Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Οκτ 2019

Εγκατάλειψη τραυματία στο δρόμο: Τα κίνητρα για τους δράστες οδήγησαν σε αλματώδη αύξηση.

Στο εξαιρετικό βιβλίο του καθηγητή Ιατρικής και επί 15 έτη συντονιστή του Τομέα  Πρόληψης του ΕΚΑΒ, Ιωάννη Στ. Παπαδόπουλου Οδήγηση με Ασφάλεια, Γνώσεις επιβίωσης και αλληλοπροστασίας (εκδόσεις Παρισιάνος, 2005) περιλαμβάνεται ένας αποκαλυπτικός πίνακας. Ο αριθμός των τροχαίων με εγκατάλειψη των θυμάτων την πενταετία 1995 -1999, σύμφωνα με τα στοιχεία της τροχαίας.
Όπως παρατηρεί ο συγγραφέας μέσα σ αυτή την πενταετία οι εγκαταλείψεις αυξήθηκαν κατά 243%!!!







Άμεση και δραστική υπήρξε η απάντηση της πολιτείας για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης. Η παύση της δημοσιοποίησης των σχετικών με την εγκατάλειψη στοιχείων από την Τροχαία αποτέλεσε το μοναδικό μέτρο. Στρουθοκαμηλισμός ή σαφής επιλογή να μείνουν στο απυρόβλητο οι δράστες ήδη προστατευόμενοι από την δεκαετία του 60 με το άρθρο 43 του ΚΟΚ που θέσπισε την προνομιακή  μεταχείριση των οδηγών μηχανοκινήτων έναντι των υπολοίπων πολιτών που υποπίπτουν στο ίδιο αδίκημα την εγκατάλειψη θύματος. Πλημμέλημα  για τους οδηγούς – Κακούργημα για τους κοινούς πολίτες.
Από πού προέκυψε όμως αυτή η «οδηγική αριστοκρατία» στη χώρα μας για χάρη της οποίας ψηφίστηκε και ειδική αναγκαστική νομοθεσία; Εκεί στα τέλη του 60 αρχές του 70 η φιλόξενη χώρα μας δέχτηκε στους κόλπους της την οικογένεια του Ιμπντ   Σαούντ έκπτωτου βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας. Τα ανήσυχα τέκνα του έκπτωτου έγιναν αμέσως αντιληπτά στην αθηναϊκή κοινωνία χάρη στα πανάκριβα αυτοκίνητα που οδηγούσαν, σπάνια εκείνο τον καιρό στην Ελλάδα,  και στις πολλαπλές συγκρούσεις, παρασύρσεις πεζών και εγκαταλείψεις στις οποίες πρωταγωνίστησαν.
Φήμες της εποχής έφεραν τα πριγκηπόπουλα να μη σταματούν καν όταν χτυπούσαν ένα πεζό αλλά να του πετάνε από το παράθυρο ένα Rolex αντί αποζημίωσης…
Στο δικαστικό επίπεδο, όλη αυτή η  λαίλαπα αντιμετωπίστηκε (όπως πάντα) διακριτικά με την επίκληση της … «ετεροδικίας», ότι δηλαδή αυτοί οι ένοχοι πολλαπλών τροχαίων εγκλημάτων θα δικάζονταν στη χώρα καταγωγής τους (από την οποία είχαν εκδιωχθεί…). Χαρακτηριστική είναι η γελοιογραφία της εποχής από τον αείμνηστο, φοβερό Μπόστ.










Δεν είναι ξεκάθαρο ιστορικά αν συνέπεια αυτής της αντιμετώπισης των ευγενών από τη Σαουδική Αραβία  είναι η επέκταση του τίτλου ευγενείας σε κάθε οδηγό μηχανοκινήτου και η θέσπιση του άρθρου 43 του Κ.Ο.Κ.  που αμνηστεύει εδώ και πενήντα χρόνια τα εγκλήματα τους.
Πενήντα χρόνια μετά πολίτες, ΜΜΕ, Δικαιοσύνη και κυβερνήσεις εξακολουθούν να πέφτουν από τα σύννεφα για τις επιδημικές διαστάσεις των τροχαίων με εγκατάλειψη.
Η νομοθέτηση κινήτρων για την εγκατάλειψη των τραυματιών στο δρόμο από τους οδηγούς μηχανοκινήτων αποτέλεσε μια από τις  πιο επιτυχημένες παρεμβάσεις του ελληνικού κράτους αν κρίνει κανείς από τα αποτελέσματα που ακολούθησαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: