Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Οκτ 2018

15 χρόνια: Πολύ λίγα για να κατεβάσεις μια παράνομη διαφημιστική πινακίδα…

Ένα σημαντικό βιβλίο  για την Οδική Ασφάλεια με τίτλο «Οδήγηση με Ασφάλεια– Γνώσεις επιβίωσης και αλληλοπροστασίας« με συγγραφέα τον Ιωάννη Στ. Παπαδόπουλο Καθηγητή της ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών και Συντονιστή του Τομέα Πρόληψης Ατυχημάτων του ΕΚΑΒ (1987-2003) κυκλοφόρησε από τις Επιστημονικές Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ, το 2005. Ανάμεσα στα πολλά και σημαντικά που περιλαμβάνει μια φωτογραφία μας τράβηξε την προσοχή.
Στη σελίδα 114 μια φωτογραφία απο τη Λεωφόρο Αθηνών στη γέφυρα Αχιλλέως. Δεκαπέντε χρόνια πριν – η φωτογραφία είναι τραβηγμένη το 2004- η ίδια εικόνα και το ίδιο ερώτημα: «Σαφής παραβίαση του ΚΟΚ: Δήμος Αθήνας και Τροχαία τι σκέπτονται να κάνουν;» 
Λεωφόρος Αθηνών, 2004
Για κάποιον που διαθέτει πρόσβαση σε παλιότερα φωτογραφικά αρχεία θα είναι εύκολο να βρει φωτογραφίες για την κατάσταση που επικρατούσε στην περιοχή ακόμα πιο πριν.
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα, αλλά και άλλοι φορείς, όπως οι Φίλοι της Φύσηςκαι η επιτροπή κατοίκων της περιοχής (με εκπρόσωπο της το μακαρίτη ηθοποιό Μηνά Χατζησάββα) ασχολήθηκαν συστηματικά, από το 2011, με απευθύνσεις στην Τροχαία Αθηνών, που προχώρησε σε μηνύσεις και κάλεσε τις αρμόδιες δημοτικές και περιφερειακές αρχές να προχωρήσουν στο κατέβασμα των πινακίδων, όσο και με τον Δήμο Αθηναίων (συνάντηση με τον τότε αρμόδιο αντιδήμαρχο κο Καφετζόπουλο κα). Παρά τις μηνύσεις τις υπομνήσεις και τις υποσχέσεις οι πινακίδες παραμένουν πάντα στη θέση τους. Σε πολλαπλές αναρτήσεις σε διάφορες περιόδους έχουμε αναφερθεί ξανά και ξανά στο πρόβλημα.
Στα τέλη του 2018 η κατάσταση παραμένει όμως σταθερή. Οι πινακίδες πάντα στη θέση τους, μόνο τα πρόσωπα αλλάζουν.
Λεωφόρος Αθηνών, 2018
Προ ημερών ο κ. Καμίνης ανακοίνωσε πως δεν θα είναι ξανά υποψήφιος για τον Δήμο Αθηναίων, δηλώνοντας ανάμεσα σε άλλα: «Ηδη από το 2010 υποστήριζα ότι μία θητεία δεν αρκεί, δύο όμως είναι  ικανές να δείξουν τι μπορεί να κάνει ένας δήμαρχος. Δύο θητείες είναι αρκετές για να αποδείξουμε πόσο σεβαστήκαμε το πρόγραμμα και τις δεσμεύσεις μας απέναντι στους πολίτες της Αθήνας». Πηγή: Protagon.gr
Δύο θητείες όμως στην δημοτική αρχή ενός ανθρώπου που κατά τη θητεία του σαν Συνήγορος του Πολίτη όχι μόνο είχε σαφή γνώση για το θέμα Υπαίθρια Διαφήμιση αλλά πήρε και ξεκάθαρη θέση για το γεγονός πως είναι και παράνομη και επικίνδυνη δεν στάθηκαν αρκετές για να μπορέσει να κατεβάσει αυτές τις παράνομες επικίνδυνες και βέβαια εξαιρετικά αντιαισθητικές  πινακίδες που «κοσμούν» την είσοδο της πόλης.
Δυο φωτογραφίες με διαφορά δεκαπέντε χρόνων, μια παρανομία που «δεν πρόλαβαν» να αντιμετωπίσουν τέσσερις επιτυχημένοι δήμαρχοι (η αξιολόγηση είναι των ιδίων): 2003 – 2005 Ντόρα Μπακογιάννη, 2006 Θεόδωρος Μπεχράκης, 2007- 2010 Νικήτας Κακλαμάνης, 2011 – 2018 Γιώργος Καμίνης. Πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν άραγε και πόσους δημάρχους Αθηναίων θα πρέπει να εκλέξουμε μήπως φτάσουμε κάποτε κάποιος ή κάποια ασχοληθεί με το θέμα;
Άγνωστο.
Γιατί υπάρχουν Δήμαρχοι αλλά υπάρχουν και Άρχοντες.
Και όταν την παρανομία την διαπράττει ένας απ αυτούς, ο εντιμότατος κος Φίλιππος Βρυώνης (ΕΔΩ) τι να σου κάνει κι ο Δήμαρχος. Ακόμα και ο επιτυχημένος. Πάλι καλά δηλαδή που τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια δεν είχαμε στην Αθήνα και κανένα αποτυχημένο δήμαρχο γιατί ένας Θεός ξέρει τι θα είχε συμβεί.
Who’s the Boss?
 www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: