Αν δεν το αντιληφθήκατε η Ευρωπαική Εβδομάδα Κινητικότητας μια διοργάνωση που συντονίζει η Ευρωπαική Επιτροπή από το 1998 και που φέτος είχε σαν σύνθημα Clean air – it’s your move, τελειώνει σήμερα 22 Σεπτεμβρίου. Φυσικά δεν ήταν τόσο εύκολο να το αντιληφθεί κανείς μια και στην Ελλάδα με πάνω από 300 Δήμους μόλις οκτώ (8) δήλωσαν συμμετοχή (Μεσσολογγι, Πάτρα, Σέρρες, Σκυδρα, Θεσσαλονικη, Τρίκαλα, Χίος, Λάρισσα). Συνολικά 1878 Δήμοι συμμετείχαν σ ολοκληρη την Ευρώπη. Στην χώρα μας φαίνεται πως τους οργανισμους τοπικής αυτοδιοίκησης ΔΕΝ τους απασχολεί το γεγονός πως κατέχουμε την πρωτοκαθεδρία στην Ευρώπη τόσο στον αριθμό θυμάτων από τροχαία όσο και στο επίπεδο ρύπανσης της ατμόσφαιρας στις μεγαλουπόλεις. Στη Ρουμανία όπου οι δείκτες αυτοί είναι περιπου στα ίδια επίπεδα με τα δικα μας συμμετείχαν 52 Δήμοι. Εδω είναι εντυπωσιακό πως ούτε ένας Δήμος απο το λεκανοπέδιο Αττικής δεν συμμετείχε! (Αναλυτικά ΕΔΩ)
Και φυσικά δεν είναι η οικονομική κρίση το αίτιο αυτής της απουσίας. Τα τελευταία δέκα χρόνια μόλις μια χρονιά οι συμμετοχές ελληνικών Δήμων ξεπέρασαν τις δέκα… Παντελής αδιαφορία για την ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (χαρακτηριστική περιπτωση οι επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας), παντελής αδιαφορία για την προστασία των πεζοδρόμων που έχουν μετατραπεί σε ελεύθερα parking και δρόμους διπλης κατεύθυνσης, πλήρης αδυναμία στην συντήρηση του οδικου δικτύου και της σηματοδότησης του, συνέχιση των παράνομων δραστηριοτήτων σε σχέση με την φονική υπαίθρια διαφήμιση όργιο αυθαιρεσιών σε σχέση με την κατασκευή ποδηλατοδρόμων, σχεδιασμός κάθε κυκλοφοριακού έργου με βάση της ανάγκες κίνησης του ΙΧ και όχι του πεζού και των άλλων ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου για να αναφέρουμε μονο μερικά, χαρακτηρίζουν στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων το δημοτικό “ενδιαφέρον” για την βιώσιμη κινητικότητα.
Θάταν φυσικά ανέκδοτο να περιμέναμε πρωτοβουλίες όπως πχ του σχεδιασμού ζωνών ήπιας κυκλοφορίας μέσα στις πόλεις με περιορισμό της ταχύτητας στα 30km/h. Στην Αγγλία μπορεί το 1/4 των Δημοτικών συμβουλίων της χώρας ναχει πάρει ανάλογες αποφάσεις, αλλά εδώ δεν είναι η ταχύτητα που σκοτώνει, είναι η κακιά ώρα…
Ήδη τα κόμματα ξεκίνησαν δημοσκοπήσεις για τους καταλληλότερους υποψήφιους για τους μεγάλους Δήμους. Φαντάζει βέβαια απίθανο τα ζητήματα της κυκλοφορίας να μπουν ξαφνικά στην ατζέντα και αποτελέσουν και κριτήριο επιλογής υποψηφίων. Η σημερινή πραγματικότητα των πόλεων και των Δημάρχων μάλλον το αποκλείει.
Βιώσιμη κινητικότητα αλα ελληνικά
Ο Δήμαρχος Κερατσινίου Δραπετσώνας με την υποστήριξη και του δημάρχου Πειραιά διεκδικεί την δημιουργία πιστας αγώνων Formula 1 στην περιοχή του. Το ιδιο έργο διεκδικεί και ο Δήμος Φαρών με την υποστήριξη του Δήμου Πατρέων… Πριν λιγους μήνες ο Ερντογαν παρότι διέθεταν πίστα σταματησε τους αγώνες γιατι του ζητούσαν 10.000.000 ευρω σαν κρατικη επιχορήγηση κάθε χρόνο (ΕΔΩ). Εδώ πέρα από θετικό πρότυπο για την νεολαία για τον εθισμό στην ταχύτητα θα είναι και κερδοφόροι…Προφανώς οπως οι Ολυμπιακοί αγώνες.
Αθήνα: Πεζόδρομος αλα ελληνικά, οδος Θεμιστοκλέους.
Θεσσαλονίκη: οδόστρωμα αλα ελληνικα. Δυο νεκροι μοτοσικλετιστες σ αυτο το σημείο. (Πρωτοδικα καταδίκη αντιδημάρχου & Προισταμένου Τεχνικων Υπηρεσιών σε 3χρονια με αναστολή γαι τον ένα απο τους φόνους). Αναλυτικά: ΕΔΩ
Ποδηλατόδρομος αλα ελληνικά (Βόλος) (Εκκρεμεί δικαστικά). Αναλυτικά: ΕΔΩ
Ο Δήμαρχος Άργους αναλύει την μεγάλη κατάκτηση και της επιπτώσεις της. Πριν δυο χρόνια η Lamborgini έδωσε το όνομα πορτοκαλί του Αργους σε ένα απο τα χρώματα των αυτοκινήτων της. Τα οφέλη αργούν λίγο ακόμα αλλα όπου νάναι φτάνουν…
Και φυσικά δεν είναι η οικονομική κρίση το αίτιο αυτής της απουσίας. Τα τελευταία δέκα χρόνια μόλις μια χρονιά οι συμμετοχές ελληνικών Δήμων ξεπέρασαν τις δέκα… Παντελής αδιαφορία για την ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (χαρακτηριστική περιπτωση οι επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας), παντελής αδιαφορία για την προστασία των πεζοδρόμων που έχουν μετατραπεί σε ελεύθερα parking και δρόμους διπλης κατεύθυνσης, πλήρης αδυναμία στην συντήρηση του οδικου δικτύου και της σηματοδότησης του, συνέχιση των παράνομων δραστηριοτήτων σε σχέση με την φονική υπαίθρια διαφήμιση όργιο αυθαιρεσιών σε σχέση με την κατασκευή ποδηλατοδρόμων, σχεδιασμός κάθε κυκλοφοριακού έργου με βάση της ανάγκες κίνησης του ΙΧ και όχι του πεζού και των άλλων ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου για να αναφέρουμε μονο μερικά, χαρακτηρίζουν στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων το δημοτικό “ενδιαφέρον” για την βιώσιμη κινητικότητα.
Θάταν φυσικά ανέκδοτο να περιμέναμε πρωτοβουλίες όπως πχ του σχεδιασμού ζωνών ήπιας κυκλοφορίας μέσα στις πόλεις με περιορισμό της ταχύτητας στα 30km/h. Στην Αγγλία μπορεί το 1/4 των Δημοτικών συμβουλίων της χώρας ναχει πάρει ανάλογες αποφάσεις, αλλά εδώ δεν είναι η ταχύτητα που σκοτώνει, είναι η κακιά ώρα…
Ήδη τα κόμματα ξεκίνησαν δημοσκοπήσεις για τους καταλληλότερους υποψήφιους για τους μεγάλους Δήμους. Φαντάζει βέβαια απίθανο τα ζητήματα της κυκλοφορίας να μπουν ξαφνικά στην ατζέντα και αποτελέσουν και κριτήριο επιλογής υποψηφίων. Η σημερινή πραγματικότητα των πόλεων και των Δημάρχων μάλλον το αποκλείει.
Βιώσιμη κινητικότητα αλα ελληνικά
Ο Δήμαρχος Κερατσινίου Δραπετσώνας με την υποστήριξη και του δημάρχου Πειραιά διεκδικεί την δημιουργία πιστας αγώνων Formula 1 στην περιοχή του. Το ιδιο έργο διεκδικεί και ο Δήμος Φαρών με την υποστήριξη του Δήμου Πατρέων… Πριν λιγους μήνες ο Ερντογαν παρότι διέθεταν πίστα σταματησε τους αγώνες γιατι του ζητούσαν 10.000.000 ευρω σαν κρατικη επιχορήγηση κάθε χρόνο (ΕΔΩ). Εδώ πέρα από θετικό πρότυπο για την νεολαία για τον εθισμό στην ταχύτητα θα είναι και κερδοφόροι…Προφανώς οπως οι Ολυμπιακοί αγώνες.
Αθήνα: Πεζόδρομος αλα ελληνικά, οδος Θεμιστοκλέους.
Θεσσαλονίκη: οδόστρωμα αλα ελληνικα. Δυο νεκροι μοτοσικλετιστες σ αυτο το σημείο. (Πρωτοδικα καταδίκη αντιδημάρχου & Προισταμένου Τεχνικων Υπηρεσιών σε 3χρονια με αναστολή γαι τον ένα απο τους φόνους). Αναλυτικά: ΕΔΩ
Ποδηλατόδρομος αλα ελληνικά (Βόλος) (Εκκρεμεί δικαστικά). Αναλυτικά: ΕΔΩ
Ο Δήμαρχος Άργους αναλύει την μεγάλη κατάκτηση και της επιπτώσεις της. Πριν δυο χρόνια η Lamborgini έδωσε το όνομα πορτοκαλί του Αργους σε ένα απο τα χρώματα των αυτοκινήτων της. Τα οφέλη αργούν λίγο ακόμα αλλα όπου νάναι φτάνουν…
Πηγή: www.soste.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου