Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Μαΐ 2016

Πρόταση για μια στρατηγική για τη μείωση του αριθμού των ανθρώπων που τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους της ΕΕ από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC)

Πρόταση για μια στρατηγική για τη μείωση του αριθμού των ανθρώπων που τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους της Ε.Ε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ESCT)
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) δημοσιοποίησε έγγραφο θέσεων με τίτλο: «Πρόταση για μια στρατηγική για τη μείωση του αριθμού των ανθρώπων που τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους της Ε.Ε». Το ETSC συνιστά στην Ε.Ε να υιοθετήσει έναν στόχο μείωσης κατά 35% μεταξύ 2014 και 2020 στον αριθμό των σοβαρά τραυματισμένων ανθρώπων. Μια μείωση κατά 35% κατά την περίοδο 2014-2020 θα είναι παρόμοια πρόκληση για τα κράτη μέλη με τον στόχο να μειωθεί στο ήμισυ το ποσοστό θανάτων από τροχαία συμβάντα μεταξύ 2010 και 2020. Επιπλέον, η ΕΕ θα πρέπει να υιοθετήσει μια κοινή στρατηγική.
Από το 2010 ο αριθμός των ατόμων που τραυματίστηκαν σοβαρά στην Ε.Ε έχει μειωθεί κατά μόλις 1,6%, σε σύγκριση με την μείωση κατά 18% του αριθμού των θανάτων από τροχαία συμβάντα στις ίδιες χώρες. Η πλειοψηφία των χωρών έχει μειώσει τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα με ταχύτερο ρυθμό σε σύγκριση με τους  σοβαρούς τραυματισμούς από το 2001.
Το 2014, περισσότεροι από 203.500 άνθρωποι έχουν καταγραφεί από την αστυνομία ως σοβαρά τραυματίες στους δρόμους της Ε.Ε, που αντιπροσωπεύει αύξηση κατά σχεδόν 3% σε σύγκριση με το 2013.

Βασικές συστάσεις προς την Ε.Ε

  • Δημιουργήστε ένα σύστημα για την οδική ασφάλεια που αναγνωρίζει την ευπάθεια του ανθρώπινου σώματος.
  • Υιοθετήστε τον στόχο μείωσης κατά 35% μεταξύ 2014 και 2020 στον αριθμό των ανθρώπων που τραυματίζονται σοβαρά. Μια μείωση κατά 35% κατά την περίοδο 2014-2020 θα αποτελεί εξίσου μια πρόκληση και αριθμητικά συγκρίσιμη για τα κράτη μέλη με τον στόχο να μειωθούν στο ήμισυ οι θάνατοι από τροχαία συμβάντα μεταξύ 2010 και 2020.
  • Συμπεριλάβετε όλες τις σχετικές γενικές διευθύνσεις, ιδίως η ΓΔ Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων (SANTE), στον εντοπισμό προληπτικών μέτρων, υιοθετώντας την κοινή στρατηγική για την αντιμετώπιση των σοβαρών τραυματισμών και την εφαρμογή της. Η κοινή στρατηγική θα πρέπει να περιλαμβάνει μέτρα η παράδοση των οποίων να είναι υπόλογη.
  • Συμπεριλάβετε τους αριθμούς των σοβαρά τραυματιών στην αξιολόγηση των επιδράσεων των αντισταθμιστικών μέτρων, όπου αυτό δεν συμβαίνει ήδη.
  • Υποστηρίξτε τις προσπάθειες των κρατών μελών να βελτιώσουν την ποιότητα των στοιχείων σχετικά με τους σοβαρά τραυματίες και να ιεραρχηθούν τα βραχυπρόθεσμα μέτρα που μπορούν να υλοποιηθούν με την υπάρχουσα γνώση, π.χ. μέτρα για τη βελτίωση της συμμόρφωσης στο όριο ταχύτητας θα μειώσει τη σοβαρότητα των τραυματισμών και έχουν άμεση ισχύ.
Πηγή: www.ESCT

Δεν υπάρχουν σχόλια: