός καθίσματα και που, σε περίπτωση οπίσθιας πρόσκρουσης, έχουν τη δυνατότητα να κινούνται προς τα εμπρός, μειώνοντας, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατόν, την πιθανότητα αυχενικού τραυματισμού των επιβατών.
ΚΑΘΙΣΜΑ BUCKET
Πρόκειται για ειδικούς τύπους καθισμάτων που προσφέρουν κατά κύριο λόγο βελτιωμένη πλευρική στήριξη. Οπτικά ξεχωρίζουν λόγω των υπερυψωμένων πλευρών τους. Χρησιμοποιούνται ως επί το πλείστον σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, αν και τελευταία ολοένα και περισσότερες εταιρείες « περνούν » παραγωγής τους και στα μοντέλα παραγωγής τους καθίσματα bucket
Οι ζώνες ασφαλείας πρωτοεμφανίστηκαν πριν από κάποια χρόνια στα αυτοκίνητά μας και, δίχως αμφιβολία, στα πρώτα τους βήματα θεωρούνταν και ήταν ένα ακριβό –έξτρα- αξεσουάρ…
Αρχικά, οι κατασκευαστές τους τοποθετούσαν στο τιμόνι, με την πάροδο του χρόνου προστάτευαν και το συνοδηγό, ενώ, όσο περνούσε ο καιρός, τους συναντάμε στη οροφή, στα πλευρά του αυτοκινήτου, ακόμα και στα γόνατα των επιβατών. Που αλλού θα μπορούσαν να τοποθετηθούν, προκειμένου να προστατεύσουν κι άλλο το πλήρωμα του αυτοκινήτου; Η ford έχει την απάντηση…. Στις ζώνες ασφαλείας.
Στην παραγωγή του 2010
Μη νομίζετε ότι μιλάμε για τεχνολογία του μέλλοντος. Η ford είναι έτοιμη από τις αρχές μάλιστα του 2010, να ρίξει στην αγορά την εν λόγω καινοτόμα τεχνολογία. Το πρώτο αυτοκίνητο που θα εφοδιαστεί με αυτήν θα είναι το νέο explorer, ενώ σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, σε ορίζοντα διετίας θα περάσει σε όλα τα μοντέλα παραγωγής της. Οι αερόσακοι στις ζώνες θα προστατεύουν τους πίσω επιβάτες ( οι μπροστινοί άλλωστε έχουν πληθώρα αερόσακων ) και, σε περίπτωση μετωπικής ή πλευρικής σύγκρουσης, θα απελευθερώνονται σε χρόνο 40 millisecond, προστατεύοντας ολόκληρη την περιοχή του θώρακα των επιβατών. Σε μια τέτοια περίπτωση, η ζώνη με τον ενσωματωμένο αερόσακο καλύπτει πέντε φορές μεγαλύτερη επιφάνεια σώματος από μια κανονική ζωή ασφαλείας, ενώ, συν τοις άλλοις, βοηθά στην καλύτερη κατανομή των δυνάμεων της σύγκρουσης.
Η ford χρησιμοποιεί συμπιεσμένο φυσικό αέριο για τη « διόγκωση » των αερόσακων, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως οι αερόσακοι αυτοί «φουσκώνουν » πιο αργά και με χαμηλότερη πίεση από τους υπολοίπους, επειδή δεν έχουν να καλύψουν τόσο μεγάλη απόσταση μεταξύ του επιβάτη και του αντικειμένου
Εκτός όμως από την ford, υπάρχουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν ασχοληθεί «ζεστά » με το συγκεκριμένο θέμα. Όπως και να έχει, όποιος τελικά και αν είναι ο πρώτος που θα ρίξει στην αγορά τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ένα είναι σίγουρο: η ασφάλεια των επιβατών αυξάνεται και ο κίνδυνος θανατηφόρου τροχαίου μειώνεται σημαντικά.
Οι αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας, βάσει ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί, θα σώσουν περισσότερες από 500 ζωές .
Ενεργά προσκέφαλα
Προσκέφαλα που είναι τοποθετημένα στα εμπρός καθίσματα και που, σε περίπτωση οπίσθιας πρόσκρουσης, έχουν τη δυνατότητα να κινούνται προς τα εμπρός, μειώνοντας, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατόν, την πιθανότητα αυχενικού τραυματισμού των επιβατών.
ΚΑΘΙΣΜΑ BUCKET
Πρόκειται για ειδικούς τύπους καθισμάτων που προσφέρουν κατά κύριο λόγο βελτιωμένη πλευρική στήριξη. Οπτικά ξεχωρίζουν λόγω των υπερυψωμένων πλευρών τους. Χρησιμοποιούνται ως επί το πλείστον σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, αν και τελευταία ολοένα και περισσότερες εταιρείες « περνούν » παραγωγής τους και στα μοντέλα παραγωγής τους καθίσματα bucket
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου