Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Νοε 2011

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ



Οδήγηση στη βροχή




Αντιμετωπίστε το φαινόμενο της υδρολίσθησης
Η βροχή επεμβαίνει δραστικά στο συντελεστή τριβής του οδοστρώματος. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν συνδυάζεται με κακής ποιότητας ασφαλτοτάπητες όπως αυτοί του οδικού δικτύου της χώρας, η βροχή καθιστά τις μετακινήσεις επικίνδυνη και δύσκολη υπόθεση για όλους τους οδηγούς.
Βέβαια την ευθύνη δεν φέρει μόνο η κακή ποιότητα του οδοστρώματος, αφού και ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόκληση ατυχήματος όταν δεν υπολογίζονται οι διαφορετικές συνθήκες κίνησης.
Συμπεριφορά
-Όταν κινούμαστε σε δρόμο με κίνηση προσέχουμε να μην κάνουμε "λούτσα" δικυκλιστές και πεζούς, που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση, μειώνοντας την ταχύτητά μας όταν περνάμε από σημεία με πολύ νερό.
-Οι νερολακκούβες κρύβουν παγίδες αφού σε περίπτωση που είναι βαθιές μπορεί να "τραυματίσουν" το κάτω μέρος του αυτοκινήτου ενώ εξαιτίας της μεγάλης ποσότητας εκτινασσόμενου νερού μπορεί να προκληθεί βλάβη στα ευπαθή στο νερό μέρη του κινητήρα. Αν δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε το βάθος της, περνάμε από δίπλα.
-Κρατάμε μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα αφού η απόσταση ακινητοποίησης σε περίπτωση φρεναρίσματος αυξάνεται. Επίσης βρισκόμαστε και εκτός ακτίνας δράσης του σπρέι νερού που μειώνει την ορατότητα (ιδίως όταν τα οχήματα είναι μεγάλα). Η βροχή μετά από άνυδρες περιόδους καθιστά τους δρόμους ακόμα πιο επικίνδυνους αφού σε συνδυασμό με τις ακαθαρσίες του οδοστρώματος προκύπτει ένα είδος λάσπης που μειώνει την πρόσφυση.
-Πρέπει να κάνουμε εκτίμηση της ποιότητας του οδοστρώματος (εν μέρει αυτό είναι δυνατό και με το μάτι). Π.χ. η γυαλιστερή άσφαλτος, γνωστή και ως "σαπούνι", είναι ακόμα πιο επικίνδυνη με την ύπαρξη νερού.
-Αν κατοικούμε σε περιοχές με υψηλό ποσοστό βροχοπτώσεων, είναι καλό να επιλέγουμε ελαστικά με "βρόχινο" χαρακτήρα.
Υδρολίσθηση
-Το φαινόμενο της υδρολίσθησης είναι η βασική αιτία απώλειας της πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα. Εάν το φιλμ του νερού που καλύπτει το οδόστρωμα υπερβαίνει τα 7 χιλ. και η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι μεγάλη, δημιουργώντας ένα στρώμα νερού μεταξύ οδοστρώματος και ελαστικού με αποτέλεσμα την απώλεια πρόσφυσης. 1) Κρατούμε το τιμόνι σταθερό στην πορεία που έχουμε επιλέξει 2) Δεν πατάμε φρένο γιατί θα είναι η αιτία πλήρους απώλειας ελέγχου. 3) Μειώνουμε την ταχύτητα αφήνοντας το γκάζι ή εάν είναι δυνατό κατεβάζοντας ταχύτητα 4) περιμένουμε τα ελαστικά να ανακτήσουν την πρόσφυσή τους. Μην ξεχνάτε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα τόσο πιο εύκολα εμφανίζεται η υδρολίσθηση.
-Συνολικά οδηγώντας σε βρεγμένο οδόστρωμα: α) διατηρούμε την ταχύτητα του οχήματος σε χαμηλά επίπεδα, β) αποφεύγουμε τις απότομες αλλαγές πορείας, γ) αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις, δ) αποφεύγουμε τις απότομες επιβραδύνσεις.

πηγή:autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: