Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Οκτ 2019

Ποιο σύστημα είναι υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα?



Το ESP είναι ένα σύστημα το οποίο βρίσκεται σε όλα τα αυτοκίνητα με εντολή από τον νόμο. Μάθε τώρα, όσο πιο απλά γίνεται, πως λειτουργεί το σύστημα ESP αλλά και πόσες φορές σε έχει σώσει χωρίς να το έχεις αντιληφθεί.

Τα αυτοκίνητα πλέον, τις κρίσιμες στιγμές παίρνουν τον έλεγχο από τον οδηγό και αυτό είναι κάτι που επιβάλλει ο νόμος. Ο λόγος φυσικά για το ESP, το οποίο με εντολή της Ε.Ε. οφείλει να βρίσκεται στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού κάθε αυτοκινήτου. Ξέρετε όμως πως δουλεύει το πιο σημαντικό σύστημα ενεργητικής ασφάλειας;

Η τεχνολογία στον τομέα του αυτοκινήτου δεν παύει να εξελίσσεται και αυτό μόνο ευχάριστο είναι. Πολλά συστήματα έχουν εφευρεθεί για να βγάζουν τους οδηγούς από δύσκολες θέσεις, ή ακόμα καλύτερα να τις προλαμβάνουν. Το σημαντικότερο ονομάζεται ESP και  εφόσον βρίσκεται σε κάθε αυτοκίνητο, καλό θα ήταν να ξέρουμε και πως λειτουργεί.



Το ABS αναπτύχθηκε ώστε ακόμα και σε καταστάσεις βίαιης επιβράδυνσης, ο οδηγός να μπορεί να αλλάξει κατεύθυνση. Πιο απλά ακόμα, η πρόσφυση των ελαστικών διατηρείται και το αυτοκίνητο συνεχίζει να υπακούει στο τιμόνι. Στην ίδια νοοτροπία και με τον ίδιο στόχο αναπτύχθηκε και το σύστημα ESP το οποίο έχει καταφέρει να μειώσει κατά πολύ τον αριθμό των τροχαίων, ειδικά εντός πόλης.
Οι ίδιοι αισθητήρες που χρησιμοποιούνται σε ABS και αντισπίν, αποτελούν και το ESP, κάτι που το κάνει αυτόματα συνέχεια τους, και απόκτημα της σημερινής τεχνολογίας. Πως λειτουργεί όμως;


Τοποθετημένοι αισθητήρες ταχύτητας σε κάθε τροχό, μετράνε σχεδόν 25 φορές το δευτερόλεπτο και καταγράφουν την στιγμιαία απόδοση του τροχού. Εάν κάποια τιμή ξεφεύγει από τα επιτρεπτά όρια, τότε αστραπιαία ενεργοποιείται το σύστημα και φρενάρεται απομονωμένα ο τροχός που δεν έχει την σωστή πρόσφυση. Συνήθως η ενεργοποίηση του ESP γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό, αλλά σε πολλές περιπτώσεις επεμβαίνει «διακριτικά» χωρίς να γίνεται ενοχλητικό. Πάντα κατά την ενεργοποίηση του ο οδηγός πληροφορείται από την ανάλογη φωτεινή ένδειξη στο ταμπλό.



Φαίνεται απλό, μα είναι θαυματουργό. Και αυτό δεν το λέμε εμείς, μα τα νούμερα. Υπολογίζεται πως από το 1995 που πρωτοεμφανίστηκαν τα πρώτα συστήματα ευστάθειας μέχρι και σήμερα, έχουν αποφευχθεί πάνω από 200.000 τροχαία ατυχήματα, μόνο εντός Ε.Ε.  Από το 2011 το ESP είναι υποχρεωτικό σε κάθε αμάξι εντός Η.Π.Α και Καναδά, ενώ το ίδιο ισχύει και στην Ευρώπη από το 2014. Αξίζει να σημειώσουμε όμως πως στα περισσότερα αυτοκίνητα υπάρχει δυνατότητα μερικής ή ολικής απενεργοποίησης του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας. Κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο σε περιπτώσεις οδήγησης με αλυσίδες στο χιόνι, ρυμούλκησης, ή αγωνιστικής οδήγησης.



Ανάλογα την αυτοκινητοβιομηχανία, το ESP μπορεί να συναντάται με διαφορετικό όνομα, όπως DSC, VDC κτλ. ενώ είτε οι εταιρίες κατασκευάζουν το δικό τους σύστημα οι ίδιες, είτε το προμηθεύονται από την Bosch.

Αναδημοσίευση: https://www.autoagora.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: