Η οδική ασφάλεια αποτελεί ουσιώδη συνιστώσα της ποιότητας της ζωής και
του πολιτισμού μας. Η αντιμετώπιση των τροχαίων δυστυχημάτων και η οδική
ασφάλεια είναι κατ’ εξοχήν υπόθεση του Κράτους και πρέπει να αποτελεί
κυρίαρχο στοιχείο κάθε κυβερνητικής πολιτικής. Η μέχρι σήμερα
αντιμετώπιση των τροχαίων υπήρξε παθητική και μοιρολατρική χωρίς να έχει
καταβληθεί η απαιτούμενη συντονισμένη βούληση της πολιτείας
Τα τροχαία δεν μπορούν και δεν πρέπει να αποτελούν το άλλοθι μιας συλλογικής αδιαφορίας που οδηγεί στον ευτελισμό της αξίας της ανθρώπινης ζωής.
Σημαντική αύξηση στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των θυμάτων σημειώθηκε το 2015 σύμφωνα με μελέτη του Πολυτεχνείου Κρήτης. Όπως επισημαίνεται, μάλιστα, ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία αυξήθηκε για πρώτη φορά ύστερα από 18 χρόνια.
Τα τροχαία δεν μπορούν και δεν πρέπει να αποτελούν το άλλοθι μιας συλλογικής αδιαφορίας που οδηγεί στον ευτελισμό της αξίας της ανθρώπινης ζωής.
Σημαντική αύξηση στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των θυμάτων σημειώθηκε το 2015 σύμφωνα με μελέτη του Πολυτεχνείου Κρήτης. Όπως επισημαίνεται, μάλιστα, ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία αυξήθηκε για πρώτη φορά ύστερα από 18 χρόνια.
Τα δυστυχήματα που σημειώθηκαν το 2015 ήταν αυξημένα κατά 9, ενώ τα άτομα τα οποία έχασαν τη ζωή τους αυξήθηκαν κατά 6 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Επιπλέον, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση κατά 33 συμβάντα στον αριθμό των σοβαρών ατυχημάτων.
Όσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή των
τροχαίων ατυχημάτων, αυτή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς
διαπιστώνεται ότι σε ορισμένες περιοχές της χώρας, όπως η Ροδόπη, δεν
σημειώθηκε κανένα δυστύχημα.
Η μεγαλύτερη αύξηση θυμάτων δυστυχημάτων στην άσφαλτο παρουσιάζεται στην πρωτεύουσα με 25 θύματα περισσότερα απ’ότι το 2014. Ακολουθούν η Μεσσηνία, η Ζάκυνθος, τα Δωδεκάνησα και το Λασίθι. Τη μεγαλύτερη μείωση εμφανίζουν η Λάρισα, η Καρδίτσα, η Αιτωλοακαρνανία, τα Ιωάννινα, η Ροδόπη και η Μαγνησία.
Επιδείνωση των στοιχείων εμφανίζουν η Χαλκιδική, η Φθιώτιδα, η Μεσσηνία, η Κεφαλονιά, το Ηράκλειο και τα Δωδεκάνησα.
Η μεγαλύτερη αύξηση θυμάτων δυστυχημάτων στην άσφαλτο παρουσιάζεται στην πρωτεύουσα με 25 θύματα περισσότερα απ’ότι το 2014. Ακολουθούν η Μεσσηνία, η Ζάκυνθος, τα Δωδεκάνησα και το Λασίθι. Τη μεγαλύτερη μείωση εμφανίζουν η Λάρισα, η Καρδίτσα, η Αιτωλοακαρνανία, τα Ιωάννινα, η Ροδόπη και η Μαγνησία.
Επιδείνωση των στοιχείων εμφανίζουν η Χαλκιδική, η Φθιώτιδα, η Μεσσηνία, η Κεφαλονιά, το Ηράκλειο και τα Δωδεκάνησα.
Όπως διαπιστώνει η έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης, με επικεφαλής τον καθηγητή Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη,
μοναδική κατηγορία στην οποία παρατηρήθηκε βελτίωση των δεικτών ήταν
αυτή των ελαφρών ατυχημάτων, που μειώθηκαν κατά 101 αλλά και των ελαφρά
τραυματιών που ήταν 245 άτομα λιγότερα απ’ότι το 2014.
Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι η εικόνα της οδικής ασφάλειας επιδεινώνεται στις περιοχές όπου το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση, με το πρόβλημα να είναι πιο έντονο στα νησιά.
Σημειώνεται ότι στην πρώτη θέση της κατάταξης των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητάς τους (οδική ασφάλεια), τοποθετούνται τα Δωδεκάνησα, τα οποία πέρυσι βρίσκονταν στην δεύτερη θέση.
Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι η εικόνα της οδικής ασφάλειας επιδεινώνεται στις περιοχές όπου το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση, με το πρόβλημα να είναι πιο έντονο στα νησιά.
Σημειώνεται ότι στην πρώτη θέση της κατάταξης των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητάς τους (οδική ασφάλεια), τοποθετούνται τα Δωδεκάνησα, τα οποία πέρυσι βρίσκονταν στην δεύτερη θέση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου