Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Οκτ 2015

“Επιστροφή του τρένου στην Καλαμάτα – Δυνατότητες και προοπτικές”

ε αναφερθεί δυστυχώς επανειλημμένα στην αρνητική παράδοση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που δεν έχει κανένα ενδοιασμό στην παράδοση του κέντρου των πόλεων στην αυτοκίνηση, στις επιδείξεις αγωνιστικών ή «φτιαγμένων» αυτοκινήτων, στην προπαγάνδιση στην ουσία της ταχύτητας ακόμα και με εντός πόλεως αγωνιστικές εκδηλώσεις. Τα Τρίκαλα, τοΗράκλειο, η Πάτρα αποτελούν ενδεικτικές (αλλά όχι τις μόνες) περιπτώσεις.
Στην Καλαμάτα ευτυχώς αναπτύσσονται διαφορετικοί προβληματισμοί. Μια σημαντική συζήτηση για τις δυνατότητες και τις προοπτικές επιστροφής του τρένου στην Καλαμάτα διοργανώνεται απο την παράταξη Ανοιχτός Δήμος- Ενεργοί Πολίτες που αποτελεί την μείζονα αντιπολίτευση στον τοπικό Δήμο. Έχει βέβαια ιδιαίτερη σημασία ότι η εκδήλωση πραγματοποιείται σε μια περίοδο που η  Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου ανακοινώνει τρομακτική αύξηση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις στην περιοχή (+160% τον Αύγουστο, + 800% τον Σεπτέμβριο!)
Ανοιχτος Δήμος
   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΔΗΜΟΣ                 ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

Η παράταξή μας , με αφορμή την άφιξη στην Καλαμάτα του τρένου του πολιτιστικού και τουριστικού οργανισμού PTG, που κάνει για δεύτερη χρονιά το σιδηροδρομικό γύρο της Πελοποννήσου, διοργανώνει την 17η Οκτωβρίου, στις 8:30 μ. μ. , στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου “Φιλοξένια”, μια συζήτηση με θέμα “Επιστροφή του τρένου στην Καλαμάτα – Δυνατότητες και προοπτικές” , με την συμμετοχή των Απόλλωνα Κύρκου (Αρχαιολόγου, Διπλωματούχου Ξεναγού, MSc Προστασία Μνημείων ΕΜΠ), Philip Wormald, ( εκπροσώπου της PTG LTD), Nίκου Καραγιώργου (Ιδρυτικού μέλους του AMNIZIA railway forum) και Κωνσταντίνου Τριαντάφυλλου (προέδρου του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας).
Ο σιδηρόδρομος αποτελεί βασικό πυλώνα ασφαλούς, ολοκληρωμένου και ποιοτικού συστήματος μεταφορών, με σεβασμό προς τον πολίτη. Η τωρινή κατάσταση είναι γνωστή. Η αναστολή λειτουργίας των δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Μεσσηνίας,  μετράει πλέον αρκετά χρόνια, διάστημα κατά το οποίο η -ανακαινισμένη πρόσφατα- σιδηροδρομική γραμμή, υφίσταται λεηλασία, ενώ τα ιστορικά κτίρια των -προστατευόμενων από το Υπουργείο Πολιτισμού- σιδηροδρομικών σταθμών, μένουν κενά και εκτεθειμένα σε κάθε είδους βανδαλισμό.
Από την πλευρά μας θα θέλαμε να θέσουμε εκ νέου προς συζήτηση -ενόψει και της γενικότερης συζήτησης για παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης, εναλλακτικές μορφές τουρισμού κ.ο.κ- τα θέματα που είχαμε προτάξει και στο πρόγραμμα του συνδυασμού, εστιάζοντας κυρίως σήμερα σε τρία σημεία:
Α. Στην ανάγκη πολιτικής συνολικής αντιμετώπισης των προβλημάτων που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό και τις συγκοινωνίες στην περιφέρεια Πελοποννήσου
Β. Στη σχέση του Σιδηροδρόμου με τα υπόλοιπα δίκτυα και υποδομές.
Γ. Στη θέση της πόλης Καλαμάτας στο περιφερειακό σύστημα μεταφορών.
Στο παραπάνω πλαίσιο διερευνούμε τα ερωτήματα- ειδικές πλευρές:
1.Οικονομική Βιωσιμότητα Διασφάλιση οικονομικών πόρων για υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό
2 Επανάχρηση του δικτύου για τουριστικά ή και κανονικά δρομολόγια.
  1. Λειτουργία ενδοδημοτικού (ή και διαδημοτικού) προαστιακού πάνω στις υπάρχουσες υποδομές.
4.Ένταξη/αξιοποίηση των υποδομών του ΟΣΕ στο κέντρο της πόλης , κατά το πρότυπο του ήδη υφισταμένου πάρκου του ΟΣΕ, (με δεδομένο ότι -μεταξύ άλλων- οι γραμμές σηματοδοτούν μια «πολιτιστική διαδρομή», κατά μήκος της οποίας βρίσκονται σημαντικές υποδομές όπως το ΔΗΠΕΘΕΚ ή το Μέγαρο Χορού).
Καλούμε τους φορείς και τους δημότες να συμμετάσχουν στην εκδήλωση, καταθέτοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, συνεισφέροντας σε έναν διάλογο που πιστεύουμε ότι θα πρέπει να έχει συνέχεια και στο μέλλον.Πρόσκληση για την εκδήλωση του Ανοιχτού Δήμου για το τρένο
Ενημέρωση: ΕΔΩ
www.soste.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: