Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Απρ 2018

Χρονικό μιας προαναγγελθείσας ταλαιπωρίας (και ίσως θανάτου)

Η Πλάσιδα Λινέρο ήταν φημισμένη -και με το δίκιο της- για τη σίγουρη ερμηνεία των ονείρων των άλλων, φτάνει να της τα είχαν διηγηθεί νηστικοί. Δεν είχε όμως επισημάνει κανέναν κακό οιωνό στα δυο όνειρα του γιου της, ούτε και στ' άλλα όνειρα με δέντρα πού της διηγιόταν κάθε πρωί, τις μέρες που προηγήθηκαν του θανάτου του." (Οι πρώτες φράσεις του βιβλίου το Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου, του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες).




Εδώ πάλι, στους δρόμους και τα πεζοδρομια της πόλης, δε χρειάζεται να είναι καποιος/-α προφήτης, οιωνοσκόπος ή ονειρομάντης. Το χρονικό του προαναγγελθέντος καθημερινού βάσανου και ίσως  δυστυχήματος είναι όλα όσα συνθέτει η παραβατική συμπεριφορά στους δρόμους μας... Οι φωτογραφίες δεν είναι τίποτα άλλο από μια στιγμιαία απεικόνιση -τυχαία σε ένα οικοδομικό τετράγωνο (Γ. Παπανδέου, Λ. Αθηνών, Πλάτωνος)- της   μόνιμης ταινίας του παραλόγου στην οποία εμείς οι πολίτες συμμετέχουμε εκόντες–άκοντες σ’ ολόκληρη την πόλη... Θέλοντας και μη,  κομπάρσοι και πρωταγωνιστές.
Ο Δήμος μας και η αστυνομία είναι  ο σκηνοθέτης και το τεχνικό συνεργείο της ταινίας δράσης (αδρεναλίνη στο φουλ). Προφανώς (εφόσον δεν κάνουν τίποτα για να το αποτρέψουν ως καθ’ ύλη και τόπο αρμόδιοι) έχουν αποφασίσει ότι ο δρόμοι μας και οι πεζόδρομοι πρέπει να είναι αδιάβατοι, ενώ τα πεζοδρόμια χώροι σταθμευσης και χωροθέτησης δημοτικού εξοπλισμού και κατάληψης από επαγγελματίες και παρόδιους ιδιοκτήτες. Μας αφήνουν λοιπόν να αυτοσχεδιάσουμε . Όποιος προλάβει, πρόλαβε, ουφ, άλλη μια μέρα σώοι και αβλαβείς , τα καταφέραμε να σωθούμε περνώντας την εμπόλεμη ζώνη. Αύριο έχει ο Θεός … “Tomorrow is another day”, λέει η Scarlet  στο «Όσα παίρνει ο άνεμος».
Οι οδηγοί θα παραβιάσουμε τη διπλή γραμμή, αφού υπάρχει μονιμα παράνομη στάθμευση στο οδόστρωμα και το πεζοδρόμιο, θα κινδυνεύσουμε να συγκρουστούμε με τον αντίθετα διερχόμενο, ή να παρασύρουμε καποιον/-α  που θα κανει το λαθος να διασχισει με τα πόδια το δρόμο -χωρις διάβαση,όπως σε όλες τις διασταυρώσεις- ή απλά να θελήσει να περπατήσει στο εξαιρετικά στενό πεζοδρόμιο. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, χωροθετεί ο Δήμος και δυο κάδους, ακριβώς δίπλα στο στύλο. Και το πλέον παράλογο, ο κάδος ανακύκλωσης (το απόλυτο ανέκδοτο η ανακύκλωση στο δήμο μας) εξυπηρετεί τον φίλο που εχει σταθμεύσει στο πεζοδρόμιο το τρίκυκλο του και αφαιρεί την ανακύκλωση που ολοι εμεις τοποθετούμε στον καδο (για να έχει έσοδα ο δήμος, δηλαδη ολοι εμεις) προς ίδιον όφελος...
 

 
Κατά τ’άλλα οι κάδοι χωροθετημένοι παράνομα (χωρίς απόφαση δημοτικού συμβουλίου και τεχνική μελέτη κ.ά) στα στενα πεζοδρόμια (ο ΓΟΚ -1577/85 και ΝΟΚ 4067/2012 και η 52716/2001Κ 52907/2009 ισχύουν ξέρετε) εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον. Όσο  για τον ΚΟΚ (2696/99)–μάλλον οι αρμόδιες αρχές νομίζουν ότι είναι το γλυκό των παιδικών μας χρόνων.
 
Στην έξοδο του My Market, στην οδό Πλάτωνος , κάνεις τα ψώνια σου ΟΚ, άλλη μια μέρα , τα μετράς ίσα-ίσα να τα καταφέρεις  να ψωνίσεις τα απαραίτητα και πηγαίνεις προς την έξοδο. Αλλά όχι, «QUO VADIS?» (πού πηγαίνεις;) Ξέρω ’γώ;  Στο ΦΑΝΑΡΤΖΙΔΙΚΟ στην καλλίτερη περίπτωση, αν καταφέρω να ελέγξω και τα δύο ρεύματα με την απόλυτη έλλειψη ορατότητας, όχι μονο από την ανορθολογική χωροθέτηση των κάδων, αλλά και από τα κλαδέματα και το σωρό των ανακυκλώσιμων εκτος κάδου.
 

Εκτός κι αν πάω κατευθείαν στη φυλακή και ο πεζός, που θα περπατά κοιτώντας γύρω-γύρω να δει από πού να φυλαχθεί, στο νοσοκομείο. Και μην μας λέτε ότι είναι κάτι περιστασιακό, λόγω έλλειψης προσωπικού και αργιών. Πάντα έτσι ήταν και θα είναι, γιατί  αυτή είναι η νοοτροπία που έχει καλλιεργηθεί με ευθύνη των δημοτικών αρχών. Πέτα και πάρκαρε όπου βρείς , κανείς δεν τιμωρείται, ο παραβάτης είναι μάγκας και καυχιέται γι’αυτό, επιβάλλει το άδικο του. Ποιος να ασχοληθεί , θέλουμε το κεφάλι μας ήσυχο  και τους ψηφοφόρους μας ικανοποιημένους και όλοι μαζί παρακολουθούμε τη «Μέρα της Μαρμότας», χωρις pop-corn  και αναψυκτικό, μόνο με την ψυχή στο στόμα.
 

 
Αύριο έχει ο Θεός , αλλά ο δήμος μας,  ως άλλος Rhett Butler στο Όσα παίρνει ο άνεμος, μας γυρνά την πλάτη επιδεικτικά, μ’ ένα «Frankly, my dear, I don't give a damn», τύφλα να΄χει ο Clark GABLE... Επειδή λοιπόν δεν δίνουν δεκάρα για μας και τη ζωή μας, τι λέτε ,  θα δεχτούμε τη μοίρα και τους ρόλους που  μας μοίρασαν ή θα αναλάβουμε δράση; Μείνετε συντονισμένοι –σύντομα στην πόλη  μας , to be continued….
 


Δεν υπάρχουν σχόλια: