Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Σεπ 2012

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας-Συμμετοχή στο 3ο Athens Bike Festival

H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ
 Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (Ε.Ε.Κ) θεσμοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2002 με σκοπό να προβάλει και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για το «Δικαίωμα της Βιώσιμης Κινητικότητας», δηλαδή της ευχάριστης, οικονομικής, ασφαλούς και οικολογικής μετακίνησης στις πόλεις.
Όμως όσο και να είναι καλές οι προθέσεις και οι διακηρύξεις για το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα» αυτό δεν εξασφαλίζεται με λόγια και με μία μέρα το χρόνο δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ).
 Για να γίνει πράξη αυτό το δικαίωμα θα πρέπει :
  1. Να αναπτυχθούν σε περισσότερες περιοχές τα Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα δημοτικά ή διαδημοτικά εσωτερικά δίκτυα.
  2. Να λειτουργήσουν επιτέλους οι επτά σταθμοί του ΜΕΤΡΟ (τρεις Δυτικά της Αθήνας και τέσσερις Νοτιοανατολικά) που θα έπρεπε να είχαν δοθεί στη χρήση των πολιτών από το 2009. Η πολιτική διαπλοκή με τη SIEMENS μπορεί να επηρέασε την παράδοση των επτά σταθμών, υπάρχουν όμως διαχρονικά πολιτικές ευθύνες των κυβερνήσεων.
  3. Να υπάρξει πολιτική ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης των πολιτών και κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ.
  4. Οικονομικό ή ακόμα και δωρεάν εισιτήριο σε ειδικές κατηγορίες πολιτών που πλήττονται με βάναυσο τρόπο από την κρίση (ανέργους, νέους κ.ά).
  5. Να χαραχθούν και να «κατακτηθούν» από τους ποδηλάτες δίκτυα ποδηλατοδρόμων που να ενώνουν διάφορες περιοχές, ιδιαίτερα εκείνες που συγκεντρώνουν μεγάλες κατηγορίες νέων (ΑΕΙ, ΤΕΙ, σχολεία, αθλητικά κέντρα).
  6. Να υπάρχουν πεζοδρόμια και διαβάσεις που να μπορούν να κυκλοφορήσουν ευχάριστα, με άνεση και με ασφάλεια οι πεζοί και τα ΑΜΕΑ.
  7. Να τηρείται ο Κ.Ο.Κ. και να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για ορισμένες κατηγορίες παραβάσεων όπως π.χ. η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η εγκατάλειψη τραυματία – θύματος, η οδήγηση υπό την επιρροή αλκοόλ ή άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών κ.λπ.
  8. Να παρθούν μέτρα για λιγότερο θόρυβο (ηχορύπανση) και ρύπανση στις πόλεις.
  9. Τα κέντρα των πόλεων και οι ελεύθεροι χώροι πρασινίσουν, να γίνουν ευχάριστοι και λειτουργικοί και να είναι εύκολα προσβάσιμοι με ΜΜΜ.
  10. Να εφαρμοστούν επιτέλους ζώνες ταχύτητας 30χλμ εντός των κατοικημένων αστικών περιοχών, ώστε να μην είναι πια το ΙΧ το ταχύτερο μέσο, άρα και να αποθαρρυνθεί η χρήση του.
 Στη χώρα μας η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» είναι απαξιωμένη και αν κάτι γίνεται τη συγκεκριμένη περίοδο είναι για τους τύπους. Δεν υπάρχει καμία σοβαρή πολιτική με σχεδιασμό για τη «Βιώσιμη Κινητικότητα». Δεν είναι τυχαίο ότι η Ελλάδα δεν συμπεριλαμβάνεται, δεν συμμετέχει στους «Εθνικούς Συντονιστές» (Νational Coordinators) ούτε στους «Διεθνούς Συνεργάτες» (International Partners) για τη διοργάνωση και την προβολή της Ε.Ε.Κ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι χώρες όπως οι: Τουρκία, Ουκρανία, Μάλτα, Αλβανία, Βοζνία – Ερζεγοβίνη κ.ά. που υποτίθεται ότι έχουν χαμηλότερο επίπεδο βιοτικό επίπεδο ή έγιναν μέλη στην Ε.Ε. μετά από τη χώρα μας, συμμετέχουν ως Εθνικοί Συντονιστές στην Ε.Ε.Κ.
Για φέτος, το 2012, έχουν δηλώσει μέχρι σήμερα τυπική συμμετοχή στην Ε.Ε.Κ. τέσσερις Δήμοι, όταν για το 2011 και το 2010 είχαν δηλώσει έξι και πέντε Δήμοι αντίστοιχα. Όχι ότι αυτοί οι αριθμοί είναι ικανοποιητικοί, αν πάρει κάποιος υπ’ όψιν του ότι για το 2011 στην Πορτογαλία, που αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με την Ελλάδα, δήλωσαν συμμετοχή 56 πόλεις.
Στη χώρα μας επιβάλλεται να αναπτυχθεί ένα κίνημα διεκδίκησης του «Δικαιώματος στη Βιώσιμη Κινητικότητας» και να απαιτήσει να παρθούν μέτρα για την ευχάριστη, οικονομική, ασφαλή και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις.
  • Πεζοί – ΑΜΕΑ – Ποδηλάτες – Επιβάτες – Θύματα Τροχαίων οφείλουν να συντονίσουν τις δράσεις και τους αγώνες τους και να διεκδικήσουν το «Δικαίωμα στη Βιώσιμη Κινητικότητα».
  • Οι μακρόχρονοι και με συνέπεια αγώνες φέρνουν αποτελέσματα, όπως απόδειξε η πρωτοβουλία πολιτών για την καθαίρεση των διαφημιστικών πινακίδων και την υπαίθρια διαφήμιση.
Στα πλαίσια της Ε.Ε.Κ. , αλλά και στη σταθερή πορεία και προώθηση εκ μέρους του πανελλαδικού συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα”  της οδικής ασφάλειας για ΟΛΟΥΣ, καθώς και με την ευγενική παραχώρηση  περιπτέρου για την “Οδική Ασφάλεια” εκ μέρους του Mbike διοργανωτή του 3ου Athens Bike Festival, μέλη του συλλόγου μας θα βρίσκονται στο Γκάζι στις 14, 15 και 16 Σεπτεμβρίου (Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 18:00-21:00, Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 10:00-21:00). Η παρουσία μας πιστεύουμε πως θα συμβάλλει στην:
  1. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών για την ασφάλεια στην κυκλοφορία και ειδικότερα στη χρήση ποδηλάτου.
  2. Ενημέρωση για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
  3. Ενημέρωση για δράσεις (Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων, συμμετοχή σε διαμαρτυρίες, οργάνωση εκδηλώσεων, συμμετοχή σε συνέδρια, συναντήσεις με εκπροσώπους της πολιτείας για θέματα οδικής ασφάλειας κλπ) και την υπόσταση του συλλόγου “SOS Τροχαία Εγκλήματα”.
Στα πλαίσια αυτά έχουν οργανωθεί τα εξής στις μέρες της παρουσίας μας στο Athens Bike Festival :
1. Δια ζώσης παρουσίαση σε παιδιά και γονείς των εξής θεμάτων που σχετίζονται με τη χρήση ποδηλάτου:
  • Πώς φοράμε σωστά το κράνος, ώστε να μας προστατεύει;
  • Τι και πως ελέγχουμε στο ποδήλατό μας πριν ξεκινήσουμε;
  • Βασικά διεθνή σινιάλα ώστε να δείχνουμε στα οχήματα που μας ακολουθούν την πιθανή αλλαγή πορείας μας, ενώ ποδηλατούμε.
2.Ανοιχτή συζήτηση για τον διεθνούς φήμης ποδηλάτη Ian Hibell (Ίαν Χάιμπελ) που  άφησε την τελευταία του πνοή στην ελληνική άσφαλτο (θύμα χτυπήματος και εγκατάλειψης). Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου και ώρα 18:00.
Σας περιμένουμε…  γιατί το θέμα της οδικής ασφάλειας μας αφορά όλους.
“SOS Τροχαία Εγκλήματα” περίπτερο 71, απέναντι από τον 9.84
Όπως και νάχει εμείς,  άνθρωποι με απώλειες, ποδηλάτες, “περίεργοι”, άνθρωποι που δεν θεωρούν φυσιολογικό ή και σημάδι της ανάπτυξης το τροχαίο έγκλημα, θάμαστε εκεί γιατί το επιβάλει η αγάπη μας για τη ζωή, η απέχθειά μας στον πρόωρο και άδικο θάνατο που οφείλεται σε τροχαίο έγκλημα, η “εμμονή” μας για ασφαλείς δρόμους που θα μοιράζονται δίκαια ανάμεσα σ’ όλους τους χρήστες  (ΑΜΕΑ, πεζούς, ποδηλάτες,οδηγούς μηχανοκίνητων)…….
……γιατί…..
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΣΦΑΛΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: