Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, απέστειλε έγγραφο προς τον Χωρικό Αντιπεριφερειάρχη, σχετικά με την κατάσταση των συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων και στηθαίων ασφαλείας, στο οδικό δίκτυο της Ρόδου, επισημαίνοντας ότι η πλημμελής συντήρηση- βελτίωση αυτών μπορεί να είναι η αιτία πρόκλησης τροχαίου δυστυχήματος
κ. Φώτη Χατζηδιάκο
ΘΕΜΑ: Συστήματα αναχαίτισης και στηθαία ασφαλείας
Σχετ: ΦΕΚ, Τεύχος Β΄ αρ. Φύλλου 702/29-04-2011, αποφάσεις αριθ. ΔΜΕΟ/0/612
Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων σε Οδούς ( ΟΜΟΕ-ΣΑΟ)
Μετά τη δημοσίευση της παρούσας παύει να ισχύει η αντίστοιχη που δημοσιεύτηκε ελλιπώς στο ΦΕΚ Β΄ με ημερομηνία 30-03-2011
Κύριε Αντιπεριφερειάρχη
Από τις αρχές του 2011 η Ελλάδα, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποχρεούται να εναρμονιστεί πλήρως και χωρίς παρεκκλίσεις με το ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ-1317 που αφορά την επιλογή και τη τοποθέτηση των διαφόρων συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων και στηθαίων ασφαλείας οδών. Οι μέχρι σήμερα εφαρμοζόμενες οδηγίες που αφορούν τα στηθαία ασφαλείας (ΟΣΜΕΟ, ΚΜΕ κ.λπ.) και οι οποίες δεν ήταν εναρμονισμένες με το ΕΝ1317 αντικαταστάθηκαν από τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων - Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (ΟΜΟΕ-ΣΑΟ) - Έκδοση 2010. Η εφαρμογή του προτύπου ΕΝ 1317 μετά την έγκριση και την υιοθέτησή του από τον ΕΛΟΤ καθίσταται υποχρεωτική και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της χώρας μας ως μέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τυποποίησης (CEN).
Είδη των συστημάτων αναχαίτισης
Με την έννοια "συστήματα αναχαίτισης οχημάτων" νοούνται τα συστήματα παθητικής ασφάλειας που πληρούν τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ 1317. Τα είδη των συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων.
Ορισμός των συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων, σύμφωνα με το ΕΛΟΤ ΕΝ 1317
Τα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων πρέπει να περιορίζουν κατά το δυνατόν τις συνέπειες των ατυχημάτων. Με αυτά επιδιώκεται η προστασία τρίτων, δηλαδή ατόμων που δεν συμμετέχουν άμεσα σε τροχαία ατυχήματα ή των περιοχών εκατέρωθεν της οδού που χρήζουν προστασίας ή του αντίθετου ρεύματος κυκλοφορίας σε οδούς με διαχωρισμένα οδοστρώματα, ή προστασία των επιβαινόντων από τις συνέπειες λόγω της εκτροπής του οχήματος από το οδόστρωμα, π.χ. λόγω πτώσης ή πρόσκρουσης σε εμπόδιο παραπλεύρως της οδού.
Οι οδηγίες έχουν εφαρμογή
(1) για την λήψη μέτρων προστασίας σε οδικά τμήματα ή θέσεις κατά την κατασκευή νέων οδών, την
ανακατασκευή ή την βελτίωση υφισταμένων οδών,
(2) για την λήψη μέτρων προστασίας θέσεων ή τμημάτων με νέα εμπόδια σε υφιστάμενες οδούς,
(3) σε τμήματα υφιστάμενων οδών, στα οποία τα υπάρχοντα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων πρέπει
να αντικατασταθούν λόγω παλαιότητας ή/και φθοράς και
(4) για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε τμήματα υφιστάμενων οδών, όπου παρατηρείται υψηλή
συχνότητα ατυχημάτων, λόγω παρέκκλισης των οχημάτων από την πορεία τους.
Ως στηθαία ασφαλείας, παντός τύπου, ορίζονται τα εξαρτήματα συγκράτησης των οχημάτων από εκτροπή της πορείας τους εκτός οδού από πρόσκρουση τους σε εμπόδιο από ανατροπής τους ή τέλος από διέλευση τους στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Μετά από εκκλήσεις συμπολιτών μας για την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία ευρίσκονται μεγάλα τμήματα των συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων και στηθαίων ασφαλείας και ύστερα από ρεπορτάζ σε τοπική εφημερίδα,
Σας παρακαλούμε όπως ενεργήσετε άμεσα με τις αντίστοιχες τεχνικές υπηρεσίες σας προκειμένου τα συστήματα αναχαίτισης και στηθαία ασφαλείας τα οποία είναι τοποθετημένα κατά μήκος του Εθνικού-Επαρχιακού δικτύου, να πληρούν όλα όσα εκ του νόμου προβλέπονται, προκειμένου να περιορίσουν κατά το δυνατόν τα τροχαία ατυχήματα ( συντήρηση, βελτίωση, αντικατάσταση, ύψος στηθαίων ασφαλείας, πρόσθεση αντανακλαστικών, καθαρισμός από χόρτα κ.λ.π)
Κοινοποίηση
κ. Εμμανουήλ Διακομιχάλη
Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών
Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων
Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου