Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Ιουλ 2019

Αερόσακος: Πότε γίνεται επικίνδυνος


Σίγουρα γνωρίζετε τι είναι ο αερόσακος, ξέρετε όμως πως λειτουργεί και με ποιο τρόπο μπορεί να σας σώσει τη ζωή; Δείτε τα 5 λάθη που μπορεί να τον κάνουν επικίνδυνο.











Ο αερόσακος  είναι ένα πραγματικά απλό μα και σωτήριο σύστημα παθητικής ασφάλειας. Βρίσκεται σε διάφορα μέρη του αυτοκινήτου και σε πολλές μορφές, όπως μετωπικοί, πλευρικοί, τύπου κουρτίνας, γονάτων οδηγού και πίσω προσκέφαλων. Στόχος του είναι να μετατρέψει το εσωτερικό του αυτοκινήτου «σε κάψουλα» προστασίας για τους επιβάτες κατά την διάρκεια μιας  σφοδρής σύγκρουσης.



Λίγη χημεία

Ειδικοί αισθητήρες αξιολογούν την σφοδρότητα της εκάστοτε σύγκρουσης, δίνουν εντολή και το αζίδιο του νατρίου που εμπεριέχεται εντός του σάκου θερμαίνεται αστραπιαία.  Η συγκεκριμένη ουσία εάν θερμανθεί διασπάται βίαια και αποσυντίθεται σε νάτριο και άζωτο
Ο χρόνος που χρειάζεται για να φουσκώσει πλήρως ένας αερόσακος μετριέται στα 0,03 δλ και είναι αρκετός προκειμένου να σχηματίσει μια επιφάνεια η οποία θα απορροφήσει την κινητική ενέργεια του επιβάτη. Οι αερόσακοι τελευταίας γενιάς ανοίγουν σε δύο στάδια προκειμένου να προφυλάξουν ελεγχόμενα τον οδηγό από τον απότομο άνοιγμα, καθώς η επίδραση είναι διαφορετική ανάλογα το βάρος και το σωματότυπο του κάθε οδηγού. Επίσης ο αερόσακος στη θέση του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί, είτε αυτόματα (με αισθητήρα στη βάση του καθίσματος) είτε χειροκίνητα, είτε προκειμένου να μην ανοίξει αν δεν υπάρχει λόγος (καθήμενος συνεπιβάτης) είτε προκειμένου να τοποθετηθεί παιδικό κάθισμα.


Αποτελεσματικότητα
Έρευνες (N.H.T.S.A.) απέδειξαν ότι ο αερόσακος, συνδυαζόμενος με τη ζώνη ασφαλείας, μειώνει κατά 31% τις πιθανότητες θανάτου του οδηγού σε μετωπικές συγκρούσεις (32% αντίστοιχα για τους επιβάτες). Παράλληλα, αυξάνει κατά 75% την αποτελεσματικότητα στην πρόληψη τραυματισμών κεφαλής και κατά 66% των κακώσεων του θώρακα.

Τα παιδιά είναι κατά 29% πιο ασφαλή όταν κάθονται πίσω. Τοποθετώντας το παιδικό κάθισμα στο μπροστινό κάθισμα, το παιδί σας διατρέχει θανάσιμο κίνδυνο, καθώς το κεφάλι του βρίσκεται κοντά στο ταμπλό. Όταν ο αερόσακος ανοίξει με ταχύτητα 322 χλμ./ώρα, καταλαβαίνετε τι θα συμβεί… Αλλά και τα παιδιά ύψους κάτω των 150 εκ. κινδυνεύουν να γλιστρήσουν από τη ζώνη και να τραυματιστούν. Τα παιδιά ΠΑΝΤΑ πίσω.
5 λάθη που μπορούν να αποβούν μοιραία


  • Πράγματα στην αγκαλιά. Ο συνοδηγός δεν θα πρέπει να έχει αντικείμενα στην αγκαλιά του καθώς με την βίαιη εκτίναξη του αερόσακου, ακόμα και το πιο μικρό και μαλακό αντικείμενο μπορεί να προκαλέσει τραύματα. Δεν το συζητάμε καν για παιδιά.
  • Κάπνισμα. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, η εκσφενδόνιση του τσιγάρου είναι βέβαιη σε περίπτωση ενεργοποίησης του αερόσακου και το έγκαυμα θεωρείται δεδομένο.
  • Αντικείμενα στο ταμπλό. Και εδώ είναι φανερό πως οτιδήποτε βρίσκεται στο πεδίο βολής του αερόσακου μετατρέπεται σε σφαίρα.
  • Παιδικό κάθισμα. Σε περίπτωση που θέλουμε να τοποθετήσουμε παιδικό κάθισμα για να βάλουμε το παιδί στη θέση του συνοδηγού, υπάρχουν βασικοί κανόνες για τον αερόσακο. Το αυτοκίνητο θα πρέπει να διαθέτει επιλογή για την απενεργοποίηση του σχετικού αερόσακου και το καθισματάκι θα πρέπει να κοιτάζει ανάποδα από την κίνηση του οχήματος
  • Ζώνη ασφαλείας. Ο αερόσακος μας προστατεύει αποκλειστικά με την παράλληλη χρήση της ζώνης ασφαλείας του αυτοκινήτου μας. Αυτό ισχύει για όλους του επιβάτες και για όλων των ειδών τους αερόσακους.


Δεν υπάρχουν σχόλια: