Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Ιαν 2015

Γιάννενα: Πόρισμα-σεισμός για τις οδούς Βογιάνου και Κενάν Μεσαρέ!

Του ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΛΙΒΙΤΣΑΝΟΥ απο τον ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ 15/1/15
Με ένα φλογοβόλο πόρισμα η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ) παρεμβαίνει στην 5ετή οξύτατη διαμάχη μεταξύ Δήμου και εκατοντάδων νοικοκυριών των περιοχών Λασπότοπου – Κιάφας – Βρυσούλας που έχουν θιγεί αποφασιστικά από τις νεότευκτες οδούς ταχείας κυκλοφορίας Κενάν Μεσαρέ και Βογιάνου και κατακεραυνώνει όλες τις συναρμόδιες Υπηρεσίες. Οι 1.400 κάτοικοι ζητούν ενυπόγραφα τη βελτίωση και  εξορθολογισμό της λειτουργίας των δυο οδών που αποδείχτηκαν καρμανιόλες για τους χρήστες τους και διχοτόμησαν βίαια τα Γιάννενα.
Εξ αιτίας της άρνησης του Δήμου να ανταποκριθεί στις συνεχείς εκκλήσεις τους αναγκάστηκαν να προσφύγουν σε δεκάδες εθνικές και ενωσιακές Υπηρεσίες με εκατοντάδες αποκαλυπτικά έγγραφα όμως οι προσπάθειές τους προσέκρουαν σε ένα «αβάσιμο έγγραφο» της ΕΥΕΠ του 2011 το οποίο, όπως αποδεικνύεται, συγκάλυπτε ξεδιάντροπα την αλήθεια.
Η τεράστια υπομονή και επιμονή των κατοίκων προκάλεσε την επανεξέταση του θέματος από την ίδια Υπηρεσία ενώ ο συντάκτης του εγγράφου του 2011 έπαψε να την «υπηρετεί». Το νέο πόρισμα, προϊόν αυτοψιών και «ξεσκονίσματος» 49 νόμων, σχεδίων και εγγράφων επιβεβαιώνει όλα όσα κατάγγελλαν οι κάτοικοι και κατακεραυνώνει τους εδώ αρχιτέκτονες της σωρείας παρανομιών καλώντας τους σε απολογία εντός 5ημέρου. Ενημερώνει ταυτόχρονα τις ανώτατες κρατικές αρχές και, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, το πόρισμα θα σταλεί στην Εισαγγελία για τα περαιτέρω.
Η Δημοτική Αρχή αντί να προστατέψει τους κατοίκους της πόλης (εκατοντάδες μπλεγμένοι σε «τροχαία συμβάντα», δεκάδες στο Νοσοκομείο) και τους δεκάδες εμπλεκόμενους μέσω διατεταγμένων υπογραφών υπαλλήλους, προέκρινε την «περίεργη» και «παράλογη» εμμονή της εφευρίσκοντας την, τάχα, απαγόρευση της ΕΕ να γίνουν παρεμβάσεις για την ασφάλεια την ίδια στιγμή που η ΕΕ έστελνε 7 επιστολές-παρακλήσεις για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων και παρεμβάσεων ασφαλείας! Ταυτόχρονα περιφρόνησε προκλητικά τις Ανεξάρτητες Αρχές της Δικαιοσύνης και του Σηνηγόρου του Πολίτη φτάνοντας στο σημείο να «τσαλακώσει» εν ψυχρώ και αυτή ακόμα την από 10μήνου επείγουσα Παραγγελία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ιωαννίνων!
Παρεμπιπτόντως, οι δύο οδοί μας κόστισαν 15.000.000 ευρώ και εύκολα κάποιος αντιλαμβάνεται πώς θα ήταν τα Γιάννενα αν τα χρήματα διοχετεύονταν και σε άλλα απαραίτητα έργα.  Έγκυροι νομικοί κύκλοι διαβεβαιώνουν πως μεγάλο μέρος των χρημάτων θα αναγκασθούν να τα επιστρέψουν στο Δημόσιο όσοι τα σκόρπισαν.
Η ΕΕ δεν έλαβε τα άμεσα προβλεπόμενα μέτρα επικαλούμενη το «πόρισμα» του 2011. Αν υπάρξει νέα προσφυγή είναι βέβαιη η επιστροφή των επιδοτήσεων και οι ενδεχόμενες επιπτώσεις στο νέο ΕΣΠΑ Ηπείρου, γι’ αυτό απαιτείται άμεση ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ. Οι προτάσεις των κατοίκων είναι έτοιμες και συμπίπτουν απολύτως με αυτές της Περιφέρειας, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, της Τροχαίας, του ΤΕΕ έστω και αν «δεν τις καταλάβαιναν» έως τώρα οι  υπεύθυνοι του Δήμου.KENAN MESARE
Η κλήση σε απολογία
Με πολύ λίγες λέξεις, η 14σέλιδη «κλήση σε απολογία», χωρίς ως εκ της φύσεώς της να υπεισέρχεται σε θέματα ασφάλειας, μεταξύ των άλλων διαπιστώνει:
ΚΕΝΑΝ ΜΕΣΑΡΕ
1. Η Κ.Μ. αδειοδοτήθηκε παράνομα, χωρίς την απαραίτητη Μ.Π.Ε. δίχως να γίνεται καμία αναφορά στις επιπτώσεις.
2. «…αναφέρεται ρητά ότι ο δρόμος θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας» ενώ σήμερα λειτουργούν 3.
3. «Η οδός Κ.Μ. όπως κατασκευάστηκε παρουσιάζει εμφανείς διαφοροποιήσεις σε σύγκριση με την οδό Κ.Μ. όπως …τελικά εγκρίθηκε…».
4. «…δεν έχουν κατασκευαστεί οι προβλεπόμενες παράπλευρες βοηθητικές οδοί».
5. Δεν κατασκευάστηκαν τα πεζοδρόμια μεταξύ του κεντρικού τμήματος και των παράπλευρων οδών.
6. Δεν έχουν κατασκευαστεί οι πεζόδρομοι που αναφέρονται στις μελέτες.
7. Δε βρέθηκαν τα σχέδια που περιγράφει η Αδειοδότηση.
8. Ο Δήμος κατέθεσε και η Αποκεντρωμένη Δ/ση ενέκρινε μελέτη και τοπογραφικά με αντικρουόμενα μεταξύ τους στοιχεία.
9. Οι εργασίες που αφορούν στη δημιουργία χώρων πρασίνου σε νησίδες και πεζοδρόμια δεν έγιναν όπως προβλέπονται από τη μελέτη.
10. Αν και πληρώθηκε στο ακέραιο η κατασκευή όλων των καθέτων, οι πιο πολλές από αυτές δεν κατασκευάστηκαν.
ΟΔΟΣ ΒΟΓΙΑΝΟΥ
1. «Στην Απόφαση Ε.Π.Ο. (της ΓΓ Αποκ. Δ/σης) αναφέρεται πως το (τότε) πλάτος της οδού ανέρχεται στα 33μ. … Η συγκεκριμένη αναφορά είναι παραπλανητική».
2. «Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δεν είχαν ποτέ αξιολογηθεί στο πλαίσιο της νομοθεσίας… Συνεπώς η έγκριση του έργου …εκτιμάται ως εσφαλμένη».
3. Λαμβάνοντας υπόψη την έκταση των επεμβάσεων…  που τελικά θα άλλαζαν ριζικά τα κυκλοφοριακά δεδομένα, έπρεπε να κριθεί ως αναγκαία η σύνταξη ΜΠΕ (που θα οδηγούσε σε άλλης μορφής κατασκευή). Η χρήση του όρου «ανανέωση υφιστάμενης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης»  στερείται νοήματος. Η επίκληση αποφάσεων του ΣτΕ για την απαλλαγή από Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ήταν παραπλανητική.
4. «Βάσει του… Ν.2947/2001 …ο Δήμος Ιωαννιτών καλείται σε γραπτή απολογία εντός 5 εργάσιμων ημερών…» «Η παρούσα έκθεση αποστέλλεται στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης…» κ.λπ.
Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: