H πρώτη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων - όπως τη γνωρίζουμε και σήμερα - κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από δύο Αμερικανούς, τους Ρότζερ Γκρίσουολντ και Χιου ντε Χέιβεν, τo 1951.
Χρειάστηκαν τουλάχιστον οκτώ χρόνια για να εξελιχθεί η συγκεκριμένη πατέντα. Ο Νιλς Μπόλιν, μηχανικός της Volvo, την τελειοποίησε και μετά η πατέντα εφαρμόστηκε στα μοντέλα της σουηδικής φίρμας το 1959.
Δύο χρόνια νωρίτερα είχε ξεκινήσει να τοποθετεί η Volvo στα μοντέλα της ζώνες ασφαλείας δύο σημείων, όμως όχι μόνο δεν προστάτευαν αποτελεσματικά του επιβάτες, αλλά τους προκαλούσαν σοβαρούς τραυματισμούς.
Το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων ήταν ένα Volvo PV544. Η Volvo μάλιστα ήταν και η πρώτη εταιρεία η οποία εφάρμοσε τη ζώνη ασφαλείας στον στάνταρ εξοπλισμό των μοντέλων της.
Το 1967, η ίδια εταιρεία παρουσίασε και τα πρώτα της συμπεράσματα για τη ζώνη ασφαλείας. Συγκεκριμένα, η έκθεση έδειχνε καθαρά ότι η ζώνη ασφαλείας σώζει ζωές σε περίπτωση τροχαίων ατυχημάτων, περιορίζοντας παράλληλα τους τραυματισμούς, σε ποσοστό της τάξεως του 50%-60%. Αργότερα, ήλθαν και οι ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες. Υπολογίζεται ότι πάνω από 1 εκατομμύριο άνθρωποι χρωστούν τη ζωή τους σε αυτό το σημαντικό εξάρτημα ασφάλειας. Να σημειωθεί ότι ο Νιλς Μπόλιν ανήκει στους πρωτοπόρους επιστήμονες που εξέλιξαν τους πλευρικούς αερόσακους.
ΠΗΓΗ: AUTO NEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου