Πολύ ενδιαφέρουσα η ημερίδα με θέμα «Προαγωγή Κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας» στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας των ΤΕΙ – Κρήτης. στις 29 Μαϊού 2017. Η ημερίδα αποτέλεσε συνέχεια της συστηματικής δραστηριότητας του Τμήματος στο οποίο υπάρχει θεσμοθετημένο Εργαστήριο Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας. (Περισσότερα για το Εργαστήριο: ΕΔΩ). Αναλυτικά το πρόγραμμα και οι ομιλητές : ΕΔΩ
H εισήγηση της προέδρου της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ:
Εκπαίδευση: Οδική Ασφάλεια
Παιδεία Οδικής Ασφάλειας
Η εκπαίδευση αποτελεί μια σκόπιμη
διαδικασία μετάδοσης γνώσεων και ανάπτυξης δεξιοτήτων σε θέματα που αφορούν
στην οδική ασφάλεια με στόχο την εξασφάλιση του δικαιώματος όλων των χρηστών του οδικού δικτύου να κυκλοφορούν με ασφάλεια
και άνεση. Η ανάπτυξη “Παιδείας Οδικής Ασφάλειας” αποτελεί θεμελιώδη σκοπό του
Στρατηγικού Σχεδίου βελτίωσης της Οδικής
Ασφάλειας στην Ελλάδα. Η έννοια της “Παιδείας Οδικής Ασφάλειας” αναφέρεται στις
αξίες, στις στάσεις και στις συμπεριφορές όχι μόνο των μεμονωμένων ατόμων αλλά
και της οικογένειας, της κοινότητας, των επικεφαλής των δραστηριοποιούμενων
οργανισμών και φορέων, των οργάνων λήψης απόφασης, των μελών του κοινοβουλίου
και της Κυβέρνησης.
Η Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα.
- Η μη θέσπιση Στρατηγικού Σχεδιασμού Βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα
- Δεν έχει γίνει κατανοητό ότι η Οδική Ασφάλεια είναι επιστήμη
- ‘Έλλειμμα Οδικής Παιδείας
- Η μέχρι σήμερα αντιμετώπιση των τροχαίων υπήρξε παθητική και μοιρολατρική χωρίς να έχει καταβληθεί η απαιτούμενη συντονισμένη βούληση της πολιτείας
- Τα τροχαία δεν μπορούν και δεν πρέπει να αποτελούν το άλλοθι μιας συλλογικής αδιαφορίας που οδηγεί στον ευτελισμό της αξίας της ανθρώπινης ζωής
- Η αντιμετώπιση των τροχαίων δυστυχημάτων και η οδική ασφάλεια είναι κατ’ εξοχήν υπόθεση του Κράτους και πρέπει να αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο κάθε κυβερνητικής πολιτικής, απαιτείται Πολιτική βούληση.
Σχεδιασμός
Προγραμμάτων Εκπαίδευσης-Παιδείας Οδικής Ασφάλειας
- Εισαγωγή στο θέμα: αιτία πρόκλησης τροχαίων, ατομική ευθύνη, ΚΟΚ.
- Γνωρίζω τον εαυτό μου: ατομική ταυτότητα, αυτοεκτίμηση, συναισθήματα, η σχέση μου με τους άλλους, αντιμετώπιση καταστάσεων, άμεσες επιπτώσεις τροχαίων, ο δικός μου ρόλος στην μείωση των τροχαίων, πρότυπα, ριψοκίνδυνη συμπεριφορά, η ευθύνη των συνανθρώπων
- Αξιολόγηση
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης
Οδικής Παιδείας από την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ
- Σχολεία: Η εκπαίδευση γίνεται με μαθήματα εντός της τάξης και πρακτική εξάσκηση στον αύλιο χώρο των σχολείων, στο πραγματικό κυκλοφοριακό περιβάλλον -σημαντικός παράγοντας επιτυχίας, στην εκπαιδευτική δυναμική των συζητήσεων, της ομαδικής εργασίας, των παρουσιάσεων από μαθητές στους γονείς, των δημιουργικών αναζητήσεων όπως το θέατρο, ζωγραφική, ψηφιακή τέχνη, τραγούδια, παραγωγή από τους μαθητές Ρ/Τ spot, σκίτσα του Μ.Κουντούρη με την educartoon η «Γελοιογραφία στην Εκπαίδευση», κλπ.
- Σύλλογοι, Στρατόπεδα , Σχολή Γονέων, ομάδες πολιτών, εκθέσεις, συμμετοχή σε πολιτιστικά δρώμενα
- Διανομή εντύπων, βιβλίων, dvd, αναμνηστικού διπλώματος, βιωματικά σεμινάρια κλπ
- Εκπαιδευτική Ομάδα: Εθελοντές Φοιτητές, Νηπιαγωγοί, Δάσκαλοι, Καθηγητές, Ιατροί, Πολιτικοί Μηχανικοί, Ψυχολόγοι, Νομικοί, μέλη της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ.
Παρουσιάστηκαν φωτογραφίες από το υλικό που χρησιμοποιείται στις δράσεις της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου