Η
συνεργασία για την Οδική Ασφάλεια του ΟΗΕ είναι στην ευχάριστη θέση να
ανακοινώσει ότι η τέταρτη Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ θα
πραγματοποιηθεί από τις 8 έως τις 14 Μαΐου 2017. Η Εβδομάδα θα
επικεντρωθεί στην ταχύτητα και στο τι μπορεί να γίνει για να
αντιμετωπιστεί αυτός ο βασικός παράγοντας κινδύνου
πρόκλησης θανάτων και τραυματισμών στο δίκτυο της κυκλοφορίας.
Η ταχύτητα συμβάλει περίπου στο ένα τρίτο του συνόλου των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων στις χώρες υψηλού εισοδήματος, και περίπου στις μισές στις χαμηλές και μεσαίου εισοδήματος χώρες.
Οι χώρες που μείωσαν ικανοποιητικά τους θανάτους από τροχαίες συγκρούσεις μπόρεσαν να το κάνουν γιατί κατά την διαχείριση του θέματος της ταχύτητας έδωσαν προτεραιότητα στην ασφάλεια. Μεταξύ των αποδεκτών στρατηγικών για την αντιμετώπιση της ταχύτητας περιλαμβάνονται:
– Η θέσπιση και η επιτήρηση ορίων ταχύτητας κατάλληλων για τη λειτουργία κάθε δρόμου, για παράδειγμα:
– Η θέσπιση και η επιτήρηση ενός μέγιστου ορίου ταχύτητας των 50 χιλιομέτρων ανά ώρα στις αστικές περιοχές.
– Η θέσπιση και η επιτήρηση ενός μέγιστου ορίου ταχύτητας 30 χιλιομέτρων ανά ώρα σε δρόμους με μεγάλες συγκεντρώσεις πεζών και ποδηλατών στους οποίους συνυπάρχει και μηχανοκίνητη κυκλοφορία.
– Η επιτήρηση των ορίων ταχύτητας με τη χρήση αυτόματων καμερών ταχύτητας,
– Η εγκατάσταση τεχνολογίας έξυπνης προσαρμογής της ταχύτητας στα οχήματα,
– Η κατασκευή ή η τροποποίηση δρόμων ώστε να περιλαμβάνουν στοιχεία που περιορίζουν την ταχύτητα όπως φωτεινούς σηματοδότες, κυκλικούς κόμβους και σαμαράκια.
Η τέταρτη Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ στοχεύει στην αύξηση της κατανόησης των κινδύνων της ταχύτητας και στην πρόκληση δράσεων που θα οδηγήσουν σε μέτρα αντιμετώπισης της ταχύτητας, σώζοντας έτσι ζωές στους δρόμους.
Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη – εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις, διεθνείς οργανισμοί, οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, ιδιωτικές εταιρείες, και το κοινό γενικά – καλούνται να σχεδιάσουν και φιλοξενήσουν εκδηλώσεις που να αναδεικνύουν την Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας.
πρόκλησης θανάτων και τραυματισμών στο δίκτυο της κυκλοφορίας.
Η ταχύτητα συμβάλει περίπου στο ένα τρίτο του συνόλου των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων στις χώρες υψηλού εισοδήματος, και περίπου στις μισές στις χαμηλές και μεσαίου εισοδήματος χώρες.
Οι χώρες που μείωσαν ικανοποιητικά τους θανάτους από τροχαίες συγκρούσεις μπόρεσαν να το κάνουν γιατί κατά την διαχείριση του θέματος της ταχύτητας έδωσαν προτεραιότητα στην ασφάλεια. Μεταξύ των αποδεκτών στρατηγικών για την αντιμετώπιση της ταχύτητας περιλαμβάνονται:
– Η θέσπιση και η επιτήρηση ορίων ταχύτητας κατάλληλων για τη λειτουργία κάθε δρόμου, για παράδειγμα:
– Η θέσπιση και η επιτήρηση ενός μέγιστου ορίου ταχύτητας των 50 χιλιομέτρων ανά ώρα στις αστικές περιοχές.
– Η θέσπιση και η επιτήρηση ενός μέγιστου ορίου ταχύτητας 30 χιλιομέτρων ανά ώρα σε δρόμους με μεγάλες συγκεντρώσεις πεζών και ποδηλατών στους οποίους συνυπάρχει και μηχανοκίνητη κυκλοφορία.
– Η επιτήρηση των ορίων ταχύτητας με τη χρήση αυτόματων καμερών ταχύτητας,
– Η εγκατάσταση τεχνολογίας έξυπνης προσαρμογής της ταχύτητας στα οχήματα,
– Η κατασκευή ή η τροποποίηση δρόμων ώστε να περιλαμβάνουν στοιχεία που περιορίζουν την ταχύτητα όπως φωτεινούς σηματοδότες, κυκλικούς κόμβους και σαμαράκια.
Η τέταρτη Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ στοχεύει στην αύξηση της κατανόησης των κινδύνων της ταχύτητας και στην πρόκληση δράσεων που θα οδηγήσουν σε μέτρα αντιμετώπισης της ταχύτητας, σώζοντας έτσι ζωές στους δρόμους.
Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη – εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις, διεθνείς οργανισμοί, οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, ιδιωτικές εταιρείες, και το κοινό γενικά – καλούνται να σχεδιάσουν και φιλοξενήσουν εκδηλώσεις που να αναδεικνύουν την Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου