Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















12 Ιαν 2016

Καρδιακή Ανακοπή απότοκη του τροχαίου ατυχήματος - Αποζημίωση επί Μονίμου Αναπηρίας και Ηθική Βλάβη στον τραυματισθέντα και μετέπειτα Θανόντα

Παράσυρση Πεζού εκτός διαβάσεως
υπό Μοτοσυκλέτας
που διήνυσε το μείζον του πλάτους του οδοστρώματος

 Υπαιτιότητα 60% του οδηγού της μοτοσυκλέτας ο οποίος παρότι δεν εκινείτο με υπερβολική για τις περιστάσεις ταχύτητα δεν ασκούσε την δέουσα συνεχή οπτική επιτήρηση, λαμβάνοντας υπόψη την συχνή διέλευση πεζών στο σημείο, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει εγκαίρως να αντιληφθεί το πεζό ο οποίος είχε διασχίσει πάνω από τα 2/3 του οδοστρώματος, και ήταν ορατός από απόσταση.
Έτσι, όταν ο ανωτέρω υπαίτιος οδηγός αντιλήφθηκε καθυστερημένα τον πεζό έμπροσθεν του σε απόσταση μέτρου, δεν μπόρεσε να τον αποφύγει, παρά την υφιστάμενη δυνατότητα αποφευκτικού ελιγμού (παράβαση άρθρ. 12 παρ. 1, 16 παρ. 4 και 19 παρ. 1-3, ΚΟΚ).
  Υπαιτιότητα 40% του πεζού διότι αν και μπορούσε να διασχίσει ακίνδυνα το οδόστρωμα από τις διαβάσεις πεζών που υπήρχαν σε απόσταση 17,20μ. επέλεξε να μετακινηθεί εκτός αυτών (παράβαση άρθρ. 38 παρ. 4α ΚΟΚ), διασχίζοντας καθέτως το παραπάνω οδόστρωμα σε ώρα συχνής διελεύσεως οχημάτων.

Αποζημίωση επί Σωματικών Βλαβών
Εξειδικευμένη Αποκλειστική Νοσοκόμα

  Εξ αιτίας του τραυματισμού του ο ενάγων υπέστη υποσκληρίδιο αιμάτωμα αριστερά μέτωπο-βρεγματο-κροταφικά και παρά τις αλλεπάλληλες χειρουργικές επεμβάσεις και νοσηλεία εξήλθε του νοσοκομείου πάσχοντας από άγρυπνο κώμα, χωρίς να επικοινωνεί  με το περιβάλλον, είχε αμφοτερόπλευρη πυραμιδική συνδρομή, δεν περπατούσε και δεν μπορούσε να αυτοεξυπηρετηθεί. Επιπροσθέτως έφερε μόνιμη τραχειοστομία και σιτιζόταν με μόνιμο ρινογαστρικό καθετήρα. Επιδικάσθηκαν εκτός των άλλων η δαπάνη απασχόλησης εξειδικευμένων αποκλειστικών νοσοκόμων, ακόμη και κατά το χρόνο της νοσηλείας του στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου «για την ανερχόμενη  στα 12.903,81ευρώ ( κατόπιν αφαιρέσεως των όσων για την αντίστοιχη αιτία έλαβε από το ΙΚΑ). Για δε το χρονικό διάστημα παραμονής του ενάγοντος στην οικία του (μέχρι του μετέπειτα επελθόντος θανάτου του) - διάστημα 12 μηνών και 7 ημερών  - επιδικάσθηκε το ποσό των 14.680 ευρώ [(12 μήνες + 7 ημέρες) Χ 1.200 ευρώ],  εφόσον κρίθηκε ως απαραίτητη η δαπάνη απασχόλησης μιας επί πλέον βοηθού – θεραπαινίδας.


Αποζημίωση επί Μονίμου Αναπηρίας – ΑΚ 931
τραυματισθέντος και μετέπειτα Θανόντος
Καρδιακή Ανακοπή απότοκη του ατυχήματος (1)
 Εξ αιτίας του τραυματισμού του ο ενάγων από τον επόμενο του δυστυχήματος χρόνο και μέχρι την ημέρα του θανάτου του, παρουσίαζε έλλειψη της νοητικής και σωματικής του ακεραιότητας σε μόνιμη και διαρκή βάση πάσχοντας από ημιπληγία. Κρίθηκε ότι η κατάστασή του αυτή έχει ως αποτέλεσμα να μειονεκτεί όσον αφορά τη μελλοντική και κατά τρόπο φυσιολογικό επιβίωσή του. Επιδικάσθηκε ως εύλογο το ποσό των 35.000 ευρώ εξ ΑΚ 931, λαμβανομένου υπόψη και του βαθμού συνυπαιτιότητάς του (40%).

Ηθική Βλάβη
του τραυματισθέντος και μετέπειτα Θανόντος (1)
 Επιδικάσθηκε το ποσό των 35.000 €, το οποίο κρίνεται εύλογο μετά στάθμιση  των ανωτέρω προσδιοριστικών του μεγέθους της ηθικής βλάβης κριτηρίων.

Ψυχική Οδύνη
  Λαμβανομένου υπόψη και του βαθμού  συνυπαιτιότητάς (40%) του τραυματισθέντος και μετέπειτα θανόντος, εξαιτίας ανακοπής καρδίας αποτόκου του ατυχήματος επιδικάσθηκαν :
45.000 ευρώ στη σύζυγο
Ανά 39.990 ευρώ σε καθένα από τα δύο τέκνα
20.000 ευρώ στη αδελφή
12.000 ευρώ στη νύφη

Σημειωτέον ότι με την κατωτέρω απόφασή κρίθηκε ότι τα μέλη της οικογένειας του ενάγοντος (παθόντος) - σύζυγος και τα τέκνα του -, δικαιούνται την παραπάνω χρηματική ικανοποίηση, πρωτογενώς, χωρίς το συνυπολογισμό σε αυτή του ποσού της χρηματικής ικανοποιήσεως ,την οποία ο εν λόγω παθών,  είχε ατομικώς ζητήσει και ως προς την οποία αξίωση αυτός και περαιτέρω (μετά τον επισυμβάντα θάνατό του) οι ανωτέρω εγγύτεροι, νόμιμοι συγκληρονόμοι του, ικανοποιούνται κατά το προαναφερόμενο ποσό.





 Σχόλια –Παρατηρήσεις
 1.Θάνατος λόγω εμφράγματος μυοκαρδίου - Απότοκος τραυματισμού σε τροχαίο ατύχημα
 Καρδιακή Προσβολή και Θάνατος του τραυματισθέντος 80 ετούς πεζού μετά διετία από το ατύχημα συνεπεία του ατυχήματος. Θεμελιώνεται η αξίωση των κληρονόμων, ως μελών της οικογένειας του αρχικά τραυματισθέντος και μετά διετίαν θανόντος, προς αποκατάσταση της ψυχικής των οδύνης. Επιπρόσθετα επιδικάσθηκε Ηθική Βλάβη 10.000.000 δρχ. στους εξ αδιαθέτου κληρονόμους του βαρέως τραυματισθέντος πεζού, ασκήσαντος αγωγή για τον τραυματισμό του, προ του θανάτου αυτού. Εφ.Αθ.7741/2003 ΣΕΣυγκΔ 2003/279 επ.
 Αιτιώδης Σύνδεσμος του εκ του ατυχήματος τραυματισμού και του εξαιτίας αυτού προκληθέντος θανάτου,  συνεπεία προϋφιστάμενης καρδιοπάθειας. Μον.Πρ.Σπαρ. 2012/121 (μετά σχετικών πλουσίων παρατηρήσεων και σχολίων).
 Ο τραυματισθείς μεταφέρθηκε αμέσως στο Νοσοκομείο και τρεις ώρες αργότερα πέθανε εξ αιτίας του ανωτέρω σοβαρού τραυματισμού του, υποστάς έμφραγμα του μυοκαρδίου, επί εδάφους παλαιού. Ο βαρύτατος τραυματισμός του παθόντος στο δεξιό κάτω άκρο συνδέεται αιτιωδώς, προς τον επελθόντα θάνατό του συνεπεία εμφράγματος του μυοκαρδίου (επί εδάφους παλαιού), διότι η προδιάθεση του συγκεκριμένου παθόντος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δεν επηρεάζουν την εξέλιξη της αιτιώδους διαδρομής και με βάση την τείνουσα να επικρατήσει στην επιστήμη θεωρία του σκοπού του κανόνα δικαίου. Εφ.Αθ.8931/2001 ΣΕΣυγκΔ 2002/385

Νοσήλια τραυματισθέντος και μετέπειτα Θανόντος
 Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου ΑΚ 930 παρ.3 για τον ζημιωθέντα σε τροχαίο ατύχημα - ασφαλισμένο στο ΤΣΑΥ, πριν την έναρξη ισχύος της διάταξης του άρθρου 47 παρ.6 του Ν.3518/2006 (22.11.2006) αφού ως προς τον ανωτέρω ασφαλιστικό φορέα δεν εφαρμόζετο η ex lege  μεταβίβαση σ΄αυτόν της αξίωσης του ζημιωθέντος έναντι του ζημιώσαντος, (όπως συνέβαινε με το ΙΚΑ) και η ασφαλισμένη είχε δικαίωμα να ζητήσει σωρευτικά τόσο την αποζημίωση για τα νοσήλια από τους εις ολόκληρο εναγομένους όσο και τις αντίστοιχες παροχές από τον ασφαλιστικό της φορέα.
 Ο σύζυγος της τραυματισθείσας και μετέπειτα θανούσας, συνεπεία τροχαίου ατυχήματος, κρίθηκε ότι είναι δικαιούχος αποζημίωσης των νοσηλίων, που καταβλήθηκαν από το ΤΣΑΥ, ως μοναδικός εκ διαθήκης κληρονόμος της, ο οποίος με την ιδιότητα αυτή έχει έννομο συμφέρον και νομιμοποιείται να αξιώσει σωρευτικά την αποζημίωση αυτή, κατ΄ εφαρμογή του άρθρου ΑΚ 930 παρ.3. ΑΠ 585/2014 ΕΣυγκΔ 2014/438
Αποζημίωση επί σωματικής βλάβης του μετά έτος θανόντος. Δικαιούχοι οι εξ αδιαθέτου κληρονόμοι κατά λόγον του νομίμου μεριδίου. Μον Πρ.Θεσ. 3054/1988 ΕΣυγκΔ 1989/251.


Απόφ. Εφ.Αθ.

                                                                  ΠΗΓΉ: www.esd.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: