Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















18 Απρ 2018

ΣΒΑΚ: Τι είναι και γιατί πρέπει να με νοιάζει

 Περίπου 9 εκατομμύρια ευρώ πρόκειται να μοιραστούν από το Πράσινο Ταμείο σε 162 δήμους της χώρας για να εκπονήσουν Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.)[1]



Τα Σ.Β.Α.Κ. δεν είναι απλά συγκοινωνιακές μελέτες ή σχέδια διαχείρισης κυκλοφορίας. Τα Σ.Β.Α.Κ. πρέπει να είναι συνολικά στρατηγικά σχέδια για την ανάπτυξη του εκάστοτε αστικού κέντρου και της γύρω περιοχής, συνολικά, και στόχο έχουν την ικανοποίηση των αναγκών μετακίνησης (που υπάρχουν και που προβλέπονται) με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στα αστικά κέντρα.

Τρία ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Σ.Β.Α.Κ., μεταξύ άλλων, είναι ότι 
  • Έχουν ως επίκεντρο τον άνθρωπο και όχι τα οχήματα, 
  • θέτουν ως βασικό στόχο τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της ποιότητας ζωής, και όχι τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων και 
  • Πρέπει υποχρεωτικά να βασίζονται σε συμμετοχικές διαδικασίες που εμπλέκουν όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και ομάδες πολιτών (μια καινούρια προσέγγιση για την Ελληνική πραγματικότητα).

Κάθε Δήμος που εκπονεί Σ.Β.Α.Κ. υποχρεούται να καλέσει τις οργανώσεις πολιτών που δραστηριοποιούνται στα θέματα βιώσιμης κινητικότητας και να ακούσει τις απόψεις και τις προτάσεις τους, τις οποίες πρέπει να λάβει υπόψη στο τελικό σχέδιο.

Όμως, στην πράξη, στην προσπάθεια τους να δημιουργήσουν ένα Σ.Β.Α.Κ., παρατηρείται πως οι Δημοτικές αρχές βασίζονται σε παλιά πρότυπα και νοοτροπίες, με αποτέλεσμα απλές μελέτες κυκλοφορίας να βαπτίζονται ως Σ.Β.Α.Κ. Παράλληλα, λείπουν εντελώς η συμμετοχική διαδικασία, η προώθηση της προσβασιμότητας σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού καθώς και η προώθηση βιώσιμων μορφών μετακίνησης.

Άλλο ένα σχέδιο για το συρτάρι;

Τα Σ.Β.Α.Κ. αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία να κοιτάξουμε τα προβλήματα των ελληνικών πόλεων και να κάνουμε το πρώτο βήμα για ένα καλύτερο μέλλον. Είναι μια ευκαιρία να σχεδιαστεί ένα πρότυπο μετακίνησης με άξονα τον άνθρωπο, όχι το αυτοκίνητο και στόχο τη μείωση των ρύπων, του θορύβου και του χρόνου μετακίνησης για όλους, την αύξηση του πρασίνου και του ελεύθερου χώρου, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων.

Είναι στο χέρι μας να πρωταγωνιστήσουμε στη διαδικασία της εκπόνησης πραγματικά συμμετοχικών Σ.Β.Α.Κ. και να υποχρεώσουμε τις δημοτικές αρχές να εκπονήσουν σχέδια που θα προωθούν ένα καλύτερο μοντέλο μετακίνησης, προς όφελος όλων μας.
https://mamastodromo.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: