Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Ιαν 2016

Τοπική Αυτοδίοικηση και Τροχαία Εγκλήματα, (αναστολή και) πέρα βρέχει

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Χανιώτικα Νέα στις 9 Ιανουαρίου 2015, σε 12 μήνες φυλάκιση με αναστολή, καταδίκασε πρωτόδικα τον πρώην  προϊστάμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Χανίων, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Χανίων, καθώς του καταλογίστηκε υπαιτιότητα γα θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα. (Ενημερωτικά: ΕΔΩ και ΕΔΩ)

Η υπόθεση αφορά στον θάνατο, σε τροχαίο, 30χρονου αστυνομικού, το Μάρτιο του 2010, στα Χανιά. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο το τροχαίο δυστύχημα συνέβη όταν το δίκυκλο που οδηγούσε, στην περιοχή Σόδυ, ο νέος άντρας έπεσε σε λακκούβα κι εξετράπη της πορείας του, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.
Οπως μας ενημερώνει η εφημερίδα: “Οι νομικοί εκπρόσωποι του τότε προϊσταμένου δήλωσαν πως θα ασκήσουν έφεση για την επανεξέταση της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό καθώς όπως είπαν υπάρχει πραγματογνωμοσύνη της Αστυνομίας ότι το δυστύχημα έγινε πριν το σημείο που υπήρχε η καθίζηση.” Δεχονται δηλαδή την ύπαρξη της λακούβας , υπεύθυνος για την διόρθωση της οποίας ήταν ο πελάτης τους αλλά…
Τον ερχόμενο Μαϊο, ο τότε προϊστάμενος της τεχνικής υπηρεσίας και ο πρώην δήμαρχος  Χανίων Μανώλης Σκουλάκης θα καθίσουν στο εδώλιο, κατηγορούμενοι για παράβαση καθήκοντος.
Η καταδίκη αυτή ακολουθεί μιά σειρά απο καταδίκες αιρετών και υπαλλήλων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για πράξεις και παραλείψεις που οδήγησαν σε τροχαία εγκλήματα, καταδίκες που όμως δεν φαίνεται να επιδρούν στους δημοτικούς άρχοντες και υπευθύνους οι οποίοι εξακολουθούν να παραμένουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία παγερά αδιάφοροι απέναντι στα ζητήματα υπεράσπισης και διασφάλισης της ποιότητας του δημόσιου χώρου και προστασίας των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.
Δυστυχώς τα παραδείγματα είναι αναρίθμητα σε ολόκληρη τη χώρα σε όλα τα πεδία, απο την προστασία της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης και την καταπάτηση πεζοδρόμων και πεζοδρομίων μέχρι την μη επιδιορθωση πάσης φύσεως προβλημάτων του κυκλοφοριακου δικτύου.
Η αδιαφορία απέναντι στην ανθρώπινη ζωή δυστυχώς πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Αλλά και το ρίσκο απο τις συνέπειες ενος θανάτου ή ενος τραυματισμού ενος ανθρώπου φαίνεται ότι θεωρείται πολύ χαμηλό για να τους κάνει να κινητοποιηθούν. Τι να πει κανείς. Ισως αν προσωποποιούνταν οι αποζημιώσεις και δεν πλήρωναν οι Δημοι και οι περιφέρειες (δηλαδη τελικά οι φορολογούμενοι πολίτες) για τις πράξεις των αρχόντων τους κατι να άλλαζε. Έτσι κι αλλιώς η απώλεια ζωής ή η αναπηρία δεν τους πονάει. Ζούμε στην εποχή που το χρήμα είναι η υπέρτατη αξία και βέβαια έχει πολύ  μεγαλύτερη αξία από τη Ζωή.
Ας τους χτυπήσουμε λοιπόν εκεί που πονάνε. Με κάτι που έτρι κι αλλιώς έπρεπε να ισχύει, να πληρώνουν οι ίδιοι για τα εγκλήματα τους.koi-lakouves
Να σημειώσουμε εδώ πως το Δεκέμβριο του 2015 το Συμβούλιο της Επικρατείας, έντεκα (11) χρόνια μετά από το συμβάν επεκύρωσε δικαστικη απόφαση αποζημιώσεις που υπερβαίνει τα 200.000 ευρώ σε πολίτη που έμεινε φυτό όταν το αυτοκίνητο του έπεσε σε λακούβα στην περιοχή  Αγρινίου σε δρόμο που δεν είχε συντηρήσει η τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. (Αναλυτικά: ΕΔΩ) . Φυσικά επειδή το κράτος. που σε κάθε ευκαιρία δείχνει το φρικτό του πρόσωπο, είναι απρόσωπο, στους υπεύθυνους δεν καταλογίζεται καμια αστική ευθύνη. Θα  υποστούν την φοβερή τιμωρία μερικών μηνών με αναστολή και τις αποζημιώσεις για τις πράξεις και τις παραλείψεις τους θα τις καταβάλει «η υπηρεσία».
Σχετικά: 
Παράνομη Υπαίθρια Διαφήμιση: νέες καταδίκες αυτοδιοικητικών για φόνο. Θεσσαλονίκη: Δήμος, ΑΠΕ-ΜΠΕ και θάνατοι μοτοσικλετιστών στην Εγνατία.                                                                                                                      Κρίση και γραφειοκρατία «ανοίγουν» τις λακκούβες

Πηγή: www.soste.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: