Στροφή στην ασφάλεια των πεζών
Η ασφάλεια που απολαμβάνουν οι επιβάτες των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια.
Δυστυχώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν παραμελήσει εντελώς την προστασία των πεζών, καθώς δεν ενδιέφερε τους πελάτες τους. Τα πράγματα αρχίζουν και αλλάζουν από το 2009 και μετά, οπότε ο οργανισμός Euro NCAP αξιολογεί στις δοκιμές πρόσκρουσης και τη συμπεριφορά των οχημάτων απέναντι στους πεζούς. Μάλιστα, από φέτος ενσωματώνεται αυτή η επιμέρους αξιολόγηση στη συνολική βαθμολογία ως ένα μέσον πίεσης για γρηγορότερα βήματα προόδου στο κεφάλαιο της ασφάλειας των πεζών. Ετσι, όποιο αυτοκίνητο δεν πιάνει τη βάση σε αυτόν τον τομέα δεν δικαιούται να βαθμολογηθεί με τον υψηλότερο αριθμό των πέντε αστεριών.
Βεβαίως η ασφάλεια των πεζών δεν εξαρτάται μόνον από τον τύπο του αυτοκινήτου και το μοντέλο το οποίο συγκρούστηκε μαζί τους. Μεγάλο ρόλο παίζει ο ίδιος ο οδηγός, η ποιότητα των δρόμων, η σωστή σήμανση, ο καλός φωτισμός τη νύχτα, η τήρηση των ορίων ταχύτητας και ο συνεχής έλεγχος των παραβατών κ.λπ. Ας μην ξεχνάμε, ότι ο πεζός αποτελεί τον πιο αδύναμο κρίκο της κυκλοφοριακής αλυσίδας, καθώς δεν διαθέτει καμία ζώνη απορρόφησης ενέργειας και αρκεί να χτυπήσει με ένα αυτοκίνητο ακόμη και σε χαμηλή ταχύτητα για να πάθει μεγάλη ζημιά. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής υπηρεσίας για τροχαία δυστυχήματα που αφορούν το 2009, η Ελλάδα θρήνησε 18 πεζούς ανά εκατομμύριο κατοίκους. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό μεταξύ των χωρών πρώτης ταχύτητας της ευρωζώνης, αφού για παράδειγμα στην Ολλανδία καταγράφηκαν μόλις 4 νεκροί πεζοί ανά εκατομμύριο πολίτες, στη Σουηδία 5, στη Γερμανία 7, ενώ ακόμη και στη μεσογειακή Ιταλία και την Πορτογαλία σημειώθηκαν 11 και 12 θάνατοι. Τα στοιχεία δεν προκύπτουν συμπτωματικά, αλλά αποτελούν φυσική συνέπεια του διωγμού που υφίσταται ο πεζός στους ελληνικούς δρόμους. Η κατάληψη των πεζοδρομίων, οι ξεβαμμένες διαβάσεις, οι ανεκπαίδευτοι και αντικοινωνικοί οδηγοί, οι σκοτεινοί δρόμοι κ.ά. εξηγούν εύκολα τις εκατόμβες των πεζών θυμάτων στη χώρα μας.
ΠΗΓΗ: autoΝΕΑ
Η ασφάλεια που απολαμβάνουν οι επιβάτες των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια.
Δυστυχώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν παραμελήσει εντελώς την προστασία των πεζών, καθώς δεν ενδιέφερε τους πελάτες τους. Τα πράγματα αρχίζουν και αλλάζουν από το 2009 και μετά, οπότε ο οργανισμός Euro NCAP αξιολογεί στις δοκιμές πρόσκρουσης και τη συμπεριφορά των οχημάτων απέναντι στους πεζούς. Μάλιστα, από φέτος ενσωματώνεται αυτή η επιμέρους αξιολόγηση στη συνολική βαθμολογία ως ένα μέσον πίεσης για γρηγορότερα βήματα προόδου στο κεφάλαιο της ασφάλειας των πεζών. Ετσι, όποιο αυτοκίνητο δεν πιάνει τη βάση σε αυτόν τον τομέα δεν δικαιούται να βαθμολογηθεί με τον υψηλότερο αριθμό των πέντε αστεριών.
Βεβαίως η ασφάλεια των πεζών δεν εξαρτάται μόνον από τον τύπο του αυτοκινήτου και το μοντέλο το οποίο συγκρούστηκε μαζί τους. Μεγάλο ρόλο παίζει ο ίδιος ο οδηγός, η ποιότητα των δρόμων, η σωστή σήμανση, ο καλός φωτισμός τη νύχτα, η τήρηση των ορίων ταχύτητας και ο συνεχής έλεγχος των παραβατών κ.λπ. Ας μην ξεχνάμε, ότι ο πεζός αποτελεί τον πιο αδύναμο κρίκο της κυκλοφοριακής αλυσίδας, καθώς δεν διαθέτει καμία ζώνη απορρόφησης ενέργειας και αρκεί να χτυπήσει με ένα αυτοκίνητο ακόμη και σε χαμηλή ταχύτητα για να πάθει μεγάλη ζημιά. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής υπηρεσίας για τροχαία δυστυχήματα που αφορούν το 2009, η Ελλάδα θρήνησε 18 πεζούς ανά εκατομμύριο κατοίκους. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό μεταξύ των χωρών πρώτης ταχύτητας της ευρωζώνης, αφού για παράδειγμα στην Ολλανδία καταγράφηκαν μόλις 4 νεκροί πεζοί ανά εκατομμύριο πολίτες, στη Σουηδία 5, στη Γερμανία 7, ενώ ακόμη και στη μεσογειακή Ιταλία και την Πορτογαλία σημειώθηκαν 11 και 12 θάνατοι. Τα στοιχεία δεν προκύπτουν συμπτωματικά, αλλά αποτελούν φυσική συνέπεια του διωγμού που υφίσταται ο πεζός στους ελληνικούς δρόμους. Η κατάληψη των πεζοδρομίων, οι ξεβαμμένες διαβάσεις, οι ανεκπαίδευτοι και αντικοινωνικοί οδηγοί, οι σκοτεινοί δρόμοι κ.ά. εξηγούν εύκολα τις εκατόμβες των πεζών θυμάτων στη χώρα μας.
ΠΗΓΗ: autoΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου