Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Σεπ 2013

Δήμοι και βιώσιμη κινητικότητα, άλλα λόγια ν αγαπιόμαστε.

Αν δεν το αντιληφθήκατε η Ευρωπαική Εβδομάδα Κινητικότητας μια διοργάνωση  που συντονίζει η Ευρωπαική Επιτροπή από το 1998 και που φέτος είχε σαν σύνθημα Clean air – it’s your move, τελειώνει σήμερα 22 Σεπτεμβρίου. Φυσικά δεν ήταν τόσο εύκολο να το αντιληφθεί κανείς μια και στην Ελλάδα με πάνω από 300 Δήμους μόλις οκτώ (8) δήλωσαν συμμετοχή (Μεσσολογγι, Πάτρα, Σέρρες, Σκυδρα, Θεσσαλονικη, Τρίκαλα, Χίος, Λάρισσα). Συνολικά 1878 Δήμοι συμμετείχαν σ ολοκληρη την Ευρώπη. Στην χώρα μας φαίνεται πως τους οργανισμους τοπικής αυτοδιοίκησης ΔΕΝ τους απασχολεί το γεγονός πως κατέχουμε την πρωτοκαθεδρία στην  Ευρώπη τόσο στον αριθμό θυμάτων από τροχαία όσο και στο επίπεδο ρύπανσης της ατμόσφαιρας στις μεγαλουπόλεις. Στη Ρουμανία όπου οι δείκτες αυτοί είναι περιπου στα ίδια επίπεδα με τα δικα μας συμμετείχαν 52 Δήμοι. Εδω είναι εντυπωσιακό πως ούτε ένας Δήμος απο το λεκανοπέδιο Αττικής δεν συμμετείχε! (Αναλυτικά ΕΔΩ)
Και φυσικά δεν είναι η οικονομική κρίση το αίτιο αυτής της απουσίας. Τα τελευταία δέκα χρόνια μόλις μια χρονιά οι συμμετοχές ελληνικών Δήμων ξεπέρασαν τις δέκα… Παντελής αδιαφορία για την ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (χαρακτηριστική περιπτωση οι επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας), παντελής αδιαφορία για την προστασία των πεζοδρόμων που έχουν μετατραπεί σε ελεύθερα parking και δρόμους διπλης κατεύθυνσης, πλήρης αδυναμία στην συντήρηση του οδικου δικτύου και της σηματοδότησης του, συνέχιση των παράνομων δραστηριοτήτων σε σχέση με την φονική υπαίθρια διαφήμιση όργιο αυθαιρεσιών σε σχέση με την κατασκευή ποδηλατοδρόμων, σχεδιασμός κάθε κυκλοφοριακού έργου με βάση της ανάγκες κίνησης του ΙΧ και όχι του πεζού και των άλλων ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου  για να αναφέρουμε μονο μερικά, χαρακτηρίζουν στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων το δημοτικό “ενδιαφέρον” για την βιώσιμη κινητικότητα.
Θάταν φυσικά ανέκδοτο να περιμέναμε πρωτοβουλίες όπως πχ του σχεδιασμού ζωνών ήπιας κυκλοφορίας μέσα στις πόλεις με περιορισμό της ταχύτητας στα 30km/h. Στην Αγγλία μπορεί το 1/4 των Δημοτικών συμβουλίων της χώρας ναχει πάρει ανάλογες αποφάσεις, αλλά εδώ δεν είναι η ταχύτητα που σκοτώνει, είναι η κακιά ώρα…
Ήδη τα κόμματα ξεκίνησαν δημοσκοπήσεις για τους καταλληλότερους υποψήφιους για τους μεγάλους Δήμους. Φαντάζει βέβαια απίθανο τα ζητήματα της κυκλοφορίας να μπουν ξαφνικά στην ατζέντα και αποτελέσουν και κριτήριο επιλογής υποψηφίων. Η σημερινή πραγματικότητα των πόλεων και των Δημάρχων μάλλον το αποκλείει.
Βιώσιμη κινητικότητα αλα ελληνικά
Ο Δήμαρχος Κερατσινίου Δραπετσώνας με την υποστήριξη και του δημάρχου Πειραιά διεκδικεί την δημιουργία πιστας αγώνων Formula 1 στην περιοχή του. Το ιδιο έργο διεκδικεί και ο Δήμος Φαρών με την υποστήριξη του Δήμου Πατρέων… Πριν λιγους μήνες ο Ερντογαν παρότι διέθεταν πίστα σταματησε τους αγώνες γιατι του ζητούσαν 10.000.000 ευρω σαν κρατικη επιχορήγηση κάθε χρόνο (ΕΔΩ). Εδώ πέρα από θετικό πρότυπο για την νεολαία για τον εθισμό στην ταχύτητα θα είναι και κερδοφόροι…Προφανώς οπως οι Ολυμπιακοί αγώνες.
Αθήνα: Πεζόδρομος αλα ελληνικά, οδος Θεμιστοκλέους.
DSC_4968Θεσσαλονίκη: οδόστρωμα αλα ελληνικα. Δυο νεκροι μοτοσικλετιστες σ αυτο το σημείο. (Πρωτοδικα καταδίκη αντιδημάρχου & Προισταμένου Τεχνικων Υπηρεσιών σε 3χρονια με αναστολή γαι τον ένα απο τους φόνους). Αναλυτικά: ΕΔΩ
Βολος
Ποδηλατόδρομος αλα ελληνικά (Βόλος)                           (Εκκρεμεί δικαστικά).  Αναλυτικά: ΕΔΩ
Ο Δήμαρχος Άργους αναλύει την μεγάλη κατάκτηση και της επιπτώσεις της. Πριν δυο χρόνια η Lamborgini έδωσε το όνομα πορτοκαλί του Αργους σε ένα απο τα χρώματα των αυτοκινήτων της. Τα οφέλη αργούν λίγο ακόμα αλλα όπου νάναι φτάνουν…
Ηράκλειο Κρήτης Αύγουστος 2012- Νεοτοποθετημένη παράνομη διαφημιστική πινακίδα σε νησιδα- Λεωφόρος Κνωσου
Ηράκλειο Κρήτης Αύγουστος 2012- Νεοτοποθετημένη παράνομη διαφημιστική πινακίδα σε νησιδα- Λεωφόρος Κνωσου

Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: